ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ήταν Φεβρουάριος του 2023 όταν η Instacar, ελληνική startup εταιρεία ευέλικτου leasing οχημάτων, ανακοίνωσε νέο γύρο χρηματοδότησης ύψους 55 εκατ. ευρώ.
Μάλιστα αυτό το ποσό ήταν από τα μεγαλύτερα που αντλήθηκαν από ελληνικές startups το πρώτο τρίμηνο του 2023. Η Instacar ξεκίνησε από τους Αντώνη Σαμοθράκη και Αντώνη Ζώη το 2018, ενώ στον πρόσφατο γύρο χρηματοδότησης ηγήθηκε η Autohellas και το ελληνικό fund Ellikonos 2 SCA SICAR, που έβαλε περί τα 6 εκατ. ευρώ στην εταιρεία.
Μάλιστα πριν από περίπου μία εβδομάδα, η startup ανακοίνωσε την εξαγορά της Kineo η οποία ξεκίνησε να λειτουργεί τον Ιανουάριο του 2021 και πλέον δραστηριοποιείται σε τουλάχιστον 40 περιοχές της χώρας
Ο CEO της Instacar κ. Αντώνης Σαμοθράκης, μίλησε στο mononews για την πορεία της εταιρείας, τους πυλώνες ανάπτυξης, για την πρόσφατη εξαγορά της Kineo αλλά και για τα σχέδια της startup τα επόμενα χρόνια.
Ο γύρος χρηματοδότησης και το Elikonos Sicar 2
Για τους στόχους και τις επιδιώξεις της Instacar μετά τον γύρο χρηματοδότησης αναφέρθηκε ο κ. Σαμοθράκης, ο οποίος εξέφρασε την πεποίθησή του ότι η χρηματοδότηση φέρνει την εταιρεία ένα βήμα πιο κοντά για να καταστεί το κυρίαρχο brand για τις σύγχρονες υπηρεσίες στον κλάδο του mobility.
«Από την πρώτη στιγμή που δημιουργήσαμε το instacar είχαμε την τύχη να έχουμε μαζί μας σημαντικούς επενδυτικούς εταίρους, οι οποίοι στηρίζουν έμπρακτα το πλάνο ανάπτυξής μας», επισημαίνει ο κ. Σαμοθράκης.
«Πολύ σημαντικό για την συνέχεια αλλά και για την υλοποίηση των σχεδίων της Instacar είναι η στήριξη των επενδυτών», τονίζει ο CEO της εταιρείας, κάνοντας ταυτόχρονα ιδιαίτερη αναφορά στην προσθήκη του Εlikonos Sicar 2 ως νέου επενδυτικού εταίρου, γεγονός που όπως λέει δημιουργεί extra κίνητρο αλλά και ικανοποίηση. «Σίγουρα, ο νέος γύρος χρηματοδότησης, ο οποίος συνοδεύεται τόσο από τη νέα στήριξη των επενδυτών μας όσο και από την προσθήκη του elikonos Sicar 2, ως νέου επενδυτικού εταίρου, δεν μπορεί παρά να μας δημιουργεί μεγάλη χαρά και ικανοποίηση, πόσο μάλλον σε μια παγκόσμια συγκυρία για τις startup, λιγότερο θετική από τα προηγούμενα χρόνια» επισημαίνει.
«Έχουμε ένα πολύ καλά σχεδιασμένο πλάνο ανάπτυξης, το οποίο πιστεύουν και στηρίζουν οι εταίροι μας και έναν πολύ συγκεκριμένο στόχο: να καταστήσουμε το instacar ως το κυρίαρχο brand για τις σύγχρονες υπηρεσίες στον κλάδο του mobility. Σίγουρα η νέα χρηματοδότηση μας φέρνει ένα βήμα πιο κοντά σε αυτό».
Συνεχώς αυξανόμενη η τάση της ζήτησης
«Η είσοδός μας στην ελληνική αγορά συνοδεύτηκε, σε μεγάλο βαθμό, με την ίδια την ανάπτυξη της αγοράς του ευέλικτου leasing στην Ελλάδα» μας λέει ο CEO της Instacar τονίζοντας ότι η τάση της ζήτησης είναι συνεχώς αυξανόμενη ενώ θεωρεί ότι το περιθώριο περαιτέρω ανάπτυξης είναι μεγάλο, αν αναλογιστούμε την ανάπτυξη αντίστοιχων υπηρεσιών στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές.
«Ο ρυθμός ανάπτυξης της εταιρείας καθώς και η ζήτηση των υπηρεσιών μας, αποτυπώνει την ανταπόκριση των καταναλωτών στο μοντέλο λειτουργίας μας, όπως και στην ευελιξία που παρέχουμε» επισημαίνει ο κ. Σαμοθράκης.
