Μετά από τέσσερα χρόνια αγώνα και αγωνίας, πολλών καθυστερήσεως, με παλινδρομήσεις και πισωγυρίσματα, αναβολές και ακυρώσεις, απομάκρυνση επενδυτών και ανεύρεση άλλων, ο επίμονος Νίκος Χαραλάμπους φαίνεται ότι βρίσκεται μια ανάσα από το να δει τα υδροπλάνα της εταιρείας του να πετούν.

seaplanes3

Το 2016 είναι η χρονιά του. Το Μάιο θα πετάξουν τα πρώτα υδροπλάνα, τα πρώτα 20 υδατοδρόμια θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι ενώ και στο δεύτερο εξάμηνο θα συνεχιστούν οι αδειοδοτήσεις ώστε το δίκτυο της Hellenic Seaplanes συνεχώς να διευρύνεται. Τα πρώτα υδροπλάνα θα πετάξουν από το Βόλο προς τις Σποράδες και τη Σκύρο καθώς τα υδατοδρόμια εκεί είναι τα πρώτα που θα ολοκληρώσουν το Μαραθώνιο των αδειοδοτήσεων μέχρι το Μάιο.

seaplanes2
Μετά αναμένεται να ξεκινήσουν σε Χίο- Ψαρά-Οινούσσες, Τήνο- Πάτμο-Πάρος-Μήλος, Χαλκίδα-Αιδηψό-Κάρυστο-Κύμη, και Θεσσαλονίκη, Αμφιλοχία, Ζάκυνθος-Κέρκυρα-Παξοί.
Στις θετικές εξελίξεις του έτους είναι και κάποιες αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο που θα διευκολύνουν την κατασκευή των υδατοδρομίων. “Αναμένουμε από το υπουργείο Μεταφορών κάποια ρύθμιση για το διαχωρισμό της άδειας εγκατάστασης από την άδεια λειτουργίας, κάτι που θα βοηθούσε πολύ την εξέλιξη των έργων στα υδατοδρόμια, αφού θα μπορούν να ξεκινήσουν να κατασκευάζονται με τη άδεια εγκατάστασης κερδίζοντας σημαντικό χρόνο”, σημειώνει ο επικεφαλής της μεγάλης αυτής προσπάθειας κ. Νίκος Χαραλάμπους.

seaplanes
Ωστόσο, όπως εξηγεί, “το κόστος κατασκευής του κάθε υδατοδρομίου διπλασιάστηκε τους τελευταίους μήνες μετά το τρομοκρατικό στη Γαλλία, αφού το κόστος του εξοπλισμού ασφαλείας που απαιτείται πλέον κοστίζει…όσο και η κατασκευή του υδατοδρόμιου.
Εν τω μεταξύ το επόμενο μήνα πρόκειται να ξεκινήσει τη λειτουργία της η Ακαδημία για την εκπαίδευση πιλότων υδροπλάνων. Θα απευθύνεται σε υφιστάμενους πιλότους, για το πιλοτάρισμα των εμπορικών υδροπλάνων και σε νέους πιλότους (ερασιτέχνες) για προσωπική τους χρήση.