Η διαδρομή του Matt Maloney και του Grubhub είναι ένα story επιτυχίας και ταυτόχρονα απογοήτευσης, γεμάτη ανατροπές, προσπάθειες επαναγοράς και μεγάλες στρατηγικές αποφάσεις που καθόρισαν την πορεία του κόσμου των υπηρεσιών διανομής φαγητού.

Ο Matt Maloney, ιδρυτής του Grubhub, αποκάλυψε ότι προσπάθησε δύο φορές να επαναγοράσει την εταιρεία από την Just Eat Takeaway με προτάσεις άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων, όμως οι προτάσεις του απορρίφθηκαν. Η ανακοίνωση αυτή έγινε μετά την είδηση ότι η Just Eat Takeaway συμφώνησε να πουλήσει το Grubhub στην Wonder Group για 650 εκατομμύρια δολάρια, ενώ το είχε αποκτήσει το 2021 για 7,3 δισεκατομμύρια δολάρια.

1

photo credit : polsky center (instagram)
photo credit : polsky center (instagram)

Ο Matt Maloney, που ίδρυσε το Grubhub στο Σικάγο το 2004, δήλωσε στους Financial Times ότι προσπάθησε να εξαγοράσει την αμερικανική μονάδα στις αρχές του 2023 και στις αρχές του 2022, με τη στήριξη διεθνώς γνωστών εταιρειών ιδιωτικών κεφαλαίων.

Παρ’ όλα αυτά, όπως δήλωσε, η διοίκηση της JET απέρριψε και τις δύο προτάσεις του.

Η εξαγορά αυτή αποτελεί το τελευταίο βήμα της Just Eat Takeaway στην αποδιάρθρωση της θυγατρικής της, ύστερα από την πίεση των μετόχων.

Η Just Eat Takeaway είχε σημειώσει απομείωση αξίας για το Grubhub κατά 3 δισεκατομμύρια ευρώ το 2022 και συνέχισε με περαιτέρω απομειώσεις το 2023. Η συμφωνία με την Wonder αναμένεται να ενισχύσει τις χρηματοοικονομικές δυνατότητες της Just Eat Takeaway.

Παρά την απόρριψη των προτάσεών του, ο Maloney εξέφρασε τον ενθουσιασμό του για το νέο κεφάλαιο της Grubhub υπό τη Wonder Group.

Ο Matt Maloney: Ο ιδρυτής του Grubhub και η πορεία του στη διανομή φαγητού

Ο Matt Maloney είναι μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φιγούρες στον τομέα της τεχνολογίας και της εστίασης. Γεννημένος και μεγαλωμένος στο Σικάγο, η καριέρα του είναι γεμάτη καινοτομία, επιχειρηματικό θάρρος και στρατηγικές αποφάσεις που άλλαξαν για πάντα τον τρόπο με τον οποίο παραγγέλνουμε φαγητό. Η ιστορία του είναι γεμάτη από την αναζήτηση λύσεων σε καθημερινά προβλήματα και την αποφασιστικότητα να δημιουργήσει κάτι που θα επηρεάσει εκατομμύρια ανθρώπους.

Τα πρώτα βήματα και η ιδέα του Grubhub

Ο Maloney αποφοίτησε από το Michigan State University και πήρε δύο μεταπτυχιακά από το Πανεπιστήμιο του Σικάγου, στη διοίκηση επιχειρήσεων και στην επιστήμη υπολογιστών.

Η πορεία του, ωστόσο,  στον επιχειρηματικό κόσμο δεν ήταν προδιαγεγραμμένη. Στην αρχή της καριέρας του, εργάστηκε σε διάφορες θέσεις στον τομέα της τεχνολογίας, αλλά το 2004, μια προσωπική ανάγκη τον οδήγησε στη δημιουργία του Grubhub.

Η ιδέα προέκυψε όταν ο Maloney, όπως και πολλοί άλλοι, συνειδητοποίησε πόσο δύσκολο και αναποτελεσματικό ήταν να παραγγείλει κανείς φαγητό από το αγαπημένο του εστιατόριο μέσω τηλεφώνου. Οι παραγγελίες ήταν συχνά λάθος, οι διαδικασίες αργές και ο χρόνος αναμονής μεγάλος. Ο Maloney αποφάσισε να λύσει το πρόβλημα αυτό και να επιτρέψει στους χρήστες να παραγγέλνουν εύκολα και γρήγορα μέσω του διαδικτύου. Έτσι, το 2004 ίδρυσε το Grubhub, μία πλατφόρμα για online παραγγελίες φαγητού.

