Από παράταση σε παράταση οδηγείται  το σχήμα Hellenic Train  – Damco (Κοπελούζος)  σχετικά με το logistics park «Θριάσιο ΙΙ», καθώς όπως φαίνεται συντηρούνται γραφειοκρατικές εκκρεμότητες από την πλευρά του αναδόχου, παρότι έχει αναδειχθεί κυρίαρχος από τον Μάιο του 2023 στον διαγωνισμό για το νέο εμπορευματικό κέντρο στον Ασπρόπυργο, έργο προϋπολογισμού  561 εκατ. ευρώ.

Συγκεκριμένα, με απόφασή του το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε ακόμη μια παράταση του χρόνου ισχύος της προσφοράς του αναδόχου «ΕΝΩΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ “HELLENIC TRAIN-DAMCO”», κατά τη διαδικασία του Ανοιχτού Διεθνούς Διαγωνισμού για την ανάθεση της Σύμβασης Παραχώρησης για τη Λειτουργία, Συντήρηση, Εκμετάλλευση, Ολοκλήρωση Μελετών, Κατασκευής Έργων και Προμήθεια Εξοπλισμού του Ε.Σ.Σ.Σ.Δ.Ι.(Εμπορευματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και Σταθμό Διαλογής Θριασίου Πεδίου).

1

Στην απόφαση προβλέπεται επίσης, η παράταση ισχύος των εγγυητικών επιστολών του αναδόχου και η ολοκλήρωση της διαδικασίας οριστικοποίησης των συμβατικών εγγράφων, εντός του χρόνου ισχύος της προσφοράς του αναδόχου.

Ειδικότερα παράταση ζήτησε το ανάδοχο σχήμα αναφορικά με την ισχύ της προσφοράς του, προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία οριστικοποίησης των συμβατικών εγγράφων και ο προσυμβατικός έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου εντός του χρόνου ισχύος της προσφοράς του αναδόχου.

Σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργείου ο  ανάδοχος «ΕΝΩΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ “HELLENIC TRAIN-DAMCO”» καλείται να μεριμνήσει για την παράταση της ισχύος των σχετικών εγγυητικών επιστολών αναδόχου πριν από τη λήξη τους, προσκομίζοντας στην Αναθέτουσα Αρχή τα απαραίτητα έγγραφα που αποδεικνύουν την εν λόγω παράταση και καλείται να ολοκληρώσει εντός της προθεσμίας τη διαδικασία οριστικοποίησης των συμβατικών εγγράφων, προβαίνοντας σε όλες τις σχετικές ενέργειες προκειμένου τα συμβατικά έγγραφα να εγκριθούν από την Αναθέτουσα Αρχή και να ολοκληρωθεί ο προσυμβατικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Ως νέα προθεσμία ολοκλήρωσης του διαγωνισμού ορίστηκε η 30 Σεπτεμβρίου του 2025.

Το έργο

Το κόστος του έργου ανέρχεται σε ποσό με 696 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 561,04 εκατ. ευρώ). Το έργο διεξάγεται στα πλαίσια του ανοιχτού Διεθνούς Διαγωνισμού για την ανάθεση Σύμβασης Παραχώρησης για τη Λειτουργία, Συντήρηση, Εκμετάλλευση, ολοκλήρωση μελετών, κατασκευής έργων και προμήθεια εξοπλισμού του Ε.Σ.Σ.Σ.Δ.Ι. Θριασίου Πεδίου.

Στη συνέχεια και εφόσον ολοκληρωθεί επιτυχώς ο έλεγχος και η σύμβαση παραχώρησης θα πάρει το δρόμο προς την Βουλή προκειμένου να κυρωθεί και στη συνέχεια να υπογραφεί για να τεθεί σε ισχύ. Θα πρέπει να διευκρινίσουμε πως τα όποια έργα και επενδύσεις θα ξεκινήσουν σε εύλογο χρόνο από την υπογραφή της σύμβασης, όπως γίνεται σε κάθε έργο παραχώρησης.

