Ο Απόστολος Βακάκης, Ιδρυτής της Jumbo
H σταθεροποίηση στην Ελλάδα και η άνοδος στις αγορές του εξωτερικού είναι τα στοιχεία που συνθέτουν, σύμφωνα με πληροφορίες, την εικόνα που παρουσιάζουν οι επιδόσεις του ομίλου Jumbo για τον μήνα Ιούλιο.
Η πολύ καλή πορεία του ομίλου σε Βουλγαρία και Ρουμανία έδωσε νέα ώθηση στα συνολικά αποτελέσματα της εταιρείας, τα οποία συνεχίζουν να κινούνται ανοδικά, παρά τα προβλήματα που εξακολουθεί να δημιουργεί η πανδημία στην κατανάλωση.
Τα παραπάνω αναμένεται να αποτυπωθούν με νούμερα και αριθμούς στην ανακοίνωση που θα εκδώσει η εταιρεία, κατά πάσα πιθανότητα αύριο, στο πλαίσιο της τακτικής ενημέρωσης του επενδυτικού κοινού που έχει καθιερώσει το τελευταίο διάστημα η διοίκηση της Jumbo.
Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως στην ίδια ανακοίνωση θα αποτυπωθεί, για μία ακόμη φορά, ο προβληματισμός του Απόστολου Βακάκη για την πορεία των διεθνών τιμών των πρώτων υλών, αλλά και την εκτόξευση του μεταφορικού κόστους από την Ασία στην Ευρώπη, το οποίο παραμένει ιδιαίτερα ακριβό και δεν παρουσιάζει σημάδια αποκλιμάκωσης. Λέγεται μάλιστα πως ο ισχυρός άνδρας της Jumbo θα ασκήσει και πάλι σκληρή κριτική στη στάση των μεταφορικών εταιρειών, αναφερόμενος σε αδικαιολόγητες ανατιμήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και αφήνοντας αιχμές για την ύπαρξη καρτέλ.
Στη σκιά των παραπάνω, η διοίκηση της Jumbo προσπαθεί να διατηρεί προσιτές τις τιμές των προϊόντων της, αποφεύγοντας παράλογες ανατιμήσεις και, παράλληλα, συνεχίζει να αναζητά εναλλακτικές πηγές για την προμήθεια προϊόντων, πέραν της Κίνας. Ένα σχέδιο που προτίθεται να ενεργοποιήσει εάν διατηρηθεί επί μακρόν η πίεση που υφίστανται οι τιμές των πρώτων υλών.
Τουρκία και Ισραήλ
Αν και ο Απόστολος Βακάκης απέφυγε στην πρόσφατη γενική συνέλευση των μετόχων να αποκαλύψει τις χώρες με τις οποίες ενδιαφέρεται να εγκαινιάσει συνεργασία, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν πως στο «στόχαστρό» του θα πρέπει να βρίσκονται η Τουρκία και το Ισραήλ. Πρόκειται, όπως λένε οι ίδιοι, για δυο αγορές, οι οποίες τροφοδοτούν ήδη με προϊόντα μεγάλες βιομηχανίες της Ευρώπης λόγω του δελεαστικού κόστους παραγωγής που διαθέτουν για διαφορετικούς λόγους η καθεμία. Η Τουρκία μάλιστα θεωρείται ιδιαίτερα ελκυστική λόγω της επιδοματικής πολιτικής που εφαρμόζει ο Τούρκος πρόεδρος, Ταγίπ Ερντογάν, για την προσέλκυση επενδύσεων στον τομέα της παραγωγής.
Η Jumbo έχει σταματήσει να αγοράζει προϊόντα από την Ασία λόγω της κατακόρυφης αύξησης του μεταφορικού κόστους που επηρεάζει τις τελικές τιμές των προϊόντων, καλύπτοντας προς το παρόν τις ανάγκες της τροφοδοσίας των καταστημάτων από τα αποθέματα που παραδοσιακά φροντίζει να διατηρεί ενώ παράλληλα έχει «παγώσει» την επέκταση του δικτύου καταστημάτων, πέραν όσων έχουν ήδη δρομολογηθεί να λειτουργήσουν.
Υπενθυμίζεται πως οι πωλήσεις της εισηγμένης στο πρώτο εξάμηνο του 2021 σημείωσαν άνοδο περίπου 12,6% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Διαβάστε επίσης:
Jumbo: Αυξημένες κατά 12,6% οι πωλήσεις στο α΄ εξάμηνο
Το Harvard, η Jumbo, o Φουρλής, η Goldman Sachs, η Γεκ Τέρνα και η Mytilineos
Λιανεμπόριο: Τα μέτρα στήριξης, η τοποθέτηση Βακάκη που πέρασε στα ψιλά και η «επόμενη μέρα»