«Ο σύγχρονος στόλος μας ταυτίζεται πλήρως με τις ανάγκες των καταναλωτών που αναζητούν ελευθερία στις επιλογές μετακίνησής τους, όπως και στις μεταβαλλόμενες συνθήκες και ανάγκες της ζωής τους. Παράλληλα, οι υπάρχοντες #instadrivers αναγνωρίζουν την ποιότητα της εξυπηρέτησης μας καθιστώντας μας την highest rated εταιρεία στο χώρο του mobility βάση των google review κάτι που ενισχύει το κενό που είχαμε εντοπίσει και πριν ξεκινήσουμε το instacar, τα περιθώρια εξέλιξης δηλαδή της εξυπηρέτησης και της συνολικής εμπειρίας και ικανοποίησης των πελατών».
Τα μελλοντικά σχέδια
Για τα μελλοντικά σχέδια της Instacar αλλά και για το πολύ συγκεκριμένο πλάνο ανάπτυξης μίλησε ο κ. Σαμοθράκης, το οποίο όπως τόνισε βασίζεται κυρίως σε τέσσερις πυλώνες.
Ο πρώτος πυλώνας αφορά την περαιτέρω ανάπτυξη του συνδρομητικού μοντέλου αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Ο δεύτερος εδράζεται στην δημιουργία του «one stop app» το οποίο θα παρέχει το σύνολο των υπηρεσιών που σχετίζονται με αυτοκίνητο, από τη μίσθωση, μέχρι το service, την αλλαγή ελαστικών, το πλύσιμο ή ακόμα και το παρκάρισμα.
Ο τρίτος πυλώνας βρίσκεται στην ανάπτυξη υπηρεσιών συνολικά για την κινητικότητα στις πόλεις, συμπεριλαμβανομένων των e-scooters, e-bikes και των οχημάτων μικροκινητικότητας ενώ ο τέταρτος βασίζεται στην ενίσχυση του πλάνου εξωστρέφειας της εταιρείας, με την ανάπτυξη των υπηρεσιών της σε νέες αγορές, εκτός Ελλάδας.
«Θέλουμε να διευρύνουμε το μερίδιο αγοράς μας στην ευέλικτη μίσθωση οχημάτων και την ίδια στιγμή να δημιουργούμε υπηρεσίες -με τη συνεχή ενσωμάτωση τεχνολογίας- για την καθημερινή χρήση κάθε οχήματος αλλά και για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών μας» επισημαίνει ο κ. Σαμοθράκης. «Θεωρώ ότι βασικό στοιχείο της ανάπτυξής μας θα είναι η μικροκινητικότητα, τομέας που παγκοσμίως βρίσκει τη θέση του στις τοπικές αγορές και αποτελεί σίγουρα το μέλλον των αστικών μετακινήσεων».
Η εξαγορά της Kineo
Πριν από μία εβδομάδα, η Instacar ανακοίνωσε την εξαγορά της συνδρομητικής υπηρεσίας μίσθωσης για ηλεκτρικά ποδήλατα και πατίνια Kineo, με στόχο τη διεύρυνση της αγοράς τις μικροκινητικότητας στην Ελλάδα, που όπως επεσήμανε ο κ. Σαμοθράκης είναι ένας από τους τέσσερις βασικούς πυλώνες ανάπτυξης της εταιρείας.
Αναφερόμενος στην νέα επιχειρηματική κίνηση της Instacar ο κ. Σαμοθράκης ανέφερε ότι «η στρατηγική μας στόχευση για την ανάπτυξη της μικροκινητικότητας στην Ελλάδα, επιταχύνεται με την ενσωμάτωση στη λειτουργία μας της Κineo, της κορυφαίας συνδρομητικής υπηρεσίας μίσθωσης για ηλεκτρικά ποδήλατα και πατίνια στη χώρα».
«Η αγορά και οι καταναλωτές επιλέγουν σήμερα περισσότερο από ποτέ τις βιώσιμες μετακινήσεις και η Κineo μας δίνει την ευκαιρία να βρισκόμαστε στην καρδιά της ανάπτυξης των νέων, εύκολων, πράσινων αστικών μετακινήσεων. Μας δίνει παράλληλα τη δυνατότητα να παρέχουμε στους καταναλωτές διαφορετικές επιλογές οχημάτων για τις μετακινήσεις τους, απαντώντας στις σύγχρονες ανάγκες τους, οι οποίες περιλαμβάνουν διαφορετικούς τύπους μετακινήσεων ακόμη και μέσα στην ίδια ημέρα».
Διαβάστε επίσης:
Μεγαλώνει το οικοσύστημα των startups στην Ελλάδα
Γραμμάτης (Douleutaras): Το παρασκήνιο του deal με τον Φίλιππο Λάτση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike