ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μετά από τη χθεσινή έγκριση του ενημερωτικού δελτίου από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, οι διαδικασίες για την τριήμερη δημόσια εγγραφή θα ξεκινήσουν την ερχόμενη Δευτέρα 18 Οκτωβρίου και θα ολοκληρωθούν την Τετάρτη 20 του μηνός. Νωρίτερα, την Παρασκευή 15 Οκτωβρίου, θα έχει ανακοινωθεί το εύρος απόδοσης του υπό έκδοση 5ετούς ομολόγου. Με το οποίο στοχεύεται να αντληθούν επενδυτικά κεφάλαια ύψους 150 εκατ. ευρώ.
Εκδότρια του ναυτιλιακού ομολόγου που θα είναι διαπραγματεύσιμο στη χρηματιστηριακή αγορά της Αθήνας, είναι η κυπριακή εταιρεία χαρτοφυλακίου CPLP SHIPPING HOLDINGS PLC. Εγγυήτρια του ομολόγου είναι η μητρική της εταιρεία Capital Product Partners. Μια ισχυρή ναυτιλιακή, εισηγμένη εδώ και 14 χρόνια στο αμερικανικό χρηματιστήριο του Nasdaq. Η οποία έχει ιδρυθεί και ελέγχεται μετοχικά (κατά 18,9%) από την Capital Maritime & Trading Corp, συμφερόντων της οικογένειας του Έλληνα εφοπλιστή, με την πολύπλευρη επιχειρηματική δράση.
Η εκδότρια εταιρεία που ανήκει κι εκείνη στον Βαγγέλη Μαρινάκη πρόκειται να χρησιμοποιήσει τα κεφάλαια που θα αντλήσει ( 120 εκατ. ευρώ κατ’ ελάχιστον) για την εξαγορά τριών εταιρειών-POSEIDON, KRONOS και MAXIMUS- οι οποίες έχουν ισάριθμα βαπόρια. Τα μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) Άτταλος , Αδάμαστος και Ασκληπιός. Με συνολικά έσοδα από ναυλώσεις περίπου 1,9 εκατ. δολαρίων στους 8 μήνες του 2021 τα δύο πρώτα και στο 9μηνο για το τρίτο. Και τα ενσώματα πάγια περιουσιακά στοιχεία των εταιρειών να ανέρχονται στα 574,6 εκατ. δολάρια.
Όπως αναφέρεται στο εξαιρετικά αναλυτικό ενημερωτικό δελτίο, εκτός από την εγγύηση της Capital Product Partners και του ενεχύρου πρώτης τάξης επί του λογαριασμού εξασφάλισης, το ομόλογο δεν έχει άλλες εμπράγματες εξασφαλίσεις.
Τα οικονομικά μεγέθη και η πράσινη ενέργεια
Πρόσφατα ο στόλος των 16 βαποριών της Capital Product εμπλουτίστηκε, καθώς η εταιρεία μπήκε στην αγορά των μεταφορών υγροποιημένου φυσικού αερίου. Σηματοδοτώντας έτσι τη στροφή στην πράσινη ενέργεια. Η εισηγμένη στον Nasdaq ναυτιλιακή εταιρεία Capital Product Partners (CPLP) έχει τρέχουσα χρηματιστηριακή αξία στα επίπεδα των 242,3 εκατ. δολαρίων. Στο πρώτο εξάμηνο του 2021 τα κέρδη της ναυτιλιακής διαμορφώθηκαν στα 46,28 εκατ. δολάρια ενισχυμένα κατά 201,9% σε σύγκριση με τα κέρδη των 15,33 εκατ. δολαρίων που είχε στο αντίστοιχο περσινό, πρώτο εξάμηνο. Επίσης άνοδο 12,4% είχαν τα έσοδα του εφετινού πρώτου 6μηνου, τα οποία και έφτασαν στα 78 εκατ. δολάρια.
Το επιχειρηματικό μοντέλο της ναυτιλιακής βασίζεται στη διασφάλιση χρονοναυλώσεων από μεγάλους διεθνείς πελάτες, για το σύνολο του στόλου, που απαριθμεί πλέον 19 πλοία. Εκ των οποίων τα 15 είναι για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, 1 ξηρού φορτίου και 3 LNG.
Πέραν τούτων τη δική του ξεχωριστή σημασία έχει και το γεγονός ότι ο εφοπλιστικός όμιλος του Βαγγέλη Μαρινάκη, μέσω της Capital Maritime και άλλων συνδεδεμένων εταιρειών διαχειρίζεται έναν στόλο από συνολικά 108 βαπόρια. Γεγονός που τον κατατάσσει στην ελίτ της διεθνούς των εφοπλιστών, με το ανάλογο πολύ μεγάλο οικονομικό εκτόπισμα.
Ενισχυτικά όλα αυτά και για το υπό έκδοση ναυτιλιακό ομόλογο, για το οποίο οι άνθρωποι της αγοράς αναμένουν να υπάρξει ζωηρό ενδιαφέρον και μεγάλη υπερκάλυψη.
Διαβάστε επίσης