Η Apple βάζει τέλος στο εγχείρημα κατασκευής ηλεκτρικού αυτοκινήτου, εγκαταλείποντας ένα από τα πιο φιλόδοξα σχέδια στην ιστορία της εταιρείας. 

Όπως ανέφεραν πηγές του Bloomberg, ο τεχνολογικός κολοσσός ανακοίνωσε την απόφαση στους 2.000 υπαλλήλους που εργάζονταν στο συγκεκριμένο τμήμα την Τρίτη.

Την απόφαση μοιράστηκαν ο Chief Operating Officer, Jeff Williams και ο Kevin Lynch, αντιπρόεδρος υπεύθυνος για την προσπάθεια, σύμφωνα με τις πηγές.

Τα δύο στελέχη είπαν στους υπαλλήλους ότι ξεκινά το κλείσιμο του έργου και πολλοί υπάλληλοι στην ομάδα αυτοκινήτων – γνωστή ως Special Projects Group ή SPG – θα μεταφερθούν στο τμήμα τεχνητής νοημοσύνης υπό τον John Giannandrea. Αυτοί οι εργαζόμενοι θα επικεντρωθούν σε παραγωγικά έργα τεχνητής νοημοσύνης, μία ολοένα και πιο βασική προτεραιότητα για την εταιρεία.

Η ομάδα αυτοκινήτων της Apple έχει επίσης αρκετές εκατοντάδες μηχανικούς και σχεδιαστές αυτοκινήτων. Είναι πιθανό να μπορούν να υποβάλουν αίτηση για θέσεις εργασίας σε άλλες ομάδες της Apple. Θα υπάρξουν και απολύσεις, αλλά δεν είναι ακόμα γνωστό πόσες θα είναι.

Η απόφαση να τερματιστεί το έργο είναι μια βόμβα για την εταιρεία, ενταφιάζοντας μια προσπάθεια πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων που θα οδηγούσε την Apple σε μια εντελώς νέα αγορά.

Ο τεχνολογικός γίγαντας άρχισε να εργάζεται σε ένα αυτοκίνητο γύρω στο 2014, στρέφοντας το βλέμμα του σε ένα πλήρως αυτόνομο ηλεκτρικό όχημα με εσωτερικό που θα μοιάζει με λιμουζίνα και πλοήγηση με φωνητική καθοδήγηση.

Αλλά το έργο αντιμετώπισε δυσκολίες σχεδόν από την αρχή, με την Apple να αλλάζει την ηγεσία και τη στρατηγική της ομάδας αρκετές φορές. Οι Lynch και Williams ανέλαβαν την επιχείρηση πριν από μερικά χρόνια — μετά την αποχώρηση του Doug Field, τώρα ανώτερου στελέχους της Ford Motor Co.

Τα υψηλότερα στελέχη της Apple οριστικοποίησαν την απόφαση τις τελευταίες εβδομάδες, σύμφωνα με τις πηγές. Η απόφαση έρχεται μόλις ένα μήνα αφότου το Bloomberg News ανέφερε ότι το έργο έφτασε σε ένα κρίσιμο σημείο που ή θα προχωρούσε ή θα τελείωνε. Πρόσφατα, είχε εξεταστεί εσωτερικά να καθυστερήσει η κυκλοφορία του αυτοκινήτου μέχρι το 2028 και να περιοριστούν οι προδιαγραφές αυτόνομης οδήγησης.

Η Apple τοποθετούσε την τιμή του αυτοκινήτου στα 100.000 δολάρια. Αλλά τα στελέχη της εταιρείας ανησυχούσαν για το αν θα μπορούσε το όχημα να προσφέρει τα περιθώρια κέρδους που απολαμβάνει συνήθως η Apple στα προϊόντα της. Το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας ανησυχούσε επίσης για το αν θα μπορούσε να συνεχίσει να δαπανά εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο σε ένα έργο που μπορεί να μην δει ποτέ το φως της δημοσιότητας.

Η Apple συνεχίζει πάντως να επενδύει σε μεγάλο βαθμό σε άλλους τομείς. Η εταιρεία ξόδεψε 113 δισεκατομμύρια δολάρια για συνολική έρευνα και ανάπτυξη τα τελευταία πέντε χρόνια, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης περίπου 16%, όπως μεταδίδει το Bloomberg.

 Διαβάστε επίσης

Deutsche Bank: «Στα μαχαίρια» διοίκηση και εργαζόμενοι για τον περιορισμό της τηλεργασίας

Klarna: Εξετάζει εισαγωγή στη Wall Street – Στοχεύει σε αποτίμηση κοντά στα 20 δισ. δολάρια

Performance: Απέκτησε το έκτο Microsoft specialization