ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στο παρεμβατικό περιβάλλον στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου αλλά και στον πληθωρισμό που καταγράφεται εσωτερικά στα σούπερ μάρκετ αναφέρθηκε σε ενημερωτική συνάντηση με δημοσιογράφους νωρίτερα ο επικεφαλής του ομίλου Metro και πρόεδρος της ‘Ενωσης Σούπερ Μάρκετ, Αριστοτέλης Παντελιάδης.
«Έχουμε ένα παρεμβατικό περιβάλλον με οκτώ διατάξεις κάποιες από τις οποίες κλείνουν μια τετραετία και μια από αυτές ολοκληρώνεται αυτές τις ημέρες και δεν ανανεώνεται. Αν τα πράγματα πάνε καλά με τον πληθωρισμό έχουμε την ελπίδα ότι κάποια από αυτά θα χαλαρώσουν ή και θα αρθούν» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Εξέφρασε μάλιστα σκεπτικισμό για κάποια από τα μέτρα αν εξυπηρετούν τον σκοπό τους. Αναφορικά με την πορεία των τιμών είπε ότι «οι τιμές δεν είναι φθηνές, ακρίβυναν και θεωρούμε κατόρθωμα ότι σταμάτησαν να ανεβαίνουν».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του mononews για το αν βλέπει και πότε αποκλιμάκωση των τιμών στα σούπερ μάρκετ είπε «δεν είμαι αισιόδοξος για συνολικό αρνητικό πληθωρισμό στα τρόφιμα. Έχουν αυξηθεί πολλά κόστη, η ενέργεια μπορεί να αποκλιμακώθηκε αλλά ποτέ δεν θα γυρίσει εκεί που ήταν πριν την κρίση. Είναι δύσκολο να ελπίζουμε ότι θα δούμε μια σοβαρή αποκλιμάκωση των τιμών».
Αναφορικά με τα μέτρα αντιμετώπισης της ακρίβειας όπως είπε θα έπρεπε να αρθούν το συντομότερο δυνατό. Κάποια από αυτά, όπως το περιθώριο κέρδους μειώνουν την ανταγωνιστική λειτουργία της αγοράς, τόνισε.
Συμπληρώνοντας ότι «πάμε στα τυφλά με το περιθώριο κέρδους στα επίπεδα προ τετραετίας και δεν έχουμε την ευελιξία να αυξήσουμε κάπου και να μειώσουμε αντίστοιχα».
Αναφέρθηκε δε και στα μέτρα που αφορούν τους προμηθευτές όπως το μπλόκο στις προσφορές, τα οποία όπως είπε δημιουργούν διοικητικό φόρτο και κόστος στις αλυσίδες και σε κάποιες περιπτώσεις δεν είναι σωστό όπως στην περίπτωση για παράδειγμα του κακάο, όπου η τιμή ανεβαίνει και οι εταιρείες δεν μπορούν να κάνουν διαφορετικά από το να προχωρήσουν σε ανατιμήσεις. Είμαι σκεπτικός στα περισσότερα μέρα, έχω αμφιβολίες για τον σκοπό που εξυπηρετούν.
Πάντως, όπως είπε ο επικεφαλής του ομίλου ο πληθωρισμός παραμένει υψηλός αλλά ο πραγματικός πληθωρισμός που μετράμε εμείς είναι χαμηλός. Τους τελευταίους δύο μήνες ο πληθωρισμός είναι κοντά στο μηδέν.
Ο κ. Παντελιάδης εξήγησε γιατί ο πληθωρισμός που μετράνε εσωτερικά τα σούπερ μάρκετ αλλά και το ΙΕΛΚΑ έχει διαφορές με την ΕΛΣΤΑΤ. Όπως είπε, το ένα σημείο είναι ότι οι μετρήσεις της στατιστικής Αρχής δεν αποτυπώνουν τις προσφορές. Το δεύτερο είναι ότι όταν ακριβαίνει ένα προϊόν ο καταναλωτής το αντικαθιστά με κάτι άλλο, όπως για παράδειγμα το ελαιόλαδο. «
Αυτό αποτυπώνεται στα δικά μας στοιχεία, αλλά η ΕΛΣΤΑΤ κλειδώνει τις βαρύτητες και δεν τις αλλάζει». Το ελαιόλαδο ευθύνεται για το 1/3 του πληθωρισμού, όπως είπε προσθέτοντας ότι ο πραγματικός πληθωρισμός τροφίμων στα σούπερ μάρκετ είναι πολύ χαμηλότερος.
Διαβάστε επίσης:
Σούπερ μάρκετ: Τέλος στα καρτελάκια «Μόνιμη Μείωση Τιμής 5%»
Έρευνα: Πόσο κοστίζει το καλάθι του νοικοκυριού σε Ελλάδα και Ευρώπη
Σούπερ μάρκετ: Σε ποια προϊόντα μειώθηκαν περισσότερο οι τιμές τον Απρίλιο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΑΑΔΕ: Σημαντική μείωση του κενού ΦΠΑ στην Ελλάδα
- Στο Ταμείο Ανάκαμψης η διενέργεια προληπτικών ελέγχων για σοβαρά γενετικά νοσήματα
- Γαλλία: Επιβεβαιώθηκε η ετυμηγορία για Σαρκοζί – Θα φοράει ηλεκτρονικό βραχιολάκι για ένα χρόνο
- Πρόγραμμα Υποτροφιών COSMOTE: €500.000 σε 30 πρωτοετείς φοιτητές με οικονομικές και κοινωνικές δυσκολίες