ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Την αγωνία της βιομηχανίας του Βόλου για την ανταγωνιστικότητα ή ακόμη και τη βιωσιμότητά της, εξέφρασε με δηλώσεις του στο mononews.gr ο κ. Αθανάσιος Συριανός, Πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, εν όψει της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού στο Βόλο. Αν και ο ίδιος τάσσεται υπέρ της ιδιωτικοποίησης, τονίζει ότι πρέπει να γίνει πολύ προσεκτικά ώστε να συνεχιστεί η σημερινή εμπορική χρήση του λιμανιού που εξυπηρετεί δεκάδες σημαντικές βιομηχανίες, και να μην προκύψει αύξηση του κόστους των λιμενικών υπηρεσιών από τις οποίες εξαρτάται η βιομηχανία και ολόκληρη η οικονομία της Θεσσαλίας.
«Δεν θέλουμε οι βιομηχανίες του Βόλου να αναγκαστούν να κλείσουν. Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι να συγκεντρώσει όσο γίνεται μεγαλύτερο επενδυτικό ενδιαφέρον και τα υψηλότερα δυνατά τιμήματα στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Βόλου που είναι σε εξέλιξη. Στην εκδήλωση ενδιαφέροντος δεν αναφέρονται δεσμεύσεις ούτε ως προς τη χρήση του λιμανιού ούτε ως προς άλλους σημαντικούς παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται η λειτουργία των βιομηχανιών της περιοχής. Εμείς ήδη με ένα πρώτο υπόμνημα έχουμε τονίσει τόσο στο ΤΑΙΠΕΔ, όσο και στο υπουργείο Ναυτιλίας, την ανάγκη να ληφθεί υπόψιν, σε επόμενα στάδια του διαγωνισμού, στην προκήρυξη και την τελική σύμβαση, ο κεντρικός ρόλος του λιμανιού του Βόλου για τη βιομηχανία αλλά και για ολόκληρο τον κάμπο της Θεσσαλίας, που προμηθεύεται λιπάσματα από αυτό.
Μέχρι το τέλος του μήνα θα υποβάλουμε λεπτομερές υπόμνημα, τονίζοντας τρεις παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψιν. Πρώτον να υπάρξει δέσμευση ως προς τη χρήση του λιμανιού. Δεν μπορεί να μετατραπεί το λιμάνι του Βόλου σε λιμάνι για παράδειγμα αποκλειστικά για κρουαζιερόπλοια, αποκλείοντας τη δυνατότητα των βιομηχανιών να το χρησιμοποιούν από τη στιγμή που εξαρτώνται από το λιμάνι.
Δεύτερον να υπάρξει πρόβλεψη για την τιμολόγηση που θα κάνει ο νέος επενδυτής, καθώς μια μεγάλη αύξηση στα λιμενικά κόστη μπορεί να πλήξει καίρια τη βιομηχανία και τις εξαγωγές. Οποιαδήποτε αύξηση του κόστους μεταφοράς μπορεί να αποκλείσει τα ελληνικά προϊόντα από τις διεθνείς αγορές, επηρεάζοντας την ανταγωνιστικότητά τους. Και τρίτον πρέπει να εξεταστούν τα masterplan των επενδυτών σε σχέση με τη φιλικότητά τους προς τη βιομηχανία και όχι μόνο με κριτήριο τα έσοδα που μπορούν να αποφέρουν στο ΤΑΙΠΕΔ. Στα κριτήρια επιλογής του επενδυτή θα πρέπει να συμπεριληφθούν και ο τρόπος που οι σχεδιασμοί τους θα επηρεάσουν την οικονομία ολόκληρης της περιοχής», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Συριανός.
Ειδικά για το θέμα της κοστολόγησης των λιμενικών υπηρεσιών σημειώνει ότι απουσιάζει μια Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, αφού πλέον ο Ρυθμιστικός Οργανισμός Λιμένων έχει συμβουλευτικό ρόλο και αν το περιθώριο των αυξήσεων στα τιμολόγια δεν έχει οριστεί, μπορεί να οδηγήσει σε νομικές διαμάχες μεταξύ βιομηχανίας και λιμανιού την επόμενη μέρα.
