ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η μεγάλη οικογένεια των Ανιέλι, οι μέτοχοι της Ferrari, εμβαπτίζουν την εμβληματική αυτοβιομηχανία στη βιομηχανία πολυτελούς μόδας. Δεν πρόκειται για τα συνηθισμένα, μεμομονωμένα, ad hoc αξεσουάρ που συνήθιζε ως τώρα αλλά για ξεχωριστό οίκο. Πρόκειται για ολοκληρωμένη, παράλληλη δράση, όχι υποτμήμα. Δηλαδή, όχι Ferrari όχι Scuderia Ferrari αλλά Ferrari Style. Και μόλις λανσαρίστηκε στον (ξεχωριστό) ιστιότυπότης η νέα κολλεξιόν Ferrari Style για το καλοκαίρι 2024. Είχε παρουσιαστεί με επίσημη πασαρέλα στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου τον περασμένο Φεβρουάριο.
Κόκκινο και μαύρο
Αν εξαιρεθεί ο Άγιος Βασίλης μόνο το μπραντ νέιμ Ferrari μπορεί να διατηρήσει αξιώσεις αποκλειστικής χρήσης του κόκκινου χρώματος. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου μόδας Ferrari ονομάζεται Ρόκο Ιανόνε (Rocco Iannone, παλιά στον Armani και στην Dolce Gabbana) και έλουσε την πασαρέλα με έντονο πορφυρό τόνο, προτάσσοντας «ενέργεια και φως». Τις βασικές αρχές της εταιρείας. Ωστόσο, «δεν υπάρχει φως χωρίς σκοτάδι», συμπλήρωσε. Έτσι, η συλλογή συμπληρώνεται από διάφορα κομμάτια με στιλπνό μαύρο. Το έτερο χρώμα της Ferrari.
Αυτό το παιχνίδι των αντιθέσεων διαπερνά όλη τη συλλογή της Ferrari Style. Ρευστές γραμμές και πιο αυστηρές, λαμπερά υφάσματα και πιο ματ, ντένιμ με ιδιαίτερη πατίνα. Μία ιδιαίτερη τζιν φούστα συμπληρώνεται με μεταξωτή μεταλλιζέ πλέξη. Αυτά τα κόκκινα μαύρα επεκτείνονται στην αγορίστηκη, κοριτσίστηκη και ανδρική συλλογή.
Μετά την ύφεση στα πολυτελή είδη
Η μεταπήδηση στη μόδα των βαθύπλουτων Ανιέλι ξεπερνάει παρασάγγας την τελευταία τάση παρόμοιων εταιρειών, όπως η Porsche και η Bugatti που έχουν λανσάρει περιορισμένες σειρές αξεσουάρ.
Η γενικότερη ύφεση στον τομέα των πολυτελών ειδών ένδυσης επιβάλλει την επέκταση των μεγάλων οίκων σε άλλα, συμπληρωματικά και πιο οικονομκά είδη. Ο Hermes για παράδειγμα περισσότερα κερδίζει από αξεσουάρ (ζώνες, γάντια και πορτοφόλια) παρά από τις θρυλικές τσάντες του.
Η κίνηση των Ανιέλι μοιάζει περισσότερο με την εξάπλωση της Fendi και της Dolce Gabbana στα είδη σπιτιού. Ή προσιδιάζει με τη νέα επένδυση του οίκου Bulgari που μόλις ανακοίνωσε νέο τμήμα αξεσουάρ με επικεφαλής την ημέτερη Κατράντζου. Ούτε συνδέεται η ξεχωριστή Ferrari Style με το μικρό τμήμα από οικονομικά αθλητικά αξουσουάρ Ferrari, που κυκλοφορούν ευρέως χρόνια τώρα. Πρόκειται για ξεκάθαρη εισβολή στην υψηλή μόδα.