Η ανάπτυξη και η πορεία προς την επιτυχία

Αρχικά, το Grubhub ξεκίνησε ως τοπική επιχείρηση στο Σικάγο, αλλά γρήγορα επεκτάθηκε σε άλλες μεγάλες πόλεις των ΗΠΑ. Ο στόχος ήταν απλός: να φέρει τα τοπικά εστιατόρια κοντά στους πελάτες τους μέσω μιας εύχρηστης διαδικτυακής πλατφόρμας. Ο Maloney συνειδητοποίησε γρήγορα ότι η ανάπτυξη του Grubhub εξαρτιόταν όχι μόνο από την τεχνολογία, αλλά και από τη συνεργασία με τα εστιατόρια και την καλή εξυπηρέτηση πελατών.

Το 2013, η εταιρεία εξαγόρασε τον ανταγωνιστή της, Seamless, δημιουργώντας τη μεγαλύτερη πλατφόρμα παραγγελιών φαγητού στις ΗΠΑ. Η συμφωνία αυτή αποδείχθηκε καθοριστική, καθώς συνένωσε δύο από τις πιο επιτυχημένες υπηρεσίες στον τομέα της διανομής φαγητού. Μέσα σε λίγα χρόνια, το Grubhub έγινε μια από τις πιο αναγνωρίσιμες μάρκες στον κόσμο της διανομής φαγητού και κέρδισε την προσοχή της χρηματιστηριακής αγοράς.

Η δημόσια εισαγωγή και η πώληση στη Just Eat Takeaway

Το 2014, το Grubhub εισήχθη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, γεγονός που αύξησε την αναγνωρισιμότητα και τις επενδύσεις στην εταιρεία. Ο Maloney, με τη στρατηγική του και την καθοδήγησή του, κατόρθωσε να δημιουργήσει ένα επιτυχημένο και κερδοφόρο μοντέλο. Ωστόσο, η πιο σημαντική στιγμή στην ιστορία του Grubhub ήρθε το 2021, όταν η Just Eat Takeaway εξαγόρασε την εταιρεία για 7,3 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτή η συμφωνία έγινε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν η ζήτηση για υπηρεσίες διανομής φαγητού εκτοξεύθηκε.

Η απογοήτευση και η επανεμφάνιση

Η εξαγορά του Grubhub από την JET φαινόταν να είναι το αποκορύφωμα της πορείας του Maloney, όμως η μετάβαση στην ιδιοκτησία της Just Eat Takeaway δεν πήγε όπως αναμενόταν. Η αγορά άρχισε να παρουσιάζει δυσκολίες, και το 2022 η JET ανακοίνωσε την απόσυρση του Grubhub από τη δική της εταιρική οικογένεια, πωλώντας τη για μόλις 650 εκατομμύρια δολάρια, πολύ λιγότερο από το ποσό της αρχικής εξαγοράς.

Αυτό το γεγονός φαίνεται να αποτέλεσε το εφαλτήριο για τον Maloney να επανέλθει. Όπως έχει ήδη προαναφερθεί, εκείνος προσπάθησε δύο φορές να επαναγοράσει το Grubhub, υποβάλλοντας προτάσεις για πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια, οι οποίες όμως απορρίφθηκαν. Παρά την αποτυχία του, ο Maloney εξέφρασε τον ενθουσιασμό του για το μέλλον του Grubhub υπό την ηγεσία της Wonder Group, που το αγόρασε τελικά.

Ο Matt Maloney δεν είναι μόνο ένας επιχειρηματίας, αλλά και ένας καινοτόμος που ήθελε να δημιουργήσει λύσεις για καθημερινά προβλήματα. Στη διάρκεια της πορείας του, έμαθε να ανταγωνίζεται, να συνεργάζεται και να προσαρμόζεται στις νέες συνθήκες της αγοράς. Η ιστορία του Grubhub είναι μια από τις πιο εντυπωσιακές στην τεχνολογία και τις υπηρεσίες διανομής φαγητού, και ο Maloney παραμένει μια σημαντική φιγούρα στον τομέα της επιχειρηματικότητας.

Η ιστορία του Grubhub δείχνει πώς μια απλή ιδέα μπορεί να αναπτυχθεί σε ένα από τα μεγαλύτερα επιτυχημένα επιχειρηματικά μοντέλα στον κόσμο. Ο Maloney, με την επιμονή και το όραμά του, άφησε το αποτύπωμά του στην ιστορία της διανομής φαγητού και συνεχίζει να επηρεάζει τη βιομηχανία.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Grubhub (@grubhub)

Διαβάστε επίσης :