ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Αντίθετα, όπως λέει οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην ωρίμανση της εξαγοράς της «Βερόπουλος» πριν από περίπου πέντε χρόνια, με αποτέλεσμα ο όμιλος πλέον να καρπώνεται όλα τα οφέλη από την αύξηση των πωλήσεων. Να σημειωθεί πως η METRO πέρυσι κατάφερε να αυξήσει τα λειτουργικά της κέρδη (EBITDA) κατά 27,4%, στα 57,2 εκατ. ευρώ και κατά 135,8% τα κέρδη προ φόρων (ανήλθαν σε 22,4 εκατ. ευρώ).
Ο κ. Παντελιάδης μιλώντας στο mononews.gr επισημαίνει πως μπορεί η πανδημία να ευνόησε τα σούπερ μάρκετ (λιανική πώληση), ωστόσο ταυτόχρονα έπληξε την κατηγορία του Cash & Carry (χονδρική πώληση), όπου η METRO κατέχει ηγετική θέση. Υπογραμμίζει επίσης πως η διαχείριση της υγειονομικής κρίσης δημιούργησε πρόσθετα κόστη, τα οποία επιβάρυναν τα οικονομικά αποτελέσματα των επιχειρήσεων του κλάδου (συνολικά το επιπλέον κόστος για το σύνολο του κλάδου ξεπέρασε τα 160 εκατ. ευρώ την περσινή χρονιά).
Υπενθυμίζει πως η METRO πριν την εξαγορά του Βερόπουλου κατέγραφε κέρδη πέριξ της περιοχής των 20 εκατ. ευρώ, τα οποία μετά περιορίστηκαν στα επίπεδα των 10 εκατ. ευρώ όπου και παρέμειναν για ένα διάστημα περίπου τεσσάρων χρόνων. Και αυτό γιατί έπρεπε να δαπανηθούν αρκετοί πόροι, προκειμένου να εξυγιανθεί η ιστορική αλυσίδα και να μπει σε τροχιά ανάπτυξης υπό την νέα εταιρική οντότητα.
Ο διοικητικός και μετοχικός ηγέτης της METRO δηλώνει αισιόδοξος για την πορεία του ομίλου στη φετινή χρονιά, επισημαίνοντας πως στόχος είναι η επίτευξη μεγαλύτερων πωλήσεων από πέρυσι (που ήταν 6% σε ενοποιημένο επίπεδο). Και αυτό γιατί ποντάρει στην επαναλειτουργία της εστίασης από τον προσεχή Μάιο, η οποία θα οδηγήσει σε τόνωση των εσόδων χονδρικής. Ήδη, όπως λέει, με τα καταστήματα εστίασης να παραμένουν κλειστά, ο τομέας του Cash & Carry παρουσιάζει άνοδο πωλήσεων.
Σπεύδει ωστόσο να διευκρινίσει πως εξακολουθούν να υπάρχουν αρκετές αβεβαιότητες που καθιστούν τις προβλέψεις αρκετά δύσκολες. Όπως για παράδειγμα πως θα εξελιχθεί η τουριστική κίνηση καθώς και πότε θα τελειώσει οριστικά η πανδημία. Το μόνο σίγουρο, όπως λέει, είναι πως θα συνεχίσουν να υπάρχουν πολλές γενναίες προσφορές αν και ελαφρά μικρότερες σε ένταση καθώς ο Έλληνας καταναλωτής έχει συνηθίσει να ψωνίζει με βάση το συγκεκριμένο μοντέλο. Ενδεικτικά αναφέρει πως αυτή τη στιγμή σε ένα μέσο κατάστημα των My Market (η αλυσίδα λιανικής του ομίλου METRO) υπάρχουν περίπου 4.000 κωδικοί σε προσφορά.
Ερώτημα η MERE
Όσον αφορά στην επικείμενη έναρξη λειτουργίας της ρωσικής αλυσίδας MERE, ο κ. Παντελιάδης σημειώνει πως αποτελεί μεγάλο ερώτημα η αντίδραση του καταναλωτή στην «πρόταση» των Ρώσων λιανέμπορων. Επισημαίνει πάντως πως το εκπτωτικό μοντέλο που πρεσβεύουν κινείται σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση από τις τάσεις που επικρατούν στην ελληνική αγορά, τονίζοντας πως ακόμη και o βασικός discounter της χώρας (η γερμανική Lidl) έχει προσαρμοσθεί στην «ελληνική πραγματικότητα» και επενδύει στην αναβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρει.
Κληθείς τέλος να σχολιάσει την θέσπιση νόμου για την εξόφληση των παραγωγών από 30 έως 60 ημέρες το ανώτατο θεωρεί πως παρά την πρόσκαιρη αναστάτωση που φέρνει στις συναλλακτικές σχέσεις, κινείται στη σωστή κατεύθυνση καθώς χρειάζονται κανόνες για να προστατευθούν οι μικροί παραγωγοί, ωστόσο θεωρεί κρίσιμο να διευκρινισθεί ποια προϊόντα ακριβώς θα περιλαμβάνονται στη συγκεκριμένη ρύθμιση, και να αποφευχθούν οι ακρότητες.
Η METRO ΑΕΒΕ ανήκει στην οικογένεια Παντελιάδη. Λειτουργεί τις αλυσίδες My Market και METRO Cash & Carry και απασχολεί πάνω από 11.000 υπαλλήλους. Συνολικά αριθμεί 227 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα ενώ πέρυσι πραγματοποίησε πωλήσεις 1,33 δισ. ευρώ. Από πέρυσι δραστηριοποιείται και στην αγορά της Κύπρου. Για τη φετινή χρονιά προγραμματίζει την προσθήκη 6 με 8 νέων καταστημάτων και παράλληλα ετοιμάζεται να λειτουργήσει την πρώτη ολοκληρωμένη πλατφόρμα B2B e-shop για επαγγελματίες.
Διαβάστε επίσης
METRO ΑΕΒΕ: H πρώτη εταιρεία λιανεμπορίου που αναπτύσσει πανελλαδικό δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα