Ιδιαίτερα επιφυλακτικός για την πορεία ανάκαμψης της οικονομίας εμφανίστηκε ο Απόστολος Βακάκης στη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με αναλυτές, τονίζοντας πως δεν έχει απομακρυνθεί ακόμη ο κίνδυνος της πανδημίας.

Ανέφερε μάλιστα πως και το 2021 θα είναι μια χαμένη χρονιά για το λιανεμπόριο και δήλωσε ανήσυχος σχετικά με τον χρόνο επιστροφής στην κανονικότητα.

Ο επικεφαλής της Jumbo υπογράμμισε πως ελλοχεύουν πολλές προκλήσεις για την αγορά τους επόμενους μήνες, γιατί διαταράχθηκε βίαια το κανάλι της διανομής, -κάτι που όπως είπε συμβαίνει για πρώτη φορά στη γενιά του-, κάνοντας τον να ανησυχεί πως μπορεί να υπάρξουν απρόβλεπτες επιπτώσεις.

Υπογράμμισε δε πως εάν συνεχισθούν οι πληθωριστικές πιέσεις που παρατηρούνται σήμερα σε πρώτες ύλες (από 15% έως 30%) και στα μεταφορικά (έως και 500%) και αυξηθεί το κόστος χρήματος, χωρίς να υπάρχει ανάλογη αύξηση εισοδημάτων, τότε θα οδηγηθούμε σε ένα περιβάλλον ανισορροπίας. Κάτι που δημιουργεί ανησυχία και για την επόμενη χρονιά. Όλα ωστόσο, επεσήμανε, θα φανούν μετά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Η Jumbo βέβαια, όπως είπε, έχει φροντίσει να επαναδιαπραγματευθεί τα μεταφορικά κόστη από ένα χρόνο πριν και έτσι τα συμβόλαια παραμένουν σταθερά στην παρούσα φάση. Και για αυτό, όπως τόνισε ο έμπειρος επιχειρηματίας, δεν έχει αντιμετωπίσει την τραγωδία που αντιμετωπίζουν οι ανταγωνιστές της…

Η Jumbo, σημείωσε ο κ. Βακάκης, έχει αντιδράσει πολύ καλά στην πανδημία και εξέφρασε την ελπίδα να συνεχίσει εξίσου καλά και το επόμενο διάστημα.

Υπογράμμισε πως η νέα χρονιά θα είναι καλύτερη από την περσινή, όμως δεν μπόρεσε να προβλέψει εάν θα μπορέσει να ισοφαρίσει τα μεγέθη του 2019.

Το πρώτο τετράμηνο πάντως κινείται καλύτερα από πέρυσι. Το ηλεκτρονικό κατάστημα στην Ελλάδα, πρόσθεσε, βοήθησε την εταιρεία να περιορίσει τις απώλειες και σημείωσε πως σχεδιάζονται νέες επενδύσεις για την ενίσχυση των ηλεκτρονικών πωλήσεων, οι οποίες αναμένεται να παίξουν μεγαλύτερο ρόλο στο μέλλον ειδικά στην Ρουμανία.

Ευχήθηκε πάντως να αρθούν πολύ σύντομα οι περιορισμοί στην ελληνική αγορά, επισημαίνοντας πως οι μέθοδοι πώλησης που υπάρχουν σήμερα (click away & click inside) δεν μπορεί να αποκαταστήσουν την εύρυθμη λειτουργία των επιχειρήσεων. Ξεκαθάρισε πως υποστηρίζει απόλυτα τις κινήσεις της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης, λέγοντας πως πιστεύει βαθιά πως η υγεία προέχει ενώ παρ’ ότι όπως είπε είναι αλλεργικός στην κρατική στήριξη, ήταν αναγκαία για να αντεπεξέλθουν οι επιχειρήσεις των επιπτώσεων της πανδημίας.

Σχολιάζοντας τη στρατηγική της εταιρείας, δήλωσε πως φροντίζει να διατηρεί το cash flow και το capex άθικτο, με την προοπτική εξόδου από την πανδημία ενώ όσον αφορά στα αποθέματα είπε ότι υπάρχει μια συγκρατημένη προσέγγιση. Βέβαια δεν απέκλεισε να παρατηρηθούν ελλείψεις –όπως συμβαίνει και σήμερα- λόγω κάποιων απρόοπτων γεγονότων, όπως το ατύχημα του «Εver Given» στην διώρυγα του Σουέζ, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα να καθυστερήσουν οι παραδόσεις εμπορευμάτων. Διευκρίνισε πάντως ότι τα εργοστάσια στην Κίνα, από τα οποία προμηθεύεται τα προϊόντα λειτουργούν πλέον κανονικά.

Προανήγγειλε επίσης την επέκταση της προϊοντικής γκάμας σε ανερχόμενες κατηγορίες, όπως στις τροφές για κατοικίδια και στα ποδήλατα, κάτι που θα συμβεί τα επόμενα χρόνια καθώς στο βραχυπρόθεσμο διάστημα θα συνεχίσει να κινείται με την ίδια γκάμα.

Όσον αφορά στην πρόσθετη χρηματική επιβράβευση των μετόχων, στην οποία είχε αναφερθεί το mononews.gr, ο κ. Βακάκης χαρακτήρισε συνετή το ποσό των 0,47 ευρώ ανά μετοχή και δεν απέκλεισε, εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν. να προχωρήσει σε νέα κίνηση.

Χαρακτήρισε δίκαιη την τιμή που πούλησε πρόσφατα μετοχές του, σημειώνοντας πως χαίρεται όταν κάποιοι κερδίζουν χρήματα από την εταιρεία του, ενώ στο σημείο αυτό αναφέρθηκε και στις κόρες του, λέγοντας πως η μια θα αναλάβει την επιχείρηση και η άλλη θα ακολουθήσει άλλο δρόμο.

Διαβάστε επίσης:

Απόστολος Βακάκης: Μετά την Jumbo, συλλέκτης μετρητών και ο ίδιος- 105,5 εκατ. ευρώ στο προσωπικό του ταμείο

Επιβεβαίωση mononews για Jumbo: Πρόταση για έκτακτη χρηματική διανομή μερίσματος €0,47 ανά μετοχή

Jumbo: Η μεγάλη «ανατροπή» στις πωλήσεις και ο «άγνωστος Χ» με τις διαφημίσεις