ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι δύο εταιρείες με τους στόλους τους ανταγωνίζονται στις γραμμές της Κρήτης αλλά και στην Αδριατική. Τώρα είναι πιθανό να βρεθούν απέναντι και στα λιμάνια, αφού και οι δύο έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό που έχει προκηρύξει το ΤΑΙΠΕΔ για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, στο οποίο άλλωστε είναι και οι μεγαλύτεροι πελάτες.
Πρώτος έκανε κίνηση, ο ισχυρός άντρας του Ιταλικού Ομίλου Εμανουέλε Γκριμάλντι, ο οποίος μέσα στο καλοκαίρι συναντήθηκε με τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη όπου μεταξύ άλλων του εξέφρασε το ενδιαφέρον του να συμμετέχει στον διαγωνισμό.
Το λιμάνι όμως αναμένεται να διεκδικήσει και η Attica, σύμφωνα με απόφαση του διοικητικού της συμβουλίου. Πληροφορίες αναφέρουν πως η διοίκηση της εταιρείας βλέπει ότι το μέλλον είναι στις συνδυασμένες μεταφορές, και αποφάσισε να καταστρώσει τα σχέδιά της για να κάνει το πρώτο της βήμα στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας.
Όσον αφορά τις πιθανότητες τελικά και οι δύο πλευρές να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό, άνθρωποι που παρακολουθούν από κοντά τις διαγωνιστικές διαδικασίες του ΤΑΙΠΕΔ, όλα αυτά τα χρόνια, ανέφεραν στο mononews ότι ¨πρώτα καταθέτουν οι υποψήφιοι επενδυτές τους φακέλους και μετά βεβαιωνόμαστε για το ενδιαφέρον τους».
Ο διαγωνισμός
Οι κύριες δραστηριότητες του λιμανιού της Ηγουμενίτας αφορούν στην εξυπηρέτηση και παροχή υπηρεσιών ελλιμενισμού σε ferry boat και πλοία Ro Pax τόσο εγχώριων όσο και διεθνών ακτοπλοϊκών γραμμών. Επιπλέον, παρέχει βοηθητικές υπηρεσίες σε πλοία (υδροδότηση, ηλεκτροδότηση, επικοινωνίες κλπ.) και αξιοποιεί χερσαίες και κτιριακές υποδομές του Λιμένα Ηγουμενίτσας.
Η διαγωνιστική διαδικασία για τον Οργανισμό Λιμένος Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ Α.Ε.) προβλέπει την πώληση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας. Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να καταθέσουν φακέλους μέχρι τις 30 Οκτωβρίου 2020. Η διαγωνιστική διαδικασία θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις: α) τη φάση υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος και προεπιλογή των ενδιαφερόμενων μερών και β) τη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών και ανάδειξης πλειοδότη.
Οι δύο όμιλοι
Ο όμιλος Attica είναι δημιούργημα του αείμνηστου, Περικλή Παναγόπουλου, ο οποίος μετά την πώληση της Royal Cruise Line, μιας τοπ εταιρείας κρουαζιέρας στην εποχή της, αποφασίζει να μπει στην ακτοπλοία, και οραματίζεται μεγάλα πλοία που θα μεταφέρουν επιβάτες και οχήματα, με τις ανέσεις ενός κρουαζιερόπλοιου. Το 1993 δίνει τις πρώτες παραγγελίες για τα super fast ferries και βάζει τις βάσεις για την κυριαρχία των ελλήνων στην Αδριατική. Ο θρύλος μάλιστα λέει ότι ο Εμανουέλε Γκριμάλντι εκμυστηρεύτηκε κάποτε ότι αποφάσισε να «κατακτήσει» την Αδριατική, όταν βγήκε από την ακτοπλοία ο Περικλής Παναγόπουλος, πουλώντας τον όμιλο Attica στη MIG.
Στο ενδιάμεσο, ο Π. Παναγόπουλος είχε αγοράσει και την Strintzis Lines η οποία μετονομάστηκε σε Blue Star. Την περίοδο εκείνη ο όμιλος χτίζει συνεχώς νέα πλοία και πραγματοποιεί ανοίγματα και σε αγορές του εξωτερικού.
Παράδοση που συνεχίζει και η σημερινή διοίκηση της Attica, αφού τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργήσει μια κοινοπραξία την Africa Morocco Link που εξυπηρετεί την γραμμή Μαρόκου – Ισπανίας.
