ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Η Eagle Life Shipping έλαβε μία σημαντική «ένεση» ζωής την περασμένη εβδομάδα, όταν ανακοινώθηκε μία χρηματοπιστωτική αναδιάρθρωση που περιλαμβάνει ένα χρέος 60 εκατ. δολαρίων σε δεύτερο ενέχυρο από υπάρχοντες μετόχους και νέους επενδυτές. Το τίμημα όμως ήταν ακριβό: 14% πάνω από το Libor και 15% συνολικά. Θα αποπληρωθεί κατά τη διάρκεια ζωής του δανείου, με πληρωμές μόνο στην ωρίμανση. Επιπλέον, οι συμμετέχοντες θα λάβουν το 90% των μετοχών της εταιρείας.
Αν το συγκρίνει κανείς αυτό με μία άλλη ναυτιλιακή εταιρεία που αντιμετωπίζει προβλήματα ρευστότητας, τη Navios Maritime Holdings (ιδιοκτησίας της Αγγελικής Φράγκου) , που τον Μάρτιο δανείστηκε 50 εκατ. δολάρια από τη θυγατρική της Navios Maritime Acquisition, είναι μία εντελώς διαφορετική περίπτωση.
Η Navios Maritime πληρώνει στη θυγατρική της μόνο 3% πάνω από το Libor, και κατά την εκτίμηση του αναλυτή της Wells Fargo, Michael Webber, το ενέχυρο για τον δανεισμό παρέχει κάλυψη μόλις 21%.
Είναι φανερό ότι η Eagle Bulk ( OakTree ) πληρώνει πολύ πιο ακριβά – ωστόσο, ειδικοί επισημαίνουν πως οι δύο περιπτώσεις δεν είναι συγκρίσιμες, καθώς η Eagle Bulk φαίνεται αυτή τη στιγμή να βρίσκεται σε πολύ χειρότερη κατάσταση από την Navios Maritime, ενώ επιπλέον το deal της Eagle Bulk είναι μία συναλλαγή με τρίτους, ενώ το deal της Navios είναι ενδοομιλικό. Από την άλλη, ίσως αυτός να είναι και ο λόγος που ορισμένοι κάνουν αυτήν τη σύγκριση.
Όταν η Webber υποβάθμισε την Navios Acquisition σε sell από buy λόγω του deal, άλλοι στην αγορά προειδοποίησαν για πιθανές αγωγές από μετόχους, κάτι που συνέβη αυτόν το μήνα με την Metropolitan Capital Advisors να επιχειρεί να μπλοκάρει το δάνειο.
Το ερώτημα εδώ είναι τι επιτόκιο θα έπρεπε να πληρώσει η Navios Maritime για να πάρει δάνειο στην ανοιχτή αγορά, κάτι που γίνεται ακόμα πιο ξεκάθαρο αν σκεφτεί κανείς το πολύ υψηλό κόστος του deal της Eagle Bulk.
«Αν η Navios είχε βγει στην αγορά για να πάρει το δάνειο των 50 εκατ. δολαρίων σε εξαετή βάση, θα ήταν πολύ ακριβό», δήλωσε άνθρωπος της αγοράς . «Πιθανότατα όχι τόσο ακριβό όσο της Eagle. Αλλά θα ήταν κοντά. Ίσως 10%, ίσως 12%. Σε κάθε περίπτωση, αυτό δε σημαίνει ότι η Navios τα πάει καλά. Σαφέστατα, το deal ήταν με χαμηλότερο τίμημα σε σχέση με την αγορά, και όχι ενδεικτικό του πού βρίσκεται η αγορά».
Ωστόσο, μπορεί η Navios Maritime να βρίσκεται υπό πίεση, όμως η Eagle Bulk έχει ήδη περάσει μία χρεοκοπία με βάση το Άρθρο 11 το 2014, και αυτό το deal ήταν ίσως η εναλλακτική της για να μην περάσει και δεύτερη χρεοκοπία. «Η Eagle είναι πολύ περισσότερο με την πλάτη στον τοίχο», ανέφερε η ίδια πηγή. «Η Navios είχε ακόμα κάποιες επιλογές, κάποια περιθώρια κινήσεων, και γι’ αυτό λέω ότι οι δύο περιπτώσεις δεν είναι απόλυτα συγκρίσιμες».