Το σχήμα Hellenic Train- Damco πρόκειται να αναλάβει την κατασκευή  εμπορευματικού κέντρου στον Ασπρόπυργο, το «Θριάσιο ΙΙ» σε ακίνητο το οποίο βρίσκεται ακριβώς δίπλα ακριβώς από το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο,  «Θριάσιο Ι», το οποίο βρίσκεται στα χέρια του σχήματος ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ-GOLDAIR.

Ο διαγωνισμός, αφορά στη λειτουργία, συντήρηση, εκμετάλλευση, ολοκλήρωση των μελετών, κατασκευής έργων και προμήθεια εξοπλισμού για τον Εμπορευματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και Σταθμό Διαλογής Θριασίου Πεδίου (ΕΣΣΣΔΙ).

Η σύμβαση παραχώρησης έχει διάρκεια 360 μήνες (30 χρόνια) από την ημερομηνία υπογραφής της. Σε αυτή περιλαμβάνεται και ένα διάστημα (που θα καθοριστεί) για τις απαιτούμενες εργασίες.

Ειδικότερα ο ανάδοχος θα αναλάβει πέρα από την εκτέλεση εργασιών κατασκευής κτιρίων, την προμήθεια και εγκατάσταση ειδικού εξοπλισμού του ΕΣΣΔΙ Θριασίου Πεδίου. Τη μεταφόρτωση μοναδοποιημένου φορτίου συνδυασμένων μεταφορών. Την εξυπηρέτηση εμπορευματοκιβωτίων και τη μεταφόρτωση φορτίου βαγονιών, γενικού φορτίου, υγρών φορτίων και οχημάτων. Την εξυπηρέτηση πελατών και τελωνείου, αλλά και τη συντήρηση του συνόλου των υποδομών του ΕΣΣΔΙ Θριασίου Πεδίου, πλην των σιδηροδρομικών υποδομών, την επιτήρηση και τη φύλαξη.

Πρόκειται για ένα διαγωνισμό που από την αρχή της προκήρυξής του εξελίσσεται σε σήριαλ.

Πρώτη φορά ακούσαμε για το Θριάσιο  το 2019 όταν προκηρύχθηκε για πρώτη φορά ο διαγωνισμός.

Έκτοτε ματαιώθηκε και προκηρύχθηκε δύο φορές   έχοντας το ενδιαφέρον των τότε ΤΡΑΙΝΟΣΕ-Sarmed Piraeus Europe Asia Rail Logistics LTD, Όμιλος Κοπελούζου (Damco Energy)-Foodlink και ΕΤΒΑ-ΒΙΠΕ – Goldair Cargo, χωρίς καμία να καταλήξει σε προσφορά.

Το 2021 προκηρύσσεται και πάλι. Υστέρα από παρατάσεις και προβλήματα αναδεικνύεται το σχήμα   DAMCO -Hellenic Train, ωστόσο η προσφορά του θεωρείται εκπρόθεσμη και  ο διαγωνισμός ακυρώνεται ξανά.

Ο διαγωνισμός ξανά τρέχει λίγο αργότερο με μοναδικό ενδιαφέρον πάλι από Κοπελούζο και Hellenic Train, σχήμα το οποίο αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος το 2023, με την υπογραφή της σύμβασης να αποτελεί εκκρεμότητα μέχρι και σήμερα.

Διαβάστε επίσης:

Πλαστικά Θράκης: Πώς αυξάνουν την απόδοση των φωτοβολταϊκών – Τι παρουσίασαν στο Renewable EnergyTech

Χαράλαμπος Σημαντώνης: Η ναυτιλία συνεισφέρει με 1,4 δισ. ευρώ στο ΑΕΠ της χώρας

Harley Davidson: Αναζητά νέο CEO καθώς ο Jochen Zeitz σχεδιάζει να παραιτηθεί