ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ματαιώθηκε χθες σύμφωνα με ανακοίνωση της ΡΑΑΕΥ και επαναπροκηρύσσεται μέχρι το Σάββατο 14 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με πληροφορίες, ο τρίτος διαγωνισμός αποθήκευσης ενέργειας με επενδυτική και λειτουργική ενίσχυση.
Το πρόβλημα ήταν ότι δεν ήταν ξεκάθαρο το μέγιστο όριο ισχύος ανά συμμετέχοντα, από τους όρους της προκήρυξης και δινόταν η δυνατότητα στους υποψηφίους να συμμετέχουν και με έργα 100 MW ισχύος έκαστος. Με δεδομένο ότι ο τρίτος διαγωνισμός ήταν για 200 MW συνολικά, αν δεν ματαιωνόταν θα μπορούσε να καταλήξει μόνο με δύο μειοδότες. Προκειμένου να μοιραστεί το όφελος της επενδυτικής και λειτουργικής ενίσχυσης σε όσο το δυνατόν περισσότερος συμμετέχοντας, θα επαναπροκηρυχθεί άμεσα ο διαγωνισμός, αναφέρουν πηγές, με μέγιστο όριο ισχύος ανά συμμετέχοντα τα 50 MW.
Η ΡΑΕΕΥ επιδιώκει η νέα προκήρυξη να βγει σε ΦΕΚ και να δημοσιευτεί μέχρι το Σάββατο, ώστε να μη δημιουργηθεί μεγάλη καθυστέρηση και να ολοκληρωθεί το συντομότερο ο νέος διαγωνισμός το πρώτο τρίμηνο του 2025. Σημειώνεται, ότι στον διαγωνισμό που ματαιώθηκε δεν είχε υποβληθεί καμιά προσφορά ακόμη και είχαν μόνο εκφράσει προκαταρκτικό ενδιαφέρον 9 εταιρείες, και γι αυτό και η ΡΑΑΕΥ επέλεξε τη ματαίωση, ώστε ο διαγωνισμός να επαναπροκηρυχθεί , διευκρινίζοντας με περισσότερη σαφήνεια τα όρια ανά συμμετέχοντα και να επιτευχθεί η ίση μεταχείριση και οι δίκαιες συνθήκες ανταγωνισμού.
O 3ος διαγωνισμός αφορά σε 200 MW αυτόνομων συστημάτων αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας διάρκειας 4 ωρών.
Σημειώνεται ότι πρόκειται για τον πρώτο διαγωνισμό στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης που αφορά μπαταρίες μεγάλης διάρκειας 4 ωρών, και ανταγωνισμός για τις ταρίφες αναμένεται υψηλός.
Τι ανακοίνωσε η ΡΑΑΕΥ
Όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση της Αρχής, κατά τη διενέργεια της Ανταγωνιστικής Διαδικασίας και ειδικότερα κατά το στάδιο υποβολής αιτήσεων συμμετοχής και ερωτημάτων από τους ενδιαφερόμενους επί των όρων της Προκήρυξης διαπιστώθηκε ότι υφίστανται αμφισημίες ως προς την εφαρμογή των κανόνων ανταγωνισμού εκ μέρους των ενδιαφερομένων η οποία ενδέχεται να επιφέρει τη μη ενιαία υπαγωγή των αιτήσεων των συμμετεχόντων και των Σ.Α.Η.Ε. στους κανόνες της Προκήρυξης.
Ειδικότερα διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχει ενιαία κατανόηση από τους συμμετέχοντες αναφορικά με τον κανόνα του μέγιστου ορίου ισχύος ανά συμμετέχοντα και ανά Σ.Α.Η.Ε., (όρος 12.2. της Προκήρυξης), με σοβαρό διακύβευμα την διαφορετική αντιμετώπιση ως προς την υπαγωγή των υποβληθεισών προσφορών στον κανόνα αυτόν.
Όπως αναφέρει η ΡΑΑΕΥ τρίτη Ανταγωνιστική Διαδικασία υποβολής προσφορών για τη χορήγηση επενδυτικής και λειτουργικής ενίσχυσης ματαιώθηκε, για λόγους δημοσίου συμφέροντος που ανάγονται στη διασφάλιση του μέγιστου επιπέδου διαφάνειας, ίσης μεταχείρισης και δίκαιων συνθηκών ανταγωνισμού, όπως αναλυτικά αναφέρονται στην υπ’ αριθ. Ε- 269/2024 Απόφαση της Ρ.Α.Α.Ε.Υ.
Επειδή, η Αρχή οφείλει να διασφαλίσει σε κάθε στάδιο της Ανταγωνιστικής Διαδικασίας το μέγιστο δυνατό επίπεδο διαφάνειας, ίσης μεταχείρισης και ενιαίας εφαρμογής των κανόνων συμμετοχής προκειμένου να εξυπηρετείται ο στόχος δημοσίου συμφέροντος στον οποίο στοχεύει η ανταγωνιστική διαδικασία, κρίθηκε ότι ο διαγωνισμός πρέπει να ματαιωθεί και να επαναπροκηρυχθεί.
Στόχος στο νέο διαγωνισμό να υπάρχει αποσαφήνιση των κανόνων του ανταγωνισμού που σχετίζονται με τον κανόνα του μέγιστου ορίου ισχύος ανά
συμμετέχοντα και ανά Σ.Α.Η.Ε., και γι αυτό θα επαναληφθεί κατόπιν έκδοσης νέας Προκήρυξης.