O στόλος του Ομίλου Attica αριθμεί 32 υπερσύγχρονα επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία και ταχύπλοα, που προσφέρουν υψηλό επίπεδο υπηρεσιών μεταφοράς σε επιβάτες, ΙΧ και φορτηγά. Εξυπηρετεί 60 προορισμούς, προσεγγίζοντας 71 λιμάνια. τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό (στις γραμμές Ελλάδας – Ιταλίας και μεταξύ Μαρόκου – Ισπανίας) ,μέσω των θυγατρικών εταιρειών Superfast Ferries, Blue Star Ferries, Africa Morocco Link (AML) και Hellenic Seaways.
Όσον αφορά την μετοχή σύνθεση του ομίλου, όπως αναφέρει η XRTC η Τράπεζα Πειραιώς κατέχει το 11,8% των μετοχών, ενώ είναι επίσης πιστωτής της εταιρείας. Κυρίως όμως, είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Marfin Investment Group με 31%, η οποία με τη σειρά της ελέγχει την Attica.
H Marfin Investment Group ανακοίνωσε τον Οκτώβριο 2019 ότι το κοινό ομολογιακό δάνειο ύψους 150 εκατ. ευρώ και υπολοίπου 142,5 εκατ. ευρώ μεταβιβάστηκε από τα επενδυτικά κεφάλαια που διαχειρίζεται η «Fortress Investment Group LLC» προς την τράπεζα Πειραιώς.
Η μεταβίβαση πραγματοποιήθηκε μετά τη διακοπή των συνομιλιών της MIG με τα funds Farallon και Oak Hill, αφού δεν κατάφεραν να καταλήξουν σε συμφωνία σχετικά με την από κοινού χορήγηση νέας χρηματοδότησης στην MIG.
Η Πειραιώς από την πλευρά της, σημειώνει η XRTC, θέλει να πουληθεί το ταχύτερο δυνατόν η Attica ώστε να εξοφληθούν τα δάνεια που έχει δώσει η ίδια στη MIG, και να μειωθεί η μόχλευση του ισολογισμού της MIG. Τα δύο ομολογιακά είναι εξασφαλισμένα με μετοχές της Attica και άλλων συμμετοχών της MIG.
Ο όμιλος Gimaldi
Ο Ιταλικός ναυτιλιακός όμιλος Grimaldi είναι ένας από τους δύο μεγαλύτερους στην Ιταλία, και την τελευταία 20ετία έχει καταφέρει να αναπτύξει ένα δίκτυο θαλάσσιων συνδέσεων που ξεκινά από την Ισπανία και φτάνει μέχρι την Μαύρη Θάλασσα. Διαχειρίζεται έναν στόλο από περισσότερα από 100 πλοία που μεταφέρουν είτε οχήματα, είτε επιβάτες και οχήματα.
Στις θυγατρικές του περιλαμβάνονται πέντε ναυτιλιακές εταιρείες, μεταξύ των οποίων και η κρητική Minoan Lines, ενώ διαχειρίζεται και μια σειρά τερματικούς σταθμούς σε λιμάνια τόσο στη Μεσόγειο όσο και στη Βόρεια Ευρώπη.
Ο επικεφαλής του Ιταλικού ομίλου με έδρα τη Νάπολη, Εμανουέλε Γκριμάλντι, με συνεντεύξεις και δηλώσεις που έχει κάνει τα τελευταία χρόνια, δείχνει ότι ενδιαφέρεται να επενδύσει ακόμα περισσότερο στην Ελλάδα. Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός του είναι και το λιμάνι του Ηρακλείου, που είναι η βάση των Μινωικών Γραμμών. Έχει δηλώσει ότι τον ενδιαφέρει και ο όμιλος Attica, εφόσον προχωρήσει σε μια τέτοια κίνηση η Πειραιώς, και οι όροι είναι ελκυστικοί.
Ευρύτερα γνωστός πάντως στην Ελλάδα έγινε στα μέσα της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα, αφού πρώτα είχε μπει στις Μινωικές, όταν ήρθε σε επιχειρηματική κόντρα με την ΑΝΕΚ και τον Γιάννη Βαρδινογιάννη, με τον ναπολιτάνο εφοπλιστή να αγοράζει μεγάλα πακέτα μετοχών της Χανιώτικης ακτοπλοϊκής εταιρείας και τον κ. Βαρδινιγιάννη να αγοράζει αντίστοιχα πακέτα μετοχών των Μινωικών.
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!