Η φινλανδική εταιρεία Nokia Oyj ανακοίνωσε την αποχώρηση της από τη ρωσική αγορά ως απάντηση στην εισβολή στην Ουκρανία και στον πόλεμο πλήρους κλίμακας που διεξάγει η Ρωσία.

Τις τελευταίες εβδομάδες η Nokia ανέστειλε τις παραδόσεις και διέκοψε τις νέες δραστηριότητές της, ανέφερε σε ανακοίνωσή της την Τρίτη. Μεταφέρει επίσης τις «περιορισμένες» δραστηριότητες έρευνας και ανάπτυξης εκτός Ρωσίας. Η απόφαση ακολουθεί την κίνηση της σουηδικής ανταγωνίστριας Ericsson, που ανακοίνωσε τη Δευτέρα την «επ’ αόριστον» αναστολή των εργασιών της στη χώρα.

«Ήταν ξεκάθαρο για τη Nokia από τις πρώτες μέρες της εισβολής στην Ουκρανία ότι η συνέχιση της παρουσίας μας στη Ρωσία δεν θα ήταν δυνατή», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Pekka Lundmark στο Twitter.

Η Nokia έχει 2.000 υπαλλήλους στη χώρα και «οι απολύσεις είναι αναπόφευκτες», αν και η εταιρεία θα προσφέρει μετεγκατάσταση «για ορισμένες θέσεις εργασίας που μπορούν να υπάρξουν εκτός Ρωσίας», είπε ένας εκπρόσωπος απαντώντας μέσω email σε ερωτήσεις.

Με την αποχώρηση τους, η Nokia και η Ericsson εκχωρούν την αγορά στους κινέζους ανταγωνιστές Huawei Technologies και ZTE Corp, οι οποίοι έχουν ήδη κερδίσει μεγάλα συμβόλαια για την παροχή δικτύων πέμπτης γενιάς στους μεγαλύτερους παρόχους της Ρωσίας.

Η αποτυχία της Huawei να καταδικάσει την εισβολή του Προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν στην Ουκρανία, έχει προκαλέσει δυσαρέσκεια την ώρα που επιδιώκει να συνεχίσει τις δραστηριότητές της σε άλλες αγορές. Τα βρετανικά μέλη του διοικητικού συμβουλίου παραιτήθηκαν τον περασμένο μήνα μετά τη σιωπή της επί του θέματος.

Η Nokia είπε ότι στόχος είναι να εξακολουθήσει την παροχή υποστήριξης για τη συντήρηση δικτύων παρόχων, συμπεριλαμβανομένων των MTS, Vimpelcom, Megafon και Tele2, παρά τον τερματισμό των δραστηριοτήτων της στη Ρωσία.

Η διασφάλιση «συνεχούς ροής πληροφοριών και πρόσβασης στο Διαδίκτυο, που παρέχει εξωτερικές προοπτικές στον ρωσικό λαό», είναι «η πιο υπεύθυνη δράση» που πρέπει να ακολουθηθεί, δήλωσε η φινλανδική εταιρεία κατασκευής τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού.

Η απόφαση της θα έχει μικρό αντίτυπο στα αποτελέσματα της καθώς η Ρωσία αντιπροσώπευε λιγότερο από το 2% των καθαρών πωλήσεων πέρυσι.

Διαβάστε ακόμη:

EasyJet: Κοντά στα επίπεδα του 2019 η χωρητικότητα των πτήσεων το καλοκαίρι