Η ελληνική αεροναυπηγική γίνεται πραγματικότητα χάρις στο μεράκι του Γιώργου Ηλιόπουλου και το «Atairon». Ύστερα από την κατασκευή δύο μονοθέσιων που ανήκουν στην κατηγορία των υπερελαφρών αεροσκαφών και την επιτυχία του δεύτερου, του Άρχοντα (Archon) που εντυπωσίασε, βραβεύτηκε και νηολογήθηκε στην Ιταλία, ένα τρίτο αεροσκάφος, αυτή τη φορά διθέσιο, καταπλήσσει την αγορά. Κατασκευάστηκε και αυτό στη Φλώρινα από ελληνικά χέρια και το όνομα αυτού,«Atairon» .
Ο Γιώργος Ηλιόπουλος, αν και δεν είναι αεροναυπηγός, ούτε μηχανικός αλλά πρώην αστυνομικός, κατάφερε με επιμονή και φαντασία να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα. Το νέο καμάρι του κάνει αυτή την εποχή δοκιμαστικές πτήσεις.
«Προσπάθησα να σχεδιάσω ένα αεροσκάφος χωρίς τα μειονεκτήματα άλλων μοντέλων αυτής της κατηγορίας που έχουν καθιερωθεί στην αγορά. Μελέτησα όλα τα μειονεκτήματα τα οποία τα ζούσα ως χειριστής και εκπαιδευτής, και θέλησα να του δώσω καλύτερες προδιαγραφές, να είναι πιο ευρύχωρο πιο αποδοτικό, οικονομικό και όμορφο» εξήγησε ο κ. Ηλιόπουλος. Έτσι σε 16 μήνες κατασκευάστηκε το “Atairon” -όπως είναι το όνομά του- και τον Δεκέμβριο του 2017 άρχισε τις δοκιμαστικές πτήσεις. «Την άνοιξη μπορούν να ξεκινήσουν κανονικές πτήσεις και λογικά να βγει στο εμπόριο» όπως είπε ο δημιουργός του για να συμπληρώσει: «Το όνομά του, “Atairon”, έχει τη σημασία του σημαίνει ότι δεν έχει ταίρι».
Ιστορικό κατασκευής
Ο Γιώργος Ηλιόπουλος χειριστής, εκπαιδευτής πιλότων και πρόεδρος της αερολέσχης Φλώρινας, άρχισε από το 1981 να συλλέγει, να ταξινομεί στοιχεία και πληροφορίες, να κάνει οργανωμένη δουλειά για να φτάσει στο σημείο να κατασκευάζει μόνος του ελαφρά αεροσκάφη. Το 1994 ολοκληρώθηκε η κατασκευή του «Λυγκηστίς», με όνομα αφιερωμένο στην περιοχή που ζει ο δημιουργός του. Το δεύτερο, ο Archon, παραπέμπει σε εξελιγμένο μαχητικό, ακόμα και αν πρόκειται για ένα μικρού μεγέθους μονοθέσιο ελικοφόρο αεροπλάνο.
«Με τον “Άρχοντα”, που ακολούθησα όλες τις νομικές κατασκευαστικές απαιτήσεις και τους κανονισμούς, ανακάλυψα κάτι εντελώς τυχαία, έναν τρόπο να πετάξεις καλύτερα με αυτό το σχήμα, μία χοάνη που του προσέδωσε δυναμική. Βγήκε πρώτο στην κατηγορία του και από εκεί πήρε το όνομα του, “άρχοντας”, αρχηγός, ηγέτης αυτής της κατηγορίας» σημείωσε ο Γιώργος Ηλιόπουλος. « Η χώρα μας δεν έχει βιομηχανική, βιοτεχνική και εξαγωγική οπτική, το βλέπει περίεργα το θέμα, χρειάστηκε να βγάλω άδεια νηολόγησης από την Ιταλία και όχι από τη χώρα μου» είπε χαρακτηριστικά ο κατασκευαστής υπερελαφρών αεροσκαφών από τη Φλώρινα.
Πηγή : Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 FM».