«Η πίστα των πολυτελών προϊόντων παραμένει πολύ ανταγωνιστική και όλοι εμέις προσπαθούμε να τσακώσουμε τον ξεχωριστό πελάτη», εξήγησε η επικεφαλής του οίκου Μαρία Κάρλα Λιούνι (Maria Carla Liuni).
Δυσπιστία
Αλλά ο ενθουσιασμός που εκφράζει η οικογένεια των δισεκατομμυριούχων Ανιέλι για το νέο τους εγχείρημα δεν διαχέεται σε όλη την αγορά.
O Λούκα Σόλκα (Luca Solca) της διεθνούς εταιρείας χρηματικών συμβούλων Bernstein το εξήγησε. Όταν εταιρείες που πουλάνε είδη σε υψηλό τίμημα άνω των τριακοσίων ή πεντακοσίων χιλιάδων ευρώ όπως η Ferrari, η Bugatti, η Porsche, δύσκολα πείθουν τους ίδιους καταναλωτές να αγοράσουν φθηνότερα προϊόντα χωρίς να δώσουν την εντύπωση ότι ξεπουλάνε ή ότι απλώς «προσφέρουν γκατζετάκια».
Ο ίδιος πιστεύει ότι θα δυσκολευτεί να πείσει η Ferrari Style ότι αποτελεί αξιόπιστη προσθήκη στην βιομηχανία μόδας.
Άλλοι αναλυτές υποπτεύονται ότι το εγχείρημα δεν πετάει οικονομικά, αφού δεν ανακοινώνονται οικονομικά αποτελέσματα.
Η πρώτη συλλογή παρουσιάστηκε εν μέσω πανδημίας το 2021. Απευθυνόταν στην νεανική GenZ. Έκτοτε εξελίχθηκε σε πιο επεξεργασμένες ποιοτικά και στιλιστικά συλλογές. Γυαλιά με εννιακόσια δολάρια, φουστάνια των χιλίων πεντακοσίων ή τσάντες των διόμισι χιλιάδων ή και στα χίλια τριακόσια δολάρια.
Πρωταθλητισμός στα έσοδα
Πάντως η εφόρμηση της Ferrari στον κόσμο της μόδας επιστεγάζει μια χρονιά πρωταθλητισμού στα έσοδα. Πέρσι έκλεισε με καθαρά κέρδη πάνω από ένα δισεκατομμμύριο δολάρια. Για την ακρίβεια 1,26 δις. Με περιθώρια μεγαλύτερα οποιασδήποτε άλλης αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι πωλήσεις έφτασαν τα δέκα τρεις χιλιάδες τριακόσια τριάντα έξι χιλιάδες.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ferrari Μπενεντέτο Βίνια (Benedetto Vigna) δεν ήθελε εκφράσει την πρόβλεψή του για το μέλλον της Ferrari Style. Και ειδικά για το αν θα μπορέσει ποτέ να σταθεί επάξια δίπλα στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Όταν η Tiffany και η Louis Vuitton εγκαινιάζουν υπερπολυτελή καφέ (ειδικά η πρώτη παραπέμποντας στο Breakfast at Tiffany’s), η Ferrari γιατί να μην ντύνει τους φανατικούς πελάτες της;
Πέρσι, σημειώθηκε η ετοιμότητά τους να ξοδέψουν πολύ υψηλότερο τίμημα στην Ferrari για να προσωποποιήσουν το αμάξι τους. Γιατί να μην τσιμπήσουν και μια σέξι ολόσωμη ντένιμ φόρμα χιλίων διακοσίων δολαρίων, παραπέμποντας στον Σένα, στον Κάρλος Σάινζ (Carlos Sainz) και τους λοιπούς γόηδες οδηγούς της;
Διαβάστε επίσης:
Ολυμπία Γλύξμπουργκ: Νέες δραστηριότητες, νέα σχόλια
Νίκος Μπακουνάκης: Η σάγκα μιας οικογένειας από την Πάτρα
Met Gala: Πόσα λεφτά σήκωσε το μεγαλύτερο φιλανθρωπικό γκαλά
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike