Ρευστή και μη προβλέψιμη χαρακτήρισε την κατάσταση στα σούπερ μάρκετ ο επικεφαλής της ΜΕΤRO, Αριστοτέλης Παντελιάδης λέγοντας πως «κανείς δεν μπορεί να προβλέψει την κατάληξη των ανακατατάξεων που βρίσκονται σε εξέλιξη στο οργανωμένο λιανεμπόριο».

Ο κ. Παντελιάδης μιλώντας στο πλαίσιο της εκδήλωσης για την είσοδο της εταιρείας στην πώληση ειδών σπιτιού της Horeca ανέφερε πως είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς τι θα γίνει στην αγορά τα επόμενα δυο χρόνια καθώς παρά την σταθεροποίηση της κατανάλωσης οι πωλήσεις πολλών αλυσίδων δέχονται πιέσεις λόγω της επιστροφής των δικτύων του Μαρινόπουλου και του Βερόπουλου. Τα τελευταία υπό νέα διοίκηση και ταμπέλα, είπε, ανακτούν την πελατεία που είχαν χάσει όσο διάστημα ήταν ανενεργές.

«Όποιον δείκτη κατανάλωσης και αν δει κανείς από τον τζίρο ανά κατάστημα, τον τζίρο ανά τετραγωνικό και ανά εργαζόμενο, όλοι έχουν χειροτερέψει κατά πολύ σε σχέση με πριν την κρίση… Που θα οδηγήσει αυτό κανείς δεν ξέρει… εάν δηλαδή θα υπάρξουν εξαγορές και συγχωνεύσεις ή εάν θα υπάρξουν πτωχεύσεις», σημείωσε χαρακτηριστικά. Αυτό που είναι σίγουρο, όπως είπε, είναι πως όποιος δεν είναι αρκετά καλά οργανωμένος και δεν έχει καλά αποτελέσματα θα δυσκολεύεται όλο και περισσότερο..

Παντελιάδης
Αριστοτέλης Παντελιάδης, διευθύνων σύμβουλος METRO

Σύμφωνα με τον έμπειρο μάνατζερ, η μείωση του αριθμού των καταστημάτων στο οργανωμένο λιανεμπόριο που ανέρχονται σε περίπου 2.500 είναι αναπόφευκτη, αφού είναι πολύ περισσότερα από αυτά που αντέχει η αγορά, ωστόσο δεν έκρυψε πως πολλοί λιανέμποροι δυσκολεύονται να λάβουν την απόφαση, καθώς δεν θέλουν να χάσουν μερίδια αγοράς. «Ο αριθμός των καταστημάτων», υπογράμμισε, «είναι σήμερα μεγαλύτερος απ’ ότι πριν την κρίση ενώ η κατανάλωση έχει υποχωρήσει κατά περίπου 25%».

Ο κ. Παντελιάδης ανέφερε πως και ο ίδιος μετά την εξαγορά του Βερόπουλου αποφάσισε να τερματίσει τη λειτουργία αρκετών σημείων της πάλαι ποτέ πανίσχυρης αλυσίδας, αφού δεν απέδιδαν τα αναμενόμενα. Η ίδια πολιτική τόνισε ακολουθείται και σήμερα και εάν ένα κατάστημα δεν έχει προοπτική να γίνει κερδοφόρο, τότε δεν έχει λόγο ύπαρξης.

«Εξακολουθούμε και θα εξακολουθούμε να κλείνουμε μεμονωμένα καταστήματα που δεν βγάζουν τα λεφτά τους», σημείωσε, για να συμπληρώσει πως για την METRO δεν είναι αυτοσκοπός ένα μεγάλο δίκτυο αλλά η ύπαρξη βιώσιμων καταστημάτων. Ξεκαθάρισε όμως ότι ο συνολικός αριθμός των καταστημάτων της METRO θα συνεχίσει να αυξάνεται καθώς η εταιρεία ανοίγει περισσότερα σημεία απ’ ότι κλείνει.

Παντελιάδης
Αριστοτέλης Παντελιάδης/ Διευθύνων σύμβουλος της METRO ΑΕΒΕ

«Μονόδρομος η μεγέθυνση»

Μάλιστα για το 2018, η εταιρεία δρομολογεί επενδύσεις ύψους 45 με 50 εκατ. ευρώ, για τη δημιουργία έως 10 νέων σημείων, την πλήρη ανακαίνιση 51 καταστημάτων του πρώην δικτύου της Βερόπουλος, την κατασκευή του πρώτου καταστήματος στην Κύπρο και την επέκταση του κέντρου διανομής στη Θεσσαλονίκη κατά 10,000 τ.μ. Το 2019, αναμένεται να ξεκινήσει και η επέκταση του κέντρου διανομής στα Οινόφυτα.

Όπως είπε ο κ. Παντελιάδης, οι επενδύσεις είναι μονόδρομος καθώς εάν θέλει κάποιος να παραμείνει στον κλάδο, πρέπει αναγκαστικά να μεγαλώσει ενώ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο και μιας νέας εξαγοράς υπό την προϋπόθεση ότι θα προκύψει κάποια καλή ευκαιρία. Παρ’ όλα αυτά, τόνισε πως η εξαγορά δεν είναι αυτοσκοπός, αφού η ΜΕΤRO, είπε, πιστεύει στην οργανική ανάπτυξη και προς αυτή την κατεύθυνση έχει πολλά πράγματα να κάνει. «Προτεραιότητα μας είναι η οργανική ανάπτυξη, χωρίς να αποκλείω την εκμετάλλευση οποιαδήποτε ευκαιρίας παρουσιαστεί», υπογράμμισε με νόημα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ : METRO: Δυναμική είσοδος στα είδη σπιτιού και μαζικής εστίασης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Βερόπουλος: Είναι κεφάτος, ψωνίζει από… Βαλκάνια

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αριστοτέλης Παντελιάδης: «Να σπάσουμε αυγά για να κάνουμε ομελέτα…»