ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η συγκεκριμένη απόφαση προσθέτει κόστος λειτουργίας έναντι μιας ελπίδας αύξησης της αποτελεσματικότητας σε ετήσια βάση. Ο κ. Βακάκης ανέφερε ακόμα ότι η επιλογή της Κυριακάτικης λειτουργίας επιλεγμένων σημείων της αλυσίδας Jumbo κάλυψε μια ανάγκη «της κοινωνίας και των καταναλωτών».
Η εταιρεία, όπως είπε από το βήμα της γενικής συνέλευσης των μετόχων κινήθηκε σύμφωνα με όσα ορίζει η νομοθεσία, αλλά και οι αποφάσεις των τοπικών αρχών δίδοντας τη δυνατότητα στους εργαζόμενους να διατηρούν πλήρως τα δικαιώματα της 40ωρης απασχόλησης.
Ο ίδιος σημειώνει ότι η απόφαση αυτή στηρίζει την τοπική απασχόληση, αφού για τα συγκεκριμένα σημεία δεν διακόπηκαν οι συμβάσεις του 30% των εργαζομένων, που θεωρούνταν εποχικοί υπάλληλοι, αλλά και τους καταναλωτές. Επίσης, είπε ότι βαλλόταν από τον τοπικό ανταγωνισμό, που ούτως ή άλλως λειτουργούσε με διευρυμένο πλαίσιο και τις Κυριακές.
Στάθηκε δε στις στρεβλώσεις που διατηρούνται σε διάφορες τοπικές αγορές, αφού παρατηρείται το φαινόμενο φωτογραφικές ρυθμίσεις να ορίζουν ποια τμήματα της αγοράς εξαιρούνται. Όπως είπε επί λέξει, «με μεγάλη χαρά θα δεχόμαστε κανείς να μην δουλεύει τις Κυριακές, αλλά το να δουλεύουν οι μισοί και να μην δουλεύουν οι άλλοι μισοί είναι πρόβλημα». Όπως είπε χαρακτηριστικά, στην στην πόλη των Χανίων, στον ένα δρόμο τα μαγαζιά είναι ανοιχτά και στον διπλανό κλειστά!
Ως προς την τάση της αγοράς, με αφορμή τη λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή προέβλεψε ότι «δεν αυξάνουν οι καταναλωτές, παρά μόνο στην τουριστική περίοδο, οπότε θα οδηγηθούμε σε λιγότερα καταστήματα με περισσότερους εργαζόμενους».
Εκνευριστικά θετικός Ιανουάριος
Για τη νέα χρήση ο κ. Βακάκης σχολίασε λέγοντας πως βιώνουμε έναν «εκνευριστικά θετικό Ιανουάριο» που όμως, ακολουθεί έναν «κακό» Δεκέμβριο. Παρατήρησε μάλιστα ότι καταναλωτές ξεφεύγουν από την κλασική περιοχή του παιχνιδιού και στρέφονται μεγαλύτερης αξίας δώρα, στοιχείο που δημιουργεί ανατάραξη τόσο στη βιομηχανία όσο και στο λιανεμπόριο.
Ο ίδιος πάντως, εμφανίζεται να είχε κάνει τα κουμάντα του για μία ακόμα φορά, αφού, όπως είπε, δεν υπεραποθεματοποίησε, ξεκινώντας τη χρονιά «χωρίς δουλείες» και χωρίς να έχει υποχρεωθεί σε μεγάλες εκπτώσεις που θα «έτρωγαν» το μικτό περιθώριο κέρδους της.
Για φέτος αναμένει ανάπτυξη πωλήσεων της τάξης του 5%-6%, βασιζόμενη στην παραδοχή πως δεν θα υπάρξει μεγάλη διακύμανση στη σχέση ευρώ-δολαρίου και στο γεγονός ότι η ελληνική αγορά θα παραμείνει σταθερή. Και όχι μόνο αυτό, αλλά δεν θα υπάρξει υπερβολή στα ελληνοτουρκικά που θα μπορούσε να επηρεάσει την καταναλωτική συμπεριφορά.