ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Πηγές προσκείμενες στην ΕΥΔΑΠ αναφέρουν πως η εταιρεία είναι έτοιμη να καταβάλει το ποσό και μάλιστα, όπως φαίνεται και από τους ισολογισμούς του 2020, το έχει ήδη δεσμεύσει.
Μια «υπογραφή μακρυά»
Ωστόσο, το ζήτημα προσκρούει στην ελληνική γραφειοκρατία καθώς «λείπουν» κάποιες υπογραφές από τις υπηρεσίες των αρμόδιων Υπουργείων (Υποδομών και Μεαφορών, Ενέργειας και Περιβάλλοντος) προκειμένου να καταβληθεί το ποσό.
Πηγές προσκείμενες στο Υπουργείο Ενέργειας επισημαίνουν πως πρόκειται για μία υπόθεση που αφορά κυρίως το Υπουργείο Υποδομών. Προσθέτουν δε πως πράγματι εκκρεμεί μία υπογραφή από μέρους υπηρεσίας που εντάσσεται στο ίδιο το Υπουργείο Ενέργειας, η οποία ωστόσο, όπως εξηγούν, είναι διαδικαστικού χαρακτήρα.
Από την πλευρά του το Υπερταμείο, το οποίο κατέχει το 50%+1 μετοχή της ΕΥΔΑΠ (ενώ το ΤΑΙΠΕΔ το 11,33%), στα οικονομικά του αποτελέσματα για το 2020 επισημαίνει πως έχει γίνει πρόβλεψη για ποσό ύψους 157,5 εκατομμυρίων ευρώ για την περίσταση αυτή. Για να γίνει αυτό, όμως, όπως επισημαίνουν πηγές προσκείμενες στο Υπερταμείο, είναι απαραίτητο να εκδοθεί η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ).
Τονίζουν δε πως από την ανάληψη της θέσης του Γρηγόρη Δημητριάδη ως Διευθύνοντος Συμβούλου του Υπερταμείου, η υπόθεση, η οποία «τραβούσε εδώ και 10 χρόνια», ξαναζεστάθηκε καθώς στόχος του είναι να έχει «καθαρές εταιρίες». Επισημαίνουν, επίσης, πως ο ίδιος ο κ. Δημητριάδης ασχολήθηκε προσωπικά με την υπόθεση της ΕΥΔΑΠ.
Το «κούρεμα»
Το ποσό αυτό προκύπτει από το κόστος για την τιμολόγηση του αδιύλιστου νερού για την περίοδο 2013-2020, που χρησιμοποιούσε η ΕΥΔΑΠ. Αρχικά το ποσό ανερχόταν τα 250 εκατομμύρια ευρώ, αλλά η ΕΥΔΑΠ ύστερα από διαπραγματεύσεις διάρκειας ενάμιση χρόνου με το ελληνικό δημόσιο κατάφερε να «κουρέψει» το χρέος στα 157 εκατομμύρια ευρώ.
Το «κούρεμα» του χρέους πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Απρίλιο. Ωστόσο, 6 μήνες αργότερα το ποσό ακόμα να καταβληθεί καθώς οι υπηρεσίες των υπουργείων ακόμα δεν έχουν βάλει τις υπογραφές που απομένουν ώστε να εκδοθεί η ΚΥΑ.
Το ιστορικό
Η εκκρεμότητα είναι το αποτέλεσμα του διαχωρισμού του 1999, από τον οποίο προέκυψαν η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΔΑΠ Παγίων, με στόχο την είσοδο της πρώτης στο Χρηματιστήριο. Η ΕΥΔΑΠ ανάλαβε την παροχή υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης και προς τούτο υπεγράφη μία 20ετής σύμβαση με το Δημόσιο. Μέσω αυτής, η ΕΥΔΑΠ θα μπορούσε να προμηθεύεται ακατέργαστο νερό από επιφανειακούς υδατικούς πόρους (Μαραθώνας, Υλίκη, Μόρνος, Εύηνος) που υπάγονται στην πολιτεία.
Η ΕΥΔΑΠ προσέφερε ως αντάλλαγμα το κόστος συντήρησης και λειτουργίας του δικτύου από τη Δυτική Ελλάδα έως τη Βοιωτία, που ανήκουν στην ΕΥΔΑΠ Παγίων. Το 2013, όπου και έγινε εκκαθάριση των απαιτήσεων της ΕΥΔΑΠ από το Δημόσιο προέκυψε το ποσό των 141 εκατομμυρίων ευρώ. Αυτά αφορούν τα έξοδα για τη διαχείριση και το εργατικό δυναμικό, το άθροισμα των οποίων και θεωρήθηκε η αξία του αδιύλιστου νερού.
Από εκεί και έπειτα δεν υπεγράφη νέα συμφωνία μεταξύ του Δημοσίου και της ΕΥΔΑΠ για τον καθορισμό της νέας τιμής, αλλά δινόταν συνεχώς παρατάσεις με αποτέλεσμα να φτάσουμε στη σημερινή κατάσταση και παρά την τελική συμφωνία να μην έχουν καταβληθεί τα χρήματα στο ελληνικό δημόσιο.
Διαβάστε επίσης
Ψυττάλεια: Προχωράει η προσφορά των ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ – Δεν καταθέτουν τα όπλα οι αντίπαλοι
Υπουργείο Ενέργειας: Τι προβλέπει το νέο σχέδιο νόμου για την ενεργειακή απόδοση
Καραμανλής: Δίπλωμα οδήγησης από τα 17, αδιάβλητες εξετάσεις, πολεμάμε τη διαφθορά
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αριστείδης Πίττας: Η EuroDry ενισχύει τον στόλο της με δύο σύγχρονα ultramax
- Θεοδωρικάκος, ενόψει Black Friday: Ελέγχονται πάνω από 100 μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων – Αφορούν πάνω από 10.000 κωδικούς»
- Ερώτηση στη Βουλή για την αύξηση 10% στα δημοτικά τέλη στο Δήμο Αθηναίων
- ΕΛΤΟΝ: Φορολογικό πιστοποιητικό με συμπέρασμα «χωρίς επιφύλαξη» για τη χρήση 2023