Στην ακύρωση του διαγωνισμού για την πώληση του 67% του Λιμανιού του Βόλου, προχωρά η κυβέρνηση. Σύμφωνα με πληροφορίες του mononews, η κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει σε νέο διαγωνισμό εκτιμώντας ότι μπορεί να εισπράξει περισσότερα και αφού υλοποιηθούν έργα αποκατάστασης ύψους 9.5 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι τον διαγωνισμό είχε κερδίσει ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, δηλαδή ο Ιβάν Σαββίδης, προσφέροντας 51 εκατ. ευρώ, έναντι 25 εκατομμυρίων της δεύτερης, Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.

1

Η Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε και ο επικεφαλής Καλλίνικος Καλλίνικος, είχε προσφύγει στη δικαιοσύνη, καθώς θεωρούσε ότι αδικήθηκε από τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, ισχυριζόμενη παρατυπίες στη διαδικασία επιλογής του προτιμητέου επενδυτή, οι οποίες παραβίαζαν ευθέως τις αρχές της διαφάνειας και της ίσης μεταχείρισης των διαγωνιζομένων.

Η υπόθεση έφτασε στο Συμβούλιο της Επικρατείας το οποίο έκανε δεκτή της προσφυγής της δεύτερης εταιρίας και έστειλε την υπόθεση στην ΕΑΔΗΣΥ.Η ΕΑΔΥΣΗ συνεδρίασε στις 29 Οκτωβρίου, απέρριψε την προσφυγή της Goldair και άνοιξε και πάλι ο δρόμος για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, η οποία έχει «παγώσει» τους τελευταίους μήνες λόγω των δικαστικών προσφυγών.

Η απόφαση αυτή της κυβέρνησης ασφαλώς δημιουργεί σοβαρά ερωτήματα για το πώς μπορεί να ακυρώνεται ένας διαγωνισμός που έχει τελειώσει εδώ και μήνες κι έχουν προχωρήσει ακόμη και οι προσφυγές και ο προτιμητέος επενδυτής ετοιμάζεται να αναλάβει τα ηνία του λιμανιού.

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Δεκέμβριο υπεγράφη σύμβαση αξίας 9,5 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση των λειτουργικών βαθών στον λιμένα Βόλου μετά τις κακοκαιρίες “Daniel” και “Elias”, μεταξύ του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη, και της αντιπροέδρου του Δ.Σ. της ανάδοχης εταιρείας, «ΤΕΚΑΛ», Αργυρούς Ψαλτάκου.

Η επίσημη ανακοίνωση

Το Υπερταμείο/Growthfund ανακοινώνει τη ματαίωση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την απόκτηση του πλειοψηφικού μεριδίου συμμετοχής (67%) στο μετοχικό κεφάλαιο της «Οργανισμός Λιμένος Βόλου Α.Ε.» (ΟΛΒ Α.Ε.).

Πρόκειται για ομόφωνη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας και εντάσσεται σε ένα νέο πλαίσιο στρατηγικής διαχείρισης της δημόσιας περιουσίας, το οποίο διαμορφώνεται μετά την απορρόφηση του ΤΑΙΠΕΔ από το Growthfund.

Λόγοι δημοσίου συμφέροντος επιτάσσουν την αναπροσαρμογή της στρατηγικής αξιοποίησης του λιμένα, ώστε να διασφαλιστεί η βέλτιστη ανάπτυξή του προς όφελος της εθνικής οικονομίας και της τοπικής κοινωνίας. Οι υποδομές του Λιμένα Βόλου ενισχύονται με σημαντικά έργα αποκατάστασης και αναβάθμισης ύψους 9 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) μετά και την κακοκαιρία “Daniel”, γεγονός που μεταβάλλει την οικονομική και λειτουργική αξία του λιμένα.

Το Υπερταμείο/Growthfund επιδιώκει να αξιοποιήσει περαιτέρω το νέο θεσμικό πλαίσιο που το διέπει, βάσει του οποίου, έχει πλέον τη δυνατότητα αξιοποίησης των περιουσιακών του στοιχείων και την ανάπτυξή τους, ως εκ τούτου το Υπερταμείο σκοπεύει να διερευνήσει τις δυνατότητες αυτοτελούς ανάπτυξης του λιμένος Βόλου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Υπερταμείο προχώρησε στη σχετική απόφαση λαμβάνοντας επίσης υπόψη το δημόσιο συμφέρον καθώς και ότι έχουν μεταβληθεί ουσιωδώς οι οικονομικές και οι τεχνικές παράμετροι του διαγωνισμού.

Η διοίκηση του Υπερταμείου δεσμεύεται στην απόφασή της για την άμεση ωρίμανση ενός ολοκληρωμένου – ρεαλιστικού επιχειρησιακού και στρατηγικού σχεδίου με βάση τα νέα δεδομένα. Στόχος είναι η αναβάθμιση και ανάπτυξη του Λιμένος Βόλου, ο οποίος έχει όλες τις προϋποθέσεις να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην εμπορική και τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλίας, να αποτελέσει πύλη εξωστρέφειας, και μαζί με τους υπόλοιπους λιμένες της χώρας, να προκρίνει τα ελληνικά συμφέροντα στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.