Στο ίδιο μήκος κύματος και ένας ειδικός στις αναδιαρθρώσεις. «To deal της Navios ήταν εκτός αγοράς», είπε. «Είναι μεταφορά αξίας από τους μετόχους της Navios Acquisition στους μετόχους της Navios Maritime. Άρα είναι διαφορετικό, αλλά αυτός είναι και ο λόγος που δικαίως επικρίνεται αυτό το deal. Το τελευταίο που θα περίμενε κανείς σε αυτό το σενάριο θα ήταν η μητρική να απορροφά αξία από τη θυγατρική».
«Δεν ξέρω πόσα θα πλήρωνε στην αγορά η Navios, αλλά ξεκάθαρα θα πλήρωναν μία σημαντικά διαφορετική τιμή από αυτήν που πλήρωσαν», πρόσθεσε.
Την ίδια στιγμή, οι μέτοχοι της Eagle Bulk εκφράζουν σοβαρές ανησυχίες για dilution, και έχουν κάθε λόγο, σύμφωνα με τον ίδιο ειδικό. «Μπορεί να ήταν η καλύτερη συναλλαγή που μπορούσε να διαχειριστεί η εταιρεία, και σε όλους προσφέρθηκε η ευκαιρία να συμμετάσχουν, που είναι δίκαιο. Ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι η εναλλακτική ίσως να ήταν ένα ακόμα Άρθρο 11, στην οποία περίπτωση τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας θα μηδενίζονταν. Αλλά και πάλι, τα υπάρχοντα ίδια κεφάλαια που δε συμμετέχουν στο deal ουσιαστικά εξοντώθηκαν», σημείωσε.
Ο ίδιος επεσήμανε πως η αξία του δανείου θα αυξηθεί δραματικά στο σχεδόν διπλάσιο των 60 εκατομμυρίων δολαρίων μετά από πέντε χρόνια. «Σε αυτήν την περίπτωση, είναι οι μέτοχοι που βάζουν τα λεφτά και τα νέα λεφτά απλώς έχουν υψηλές απαιτήσεις», είπε. «Τουλάχιστον το deal προσφέρθηκε σε σχεδόν όλους τους μετόχους, και αυτό είναι δημοκρατικό. Αλλά είναι οδυνηρό για αυτούς που αποφάσισαν να μη συμμετάσχουν».
Μέχρι στιγμής δεν είναι σαφές το ποιοι μέτοχοι έλαβαν μέρος στη συμφωνία, με την εταιρεία να κάνει λόγο για συμμετοχή στο 75%. Πηγή ανέφερε πως ο μεγαλομέτοχος της εταιρείας, η Oaktree Capital Management, είναι μεταξύ αυτών που όχι μόνο συμμετείχαν, αλλά καθοδήγησαν το deal, επιδεικνύοντας στάση αντίθετη από αυτήν απέναντι στην Maritime Equity Partnets, όπου πηγές αναφέρυν πως παρέδωσε τουλάχιστον κάποια από τα πλοία της στους δανειστές με επικεφαλής την Deutsche Bank.
Πηγές λένε ότι η διαφορά με την Eagle Bulk είναι η αξία του στόλου της, που εκτιμάται ότι ξεπερνά το χρέος της εταιρείας, που μετά την αναδιάρθρωση ανέρεται σε 261,5 εκατομμύρια δολάρια. Το VesselsValue τοποθετεί την αξία του στόλου της Eagle Bulk στα 284 εκατομμύρια δολάρια.
Από την εταιρεία επιβεβαιώνεται ότι το hedge fund GoldenTree Asset Management συμμετέχει στο δάνειο και θα έχει μετά την ανακεφαλαιοποίηση μερίδιο 18,3% και θέση στο διοικητικό συμβούλιο. Σήμερα έχει στην κατοχή του το 15,6% των μετοχών της Eagle Bulk. Δεν έχουν επιβεβαιωθεί μέχρι στιγμής οι άλλοι συμμετέχοντες στο δάνειο.
Διαβάστε ακόμα: Β. Ρέστης : Κανένα πρόβλημα ρευστότητας για την Golden Energy
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πρόγραμμα Υποτροφιών COSMOTE: €500.000 σε 30 πρωτοετείς φοιτητές με οικονομικές και κοινωνικές δυσκολίες
- Βρετανία: Σε υψηλό 8μήνου ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο
- Συρία:«Η μεταβατική κυβέρνηση δεν θα πρέπει να αποκλείσει κανένα» λέει ο ηγέτης της εξόριστης αντιπολίτευσης
- Κικίλιας: Αναβαθμίζουμε το 112 για πρώτη φορά μετά το 2014