Γιατί η Χαλυβουργία Ελλάδος διεκδικεί το λιμάνι
Η αγωνία της βιομηχανίας για την επόμενη μέρα της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Βόλου, αποτυπώνεται στη διεκδίκηση του λιμανιού από την Κοινοπραξία Israel Shipyards Ltd – Χαλυβουργία Ελλάδος Α.Ε.
Η Χαλυβουργία Ελλάδας, είναι ο μεγαλύτερος πελάτης του λιμανιού, και για τη βιομηχανία η εξασφάλιση του λιμανιού συνδέεται με την ανταγωνιστικότητά της. Όπως αναφέρουν πηγές της εταιρείας, «εμείς προσεγγίσαμε την Israel Shipyards Ltd, που είναι μια ισχυρή εταιρεία, εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Ισραήλ, γιατί για μας είναι πολύ σημαντικό το λιμάνι του Βόλου. Και όχι μόνο για μας αλλά για όλη τη βιομηχανία της περιοχής. Αγωνιούμε για την επόμενη μέρα, αν το αναλάβει κάποιος επενδυτής που επιδιώξει σε μεγάλες αποδόσεις αδιαφορώντας για τη βιωσιμότητα των βιομηχανιών. Αντιμετωπίζουμε ήδη το πρόβλημα του υψηλού ενεργειακού κόστους και αν αυξηθεί το κόστος ελλιμενισμού και προκύψουν και μεγάλα κόστη μεταφορών, το πλήγμα θα είναι μεγάλο», σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Ποιοι διεκδικούν το λιμάνι του Βόλου
Σημειώνεται ότι χθες το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε ότι οκτώ επενδυτικά σχήματα υπέβαλαν φακέλους εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την αξιοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο του διεθνούς διαγωνισμού για την αξιοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Α.Ε. μέσω πώλησης πλειοψηφικού ποσοστού συμμετοχής τουλάχιστον 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού, υπέβαλαν φακέλους Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος τα εξής οκτώ (8) επενδυτικά σχήματα (με αλφαβητική σειρά):
• Advance Properties O.O.D.
• Κοινοπραξία Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.
• Κοινοπραξία Intrakat A.E. – TΕΚΑΛ Α.Ε.
• Κοινοπραξία Israel Shipyards Ltd – Χαλυβουργία Ελλάδος Α.Ε.
• Mariner Capital Ltd
• QTerminals W.L.L.
• ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
• Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.
Μετά την αξιολόγηση των υποβληθέντων φακέλων Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, οι υποψήφιοι που πληρούν τα κριτήρια προεπιλογής θα κληθούν να συμμετάσχουν στη Β φάση του διαγωνισμού (φάση δεσμευτικών προσφορών).
Η Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ του Δημοσίου και της Ο.Λ.Β. Α.Ε. έχει διάρκεια 60 ετών από την υπογραφή της και λήγει το 2062. Οι κύριες δραστηριότητες της εταιρείας περιλαμβάνουν υπηρεσίες εμπορευμάτων και εμπορευματοκιβωτίων, χάλυβα και παλιοσίδερα, ξηρό και υγρό χύδην φορτίο και υπηρεσίες επιβατών, συμπεριλαμβανομένων ferry boat προς τις Σποράδες, καθώς και δραστηριότητες κρουαζιέρας.
Το ΤΑΙΠΕΔ έχει ορίσει την «Deloitte Business Solutions S.A.» και την «Euroconsultants S.A.» ως χρηματοοικονομικούς του συμβούλους, την «Ποταμίτης Βεκρής Δικηγορική Εταιρία» ως νομικό του σύμβουλο και την «Doxiadis Associates» ως τεχνικό του σύμβουλο αναφορικά με τη διαγωνιστική διαδικασία και τη συναλλαγή.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!