• Business

    Από τις γαλακτοβιομηχανίες οι πρώτες μειώσεις τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΚΡΙ ΚΡΙ, Παναγιώτης Τσινάβος

    Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΚΡΙ ΚΡΙ, Παναγιώτης Τσινάβος


    Μπορεί η ακρίβεια στα τρόφιμα να παραμένει εξαιρετικά ανθεκτική με τις ανατιμήσεις να τρέχουν με ρυθμό υπερδιπλάσιο του πληθωρισμού ωστόσο οι πρώτες κινήσεις για μειώσεις τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ έχουν αρχίσει.

    Αρχής γενομένης από τα γαλακτοκομικά προϊόντα κατηγορία που έχει εμφανίσει το μεγαλύτερο ύψος αυξήσεων στην κατηγορία των τροφίμων με τους καταναλωτές να τα πληρώνουν ακριβότερα κατά 25,2% σε σχέση με πέρυσι.

    Η μείωση της τιμής παραγωγού στο αγελαδινό γάλα της τάξης του 5-10% από τον Ιανουάριο άρχισε να περνά στα ράφια των σούπερ μάρκετ είτε με την μορφή προσφορών και προωθητικών ενεργειών είτε με απευθείας μειώσεις τιμών.

    Μειώσεις μέσω προσφορών αλλά και στους τιμοκατολόγους

    Η αρχή έγινε από την Ελληνικά Γαλακτοκομεία (Ολυμπος) και ακολουθούν η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι αλλά και η ΔΕΛΤΑ ενώ ανάλογη τάση καταγράφεται και από τους μικρότερους της αγοράς.

    Χθες η Κρι Κρι, η εισηγμένη γαλακτοβιομηχανία με επικεφαλής τον Παναγιώτη Τσινάβο ανακοίνωσε ότι προχωρά σε μείωση της τιμής των συσκευασιών φρέσκου αγελαδινού γάλακτος και του παραδοσιακού αγελαδινού γιαουρτιού κατά 10% από τις 10 Απριλίου Όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση, καθώς διαφαίνεται στον ορίζοντα η αποκλιμάκωση των τιμών των πρώτων υλών της, η Κρι Κρι επιστρέφει στους καταναλωτές μέρος των ανατιμήσεων που είχαν σημειωθεί το προηγούμενο διάστημα. Η μείωση στις τιμές των γαλακτοκομικών προϊόντων της υπολογίζεται να ξεπεράσει τα 3.000.000 ευρώ συνολικής αξίας, και θα πραγματοποιηθεί με έντονες προωθητικές ενέργειες που θα διαρκέσουν ολόκληρο το 2023.

    Ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Κρι Κρι, Παναγιώτης Τσινάβος, δήλωσε σχετικά: «Όλοι εμείς στην Κρι Κρι σεβόμαστε τους καταναλωτές και θέλουμε να αισθάνονται πάντα περήφανοι που επιλέγουν τα προϊόντα μας. Για τον λόγο αυτό και επιθυμώντας να συμβάλλουμε και εμείς στην οικονομική ανακούφισή τους, προχωράμε σε μειώσεις των τιμών των προϊόντων μας μέσω προωθητικών ενεργειών ύψους 3 εκατ. ευρώ.

    Ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη έχει ήδη προχωρήσει σε μειώσεις τιμών γαλακτοκομικών προϊόντων (Ροδόπη, Ολυμπος) μέσω προσφορών και προωθητικών ενεργειών που ποικίλουν ανάλογα με το σούπερ μάρκετ αλλά και τις πρώτες μειώσεις να αποτυπώνονται στους τιμοκαταλόγους που έχουν αποσταλεί στα σούπερ μάρκετ. Οι μειώσεις τιμών θα φτάσουν στο 10%, όπως είχε δηλώσει στο mononews.gr ο πρόεδρος του Ομίλου Δημήτρης Σαράντης  λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «εμείς έχουμε τελειώσει με τις ανατιμήσεις».

    Από την πλευρά της η ΔΕΛΤΑ του ομίλου Vivartia πραγματοποιεί μειώσεις τιμών με προωθητικές ενέργειες και προσφορές στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ με τη δυναμική τιμολόγηση να αποτελεί σε πρώτη φάση τη στρατηγική της εταιρείας.

    Οι τιμές δεν θα φτάσουν ποτέ στα επίπεδα προ κρίσης

    Σε επίπεδο πρώτης ύλης, δηλαδή του γάλακτος στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές οι τιμές παραγωγού στο αγελαδινό γάλα έχουν αρχίσει να κινούνται έντονα πτωτικά. Μάλιστα την πτώση στα προϊόντα από αγελαδινό γάλα προκάλεσε και η μείωση στην τιμή του εισαγόμενου αγελαδινού συμπυκνώματος γάλακτος, το οποίο έφτασε να πωλείται χαμηλότερα από το ελληνικό αγελαδινό γάλα.

    Οι τιμές στα γαλακτοκομικά αλλά και γενικότερα στα τρόφιμα δεν θα φτάσουν ποτέ στο επίπεδο που ήταν προ κρίσης, καθώς οι βιομηχανίες έχουν λειτουργικά κόστη που θα παραμείνουν παρά την αποκλιμάκωση των τιμών των πρώτων υλών και του ενεργειακού κόστους.  Ωστόσο η μείωση των τιμών έστω και πολύ χαμηλότερη από το ύψος των ανατιμήσεων θα δώσει ανάσα στους καταναλωτές αλλά και τη δυνατότητα στις γαλακτοβιομηχανίες να αυξήσουν την κατανάλωση που έχει μειωθεί σημαντικά λόγω ακρίβειας.

    Πτώση της κατανάλωσης

    Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία της Circana (IRI) για τις πωλήσεις γιαουρτιών από τα σούπερ μάρκετ. Την  τελευταία τριετία ο όγκος πωλήσεων έχει μειωθεί κατά 5.000 τόνους ενώ η σωρευτική ποσοστιαία μείωση της κατανάλωσης άγγιξε το 10%. Μόνο πέρυσι οι πωλήσεις σε όγκο μειώθηκαν κατά 6,2% σε σχέση με το 2021. Ωστόσο οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν κατά 4,2% στα 227,877 εκατ. ευρώ, λόγω των ανατιμήσεων, από 218,726 εκατ. ευρώ που ήταν το 2021 και 226,158 εκατ. ευρώ που ήταν το 2020.

    Διαβάστε επίσης

    Κρι Κρι: Μείωση των τιμών στα προϊόντα της, συνολικής αξίας €3 εκατ. – Δράσεις ESG ύψους €1,5 εκατ.

    ΕΣΕΕ-ΓΣΕΒΕΕ ζητούν άμεσα νομοθετικές διορθώσεις για το ωράριο των καταστημάτων



    ΣΧΟΛΙΑ