ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής εκδήλωσης, ο κ. Συριανός αναφέρθηκε στο «χτίσιμο» ενός εθνικού πρωταθλητή στην μπύρα, το στοίχημα των εξαγωγών αλλά και το μείζον πρόβλημα των διεθνών ανατιμήσεων στην αγορά.
Στο σύνολο της αγοράς της μπύρας που εν μέσω πανδημίας επλήγη σημαντικά λόγω του τουρισμού αλλά και του κλειστού καναλιού HORECA, τα στοιχεία Αυγούστου-Σεπτεμβρίου 2021 δείχνουν ανάπτυξη 15,6% σε σχέση με πέρσι.
Η ΕΖΑ από την πλευρά της, το τρέχον έτος, σύμφωνα με τον κ. Συριανό βρίσκεται σε μία ανοδική πορεία, «τρέχει» μάλιστα με ανάπτυξη 38-40%, κοντά στις επιδόσεις του 2019, το οποίο είχε κυμανθεί στα 35-36 εκατ. Ο ίδιος εκτιμά μάλιστα ότι και συνολικά το 2021 θα κλείσει στα νούμερα του 2019, δηλαδή προ πανδημίας.
«Κινούμαστε προς την κατεύθυνση να αναπτυχθούμε. Το μερίδιο μας δε στην αγορά, φέτος έχει αναπτυχθεί φτάνοντας λίγο κάτω από το 10%» εξηγεί ο κ. Συριανός.
Ιδιαίτερη σημασία δίνει η εταιρεία στην εξαγωγική της δραστηριότητα, στρέφοντας το βλέμμα της και σε νέες αγορές. Ο κ. Συριανός τονίζει μάλιστα τη σημασία που έχει σε αυτό η υποστήριξη του ελληνικού τουρισμού. «Οι εξαγωγές ξεκινάνε από τη χώρα μας, από το αποτύπωμα που παίρνει ο τουρίστας στην εμπειρία του όταν επισκέπτεται την Ελλάδα» εξηγεί ενώ προς αυτή την κατεύθυνση κινείται και μέσω της επέκτασης των πωλήσεων στην ελληνική ομογένεια.
Το πρόβλημα των ανατιμήσεων – Τι θα γίνει με την τιμή της μπύρας
Έντονο προβληματισμό δημιουργούν πάντως στην εταιρεία αυτή την περίοδο, όπως και γενικότερα στην αγορά, οι διεθνείς ανατιμήσεις.
«Δεν μπορούμε να απορροφήσουμε αυτή τη στιγμή ως αγορά, τις αυξήσεις που έρχονται, με κανέναν τρόπο. Πιστεύω ότι θα υπάρξουν αυξήσεις όσον αφορά στο κοστολόγιο γιατί δεχόμαστε πιέσεις από το κομμάτι των πρώτων υλών, τα υλικά συσκευασίας καθώς και την ενέργεια» σημειώνει ο κ. Συριανός.
Οι ανατιμήσεις προς τον τελικό καταναλωτή, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΖΑ, φαίνονται αναπόφευκτες, αν και όπως επισημαίνει σε επίπεδο τιμής, αναμένεται να φτάσουν στο 3%.
Οι επενδύσεις σε νέες γραμμές παραγωγής
Τα τελευταία 7 χρόνια η εταιρεία έχει πραγματοποιήσει επενδύσεις συνολικού ύψους 30 εκατ. ευρώ. Ανάμεσα σε αυτές και η επένδυση 10 εκατ. ευρώ για την παραγωγή γυάλινων συσκευασιών που ολοκληρώθηκε πέρσι αλλά και η προηγούμενη το 2015, για τη γραμμή παραγωγής των κουτιών αλουμινίου ύψους 5 εκατ. ευρώ.
«Ο επόμενος επενδυτικός σχεδιασμός που δεν είναι απαραίτητο συστατικό για την εφαρμογή του στρατηγικού σχεδίου, θα εξαρτηθεί από την εξέλιξη σε καινούρια προϊόντα, σε ανάγκες στην αγορά, υλικά συσκευασίας. Είμαστε στην επεξεργασία του» σημείωσε ο κ. Συριανός.
Όσον αφορά στα νέα προϊόντα, γίνονται από την εταιρεία συνεχείς διεργασίες τα τελευταία χρόνια ενώ ανάμεσα σε εκείνα που δοκιμάζονται είναι και η μπύρα με ιδιαίτερο χαρακτηριστικό την κορινθιακή σταφίδα.
Διαβάστε επίσης:
Αλ. Δανιηλίδης (Αθηναϊκή Ζυθοποιία): Οι ανατιμήσεις στη μπύρα και η έκπληξη στην κατανάλωση το καλοκαίρι
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τράπεζα Κύπρου: Ποσοστό 4,75% απέκτησε η Wellington Management Group
- Ιvanka Trump: Με υποθήκη η ανακαίνιση της πολυτελούς έπαυλης των 24 εκατομμυρίων δολαρίων στο Indian Creek
- Βλαντίμιρ Πούτιν: Υπέγραψε διάταγμα για ευρύτερη χρήση των πυρηνικών όπλων από τη Ρωσία
- Χρηματιστήριο: Κοιτάζει τις 1.400 μονάδες – Σε Cener και τράπεζες τα βλέμματα