Με επιθετική πολιτική διείσδυσης στον ξενοδοχειακό κλάδο, νέα εταιρικά καταστήματα αλλά και στρατηγικές συνεργασίες σε Βαλκάνια και Μέση Ανατολή σχεδιάζει η Αθηναϊκή Στρωματοποιία – περισσότερο γνωστή από το brand Media Strom– να διευρύνει το αποτύπωμά της στην αγορά.

Η ηγέτιδα εταιρεία του κλάδου στοχεύει σε τζίρο άνω των 30 εκατ. ευρώ επιδιώκοντας να πιάσει τις επιδόσεις της «χρυσής εποχής», την προ μνημονίων περίοδο, όπου ο τζίρος της ξεπερνούσε τα 38 εκατ. ευρώ ενώ διατηρούσε και καταστήματα λιανικής σε Ρωσία, Γερμανία και Γαλλία.

1

Όπως τόνισε κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου ο Γιώργος Νιάρχος, γενικός διευθυντής της Αθηναϊκής Στρωματοποιίας και ένας εκ των συνιδιοκτητών, η εταιρεία που ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 1967 στο Μεταξουργείο και έβγαζε την παραγωγή σε ένα μικρό δυάρι, από την οποία μάλιστα είχαν σπάσει έναν τοίχο για να χωράνε τα διπλά στρώματα, έχει καταγράψει 55 χρόνια επιτυχημένης διαδρομής και διαθέτει ένα από τα πιο αυτοματοποιημένα εργοστάσια στην Ευρώπη.

Από τη Stromatex στη Media Strom

Σε ένα μια μονάδα 15.000 τμ στο Μαρκόπουλο Αττικής,  παραγωγικής δυναμικότητας 1.000 στρωμάτων την ημέρα παράγονται τα εμπορικά σήματα της εταιρείας. Media Strom, Stromatex, Zenius και Sleep Dimmer.  Η Media strom αποτελεί το πιο αναγνωρίσιμο brand στην Ελλάδα, με ένα ευρύ δίκτυο 128 καταστημάτων- εταιρικά, franchise και shop in shop. Η Stromatex, ένα από τα πιο γνωστά brands μετά τη δεκαετία του ΄50 και μετά και η οποία εξαγοράστηκε από την Αθηναϊκή Στρωματοποιία στο 1992 και το οποίο αξιοποιείται σήμερα σε μεταπωλητές. Η Zenius αποτελεί παραγωγή για τα Praktiker. Πρόκειται για οικονομικότερες λύσεις που εισφέρουν συνολικά στον τζίρο της εταιρείας περί το 6%. Το Sleep Dimmer αποτελεί νέα είσοδο στα brands της Αθηναϊκής Στρωματοποιία.

Όπως είπε ο κ. Νιάρχος η εταιρεία στοχεύει στο να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της στον ξενοδοχειακό κλάδο κατά 40%. Σήμερα έχει μερίδιο 2,1%. Παράλληλα διερευνά συνεργασίες στο εξωτερικό με βαλκανικές χώρες και χώρες της Μέσης Ανατολής.

Η Αθηναϊκή Στρωματοποιία έχει αναπτύξει ένα δίκτυο με πολλαπλά κανάλια διανομής, το οποίο  περιλαμβάνει περίπου 400 σημεία διάθεσης, 1.300 ξενοδοχεία, 18 πολυκαταστήματα, e-shops και συνεργασίες με την ελληνική ναυτιλία.

Επενδύσεις 1 εκατ. ευρώ το 2023

Στα άμεσα σχέδια της εταιρείας με το επενδυτικό πλάνο να ανέρχεται στο 1 εκατ. ευρώ για το 2023 είναι η δημιουργία τριών νέων εταιρικών καταστημάτων, η ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου, η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών panels τα οποία θα καλύπτουν το 80%-90% της παραγωγής ενέργειας του εργοστασίου, η αναβάθμιση ERP και η μετάβαση στο Microsoft F&O 365.

Το 2022 ο τζίρος της Αθηναϊκής Στρωματοποιίας διαμορφώθηκε στα 26,5 εκατ. ευρώ από 22,1 εκατ. ευρώ το 2021 με το EBITDA στο 5,8% από 6,2%. Ο τζίρος αφορά σε αξία και τροφοδοτείται από τις ανατιμήσεις που την περσινή χρονιά κυμάνθηκαν στο 7-8%.

Ο στόχος για τις πωλήσεις φέτος έχει τεθεί ψηλά, καθώς η διοίκηση εκτιμά ότι θα τρέξει με 13% και θα διαμορφωθεί στα 30 εκατ. ευρώ.

Κατακερματισμένη η ελληνική αγορά

«Στην ελληνική αγορά είμαστε πολύ μπροστά στον κλάδο της στρωματοποιίας. Έχουμε αναπτύξει 100 συνταγές, 1500 διαστάσεις από τα οποία προκύπτουν 150.000 πιθανοί συνδυασμοί κάτι που δεν παρατηρείται σε προηγμένες χώρες του εξωτερικού, όπου παράγουν στρώματα σε δύο το πολύ τρεις συγκεκριμένες διαστάσεις». Παράλληλα τόνισε πως το μέγεθος της εγχώριας αγοράς υπολογίζεται στα 160 εκατ. ευρώ, με την αντίστοιχη βρεφική κατηγορία να έχει μικρή συνεισφορά καθώς πρόκειται για 80.000 – 90.000 γεννήσεις ετησίως.

Με βάση τους τζίρους του 2021 των βασικών παιχτών στην αγορά η Αθηναϊκή Στρωματοποιία είναι στην πρώτη θέση με 23,2 εκατ. ευρώ ακολουθεί η Greco Strom με 12,3 εκατ. ευρώ, η  Candia Strom με 11,3 εκατ. ευρώ, και η Elite Strom με πωλήσεις 10,9 εκατ. ευρώ. Η αγορά είναι κατακερματισμένη με 200 και πλέον εταιρείες- βιοτεχνίες ενώ εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι σχεδόν το 90% των στρωμάτων είναι εγχωρίως παραγόμενα.

Από τους μεγάλους παίκτες που εισάγουν στρώματα είναι το ΙΚΕΑ, η τούρκικη Istikbal με μερίδιο κοντά στο 5% και η Sato.

Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο εξαγορών σε έναν κλάδο που έχει πολύ μεγάλη διασπορά ο κ. Νιάρχος είπε ότι είναι εκτός πεδίου ενδιαφέροντος, καθώς δεν υπάρχει κάποια προστιθέμενη αξία που θα μπορούσε να προσδώσει στην Αθηναϊκή Στρωματοποιία.

Διαβάστε επίσης

Dimand: Στο 2,561% υποχώρησε το ποσοστό του Παναγιώτη Παναγιωτίδη

ΑΒΑΞ: Δεν συναντηθήκαμε με τον Κύπρο Τσέντα της WADE ADAMS