Έναν χρόνο πριν ο επικεφαλής του Ομίλου σούπερ μάρκετ Metro, Αριστοτέλης Παντελιάδης,  ήταν αυτός που προέβλεψε ότι οι ανατιμήσεις δεν έχουν πιάσει «ταβάνι». Και απ’ότι φαίνεται, παρά τα δειλά σημάδια αποκλιμάκωσης σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων, τα σούπερ μάρκετ εξακολουθούν να παίρνουν τιμοκαταλόγους με ανατιμήσεις.

Λιγότερες σε αριθμό και σε ένταση σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα, όπως είπε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Metro σε συνέντευξη τύπου για την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου το 2022 και τις προοπτικές για το 2023.

Με ανατιμήσεις οι τιμοκατάλογοι αλλά λιγότερο σοκαριστικές

«Σαφώς οι τιμές έχουν ανέβει πολύ και ακόμα δεχόμαστε ανατιμήσεις» είπε ο κ. Παντελιάδης και διευκρίνισε ότι η τάση είναι να αυξάνονται ακόμα τα εισαγόμενα προϊόντα. Ωστόσο, όπως είπε «οι ανατιμήσεις που βλέπουμε στους τιμοκαταλόγους που στέλνουν πια δεν είναι πλέον τόσο σοκαριστικοί, καθώς κινούνται κοντά στο 5%.

Σύμφωνα με μετρήσεις που έχει πραγματοποιήσει η εταιρεία στο σύνολο των προϊόντων στα ράφια της και πώς έχουν μεταβληθεί οι τιμές, καταδεικνύουν ότι ο εσωτερικός πληθωρισμός λιανικής στα σούπερ μάρκετ του ομίλου τον Απρίλιο του 2023 μειώθηκε στο 11,1% από 14,4% τον περασμένο Δεκέμβριο ενώ ο εσωτερικός πληθωρισμός χονδρικής διαμορφώθηκε στο 8,2% από 17,8% στο τέλος του περασμένου έτους.

«Ο πληθωρισμός του cash & carry ήταν πολύ υψηλότερος από οποιονδήποτε άλλο πληθωρισμό. Η χονδρική επηρεάστηκε πολύ περισσότερο από προϊόντα που αυξήθηκαν πολύ όπως για παράδειγμα τα σπορέλαια, καθώς οι ποσότητες που πωλούνται είναι πολύ μεγαλύτερες» είπε ο κ. Παντελιάδης.

Μειώσεις θα γίνουν, οι αγορές είναι ανταγωνιστικές

Η πτώση των τιμών έχει ήδη αρχίσει και όπως σημειώσει ο κ. Παντελιάδης θα συνεχιστεί και στο τέλος της χρονιάς, στο τελευταίο τρίμηνο θα έχουμε μια άλλη εικόνα. «Πιστεύω πλέον ότι θα είμαστε  σε ανεκτά νούμερα» σημείωσε. Αναφερόμενος στη σημερινή εικόνα στο μέτωπο των τιμών είπε ότι σε κάποιες κατηγορίες που οι τιμές είχαν ανέβει πολύ τον προηγούμενο χρόνο, έχουν αρχίσει μειώσεις.

Αυτό κυρίως συμβαίνει στα σπορέλαια, στα χαρτικά και σε ό,τι έχει σχέση με το αγελαδινό γάλα. Η αποκλιμάκωση τιμών στο αγελαδινό γάλα ξεκίνησε από τα εισαγόμενα.  Και οι εγχώριοι προμηθευτές έχουν κάνει ήδη μειώσεις και όποιος δεν έκανε θα κάνει αναγκαστικά υποστήριξε. Ο κ. Παντελιάδης προέβλεψε ότι οι τιμές θα μειωθούν και στο πρόβειο γάλα. Και αυτό γιατί έχει μειωθεί η κατανάλωση. Αυξάνονται τόσο πολύ οι τιμές και αυτό έχει περιορίσει την κατανάλωση. Κάποιοι αναγκάζονται να περάσουν τις μειωμένες τιμές ξεκινώντας από την παραγωγή και φτάνοντας σε εμάς με μειωμένους τιμοκαταλόγους. Μειώσεις θα γίνουν, οι αγορές είναι ανταγωνιστικές, σημείωσε ο κ. Παντελιάδης.

Το καλάθι του νοικοκυριού

Την εικόνα ότι «ξεφουσκώνει» το καλάθι του νοικοκυριού προσλαμβάνουν από τους καταναλωτές οι επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ. Ο τζίρος στα καταστήματα της αλυσίδας My Market που προήλθε από τις πωλήσεις των προϊόντων που συνθέτουν το καλάθι ανήλθε σε 4,5%. Όπως  είπε ο κ. Παντελιάδης στα μάτια του καταναλωτή το καλάθι λειτουργεί σαν μια προωθητική ενέργεια που στο τέλος αποδυναμώνεται. «Εκανε τη δουλειά του και πλέον δεν προσφέρει τίποτα το ιδιαίτερο παρά γραφειοκρατία σε εμάς και γκρίνια από την πλευρά των προμηθευτών».

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για το πολυσυζητημένο μέτρο της μείωσης του ΦΠΑ στα τρόφιμα, στο οποίο έχουν προχωρήσει κάποιες άλλες χώρες προκειμένου να αντιμετωπίσουν το κύμα ακρίβειας στα τρόφιμα είπε ότι είναι πιο ισχυρό και πιο αποτελεσματικό αλλά κοστίζει περισσότερο στο κράτος. Τόνισε δε ότι σε περίπτωση που αυτό γινόταν τα σούπερ μάρκετ θα περνούσαν απευθείας τις μειωμένες τιμές στα προϊόντα τους.

Διαβάστε επίσης

Σούπερ μάρκετ: Έρχεται το τέλος του δωρεάν delivery

Αριστοτέλης Παντελιάδης: Αναζητούμε διμερή συμβόλαια ή να αγοράσουμε αδειοδοτημένα ΑΠΕ και δεν βρίσκουμε