• Business

    Απτόητη η Louis Vuitton στην Ελλάδα – Αυξάνει πωλήσεις και προσωπικό

    • Άννα Διανά
    Μπερνάρ Αρνό (LVMH)

    Μπερνάρ Αρνό (LVMH)


    Μπορεί ο όμιλος LVMH (Louis Vuitton) να δέχεται πιέσεις, όπως και οι άλλες εταιρείες ειδών πολυτελείας,  από την πτώση των κινεζικών καταναλωτικών δαπανών, όμως για την εν Ελλάδι θυγατρική του  το 2023 ήταν μια καλή χρονιά με τις πωλήσεις να ξεπερνούν τα 64,8 εκατ. ευρώ.

    Ενώ και φέτος με ώθηση από τον τουρισμό αλλά και από την αξιοποίηση της εσωτερικής αγοράς οι επιδόσεις αναμένεται να είναι ακόμη καλύτερες.

    H Louis Vuitton στην Ελλάδα, όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση του 2023, αύξησε τον τζίρο της κατά 19,3% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά ενώ με θετικό πρόσημο έκλεισε και η κερδοφορία παρά το γεγονός ότι πέρυσι η Louis Vuitton Ελλάς είχε αυξημένα λειτουργικά κόστη κυρίως λόγω  του νέου καταστήματός της στο εστιατόριο Zuma στη Μύκονο αλλά και του κόστους μισθοδοσίας που προέκυψε από την αύξηση του προσωπικού κατά 37%.

    Το κεντρικό κατάστημα του luxury brand είναι στη Βουκουρεστίου ενώ σημαντική είναι και η παρουσία στη Μύκονο με εποχικά καταστήματα (Τρία Πηγάδια), Nammos Village και στις εγκαταστάσεις του εστιατορίου Zumma. Επιπλέον το φετινό καλοκαίρι ξεκίνησε η λειτουργία του νέου καταστήματος της εταιρείας στο εμπορικό κέντρο Astir Marina στην Αθηναϊκή Ριβιέρα.

    Υποχώρηση της κερδοφορίας

    Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις, το μικτό αποτέλεσμα αυξήθηκε κατά 10,32% στα 29,15 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ τόκων κα φόρων υποχώρησαν στα 18,532 εκατ. ευρώ από 19,538 εκατ. ευρώ το 2022 (-5,14%), το αποτέλεσμα προ φόρων διαμορφώθηκε στα 18,659 εκατ. ευρώ από 19,523 εκατ. ευρώ (-4,4%) και τα καθαρά κέρδη παρουσίασαν αντίστοιχη μείωση και ανήλθαν σε  14,503 εκατ. ευρώ.

    Αυξημένα ήταν πάντως τα έξοδα διοίκησης από 2 εκατ. ευρώ το 2022 σε 3 εκατ. ευρώ το 2023 ενώ σημαντική ήταν και η άνοδος των εξόδων λειτουργίας διάθεσης που έφτασε στα 9,288 εκατ. ευρώ από 6,408 εκατ. ευρώ καταγράφοντας μια άνοδο της τάξης του 44,9%.

    Πόσο κόστισε το Louis Vuitton Zuma Mykonos

    Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας η άνοδος στα έξοδα λειτουργίας και διάθεσης οφείλεται σε δύο βασικούς παράγοντες. Στην κατασκευή του καταστήματος Louis Vuitton στις εγκαταστάσεις του εστιατορίου Zuma στη Μύκονο με το κόστος να ανέρχεται σε 600 χιλιάδες ευρώ αλλά και το κόστος των εγκαινίων που έφτασε στις 200 χιλιάδες ευρώ.

    Ο δεύτερος παράγοντας είναι το αυξημένο κόστος προσωπικού κατά 1,4 εκατ. ευρώ. Με επιπλέον 17 εργαζόμενους το 2023 έναντι της προηγούμενης χρήσης και για συνολικά μέσο όρο  64 εργαζόμενους την περσινή χρονιά το κόστος μισθοδοσίας ανήλθε σε 4,362 εκατ. ευρώ ενώ οι αμοιβές των εργαζομένων διαμορφώθηκαν στα 3,709 εκατ. ευρώ.

    Αναφορικά με την αύξηση των εξόδων διοίκησης (+45,71%) αυτή αποδίδεται στα υψηλότερα έξοδα διοικητικής λειτουργίας που χρεώθηκαν από τη μητρική εταιρεία όπως προβλέπεται από τις συμβατικές υποχρεώσεις. Όπως διευκρινίζεται οι δαπάνες αυτές υπολογίζονται αναλογικά με τον κύκλο εργασιών της εταιρείας και αφορούν το merchandising, τα logistics, το μάρκετινγκ, τη χρηματοδότηση και την μηχανογραφική υποστήριξη.

    «Χρυσά» μερίσματα στη μητρική

    Οι ισχυρές επιδόσεις της πολυτελούς μάρκας στην Ελλάδα οδήγησαν και στην είσπραξη «παχυλών» μερισμάτων από τον γαλλικό κολοσσό. Η μητρική εταιρεία  τον Ιούνιο του 2023 έλαβε μέρισμα 4,369 εκατ. ευρώ ως υπόλοιπο κερδών εις νέο από τη χρήση που έληξε στις 31/12/2022.  Επιπλέον, τον περασμένο Φεβρουάριο έλαβε προμέρισμα 10 εκατ. ευρώ για τη χρήση του 2023 ενώ για την ίδια χρήση το ΔΣ προτείνει τη διανομή μερίσματος 4,5 εκατ. ευρώ από το υπόλοιπο κερδών εις νέο.

    Και φέτος η χρονιά αναμένεται να είναι κερδοφόρα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης, κυρίως λόγω του τουρισμού και των διεθνών μετακινήσεων. Μάλιστα, όπως αναφέρεται «σε όλο αυτό το περιβάλλον αβεβαιότητας παγκοσμίως, τις συνεχιζόμενες πολεμικές εντάσεις στην Ουκρανία και το ξέσπασμα της ισραηλο-παλαινιστιακής σύγκρουσης, η οποία δυσχεραίνει την ασφάλεια και επαυξάνει το κόστος μεταφοράς αγαθών κατά μήκος διεθνών εμπορικών οδών ιδιαίτερα στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας η Louis Vuitton αποδεικνύεται ανθεκτική ώστε όχι μόνο να επιβιώνει αλλά και να παραμένει με κερδοφόρο αποτέλεσμα παρά τις συνθήκες».

    Διαβάστε επίσης

    Γιατί βουλιάζουν οι μετοχές των ειδών πολυτελείας; Στο «κόκκινο» LVMH και Kering

    Μπερνάρ Αρνό: Η αυτοκρατορία του Mr Louis Vuitton και το «χρυσό μετάλλιο» στους Ολυμπιακούς Αγώνες

    LVMH: Απολύσεις εκατοντάδων υπαλλήλων από την Sephora



    ΣΧΟΛΙΑ