Στρατηγικές επενδύσεις ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ προωθεί ο όμιλος Calilo της οικογένειας Μιχαλόπουλου στην Ίο.

Πρόκειται για επένδυση σε έκταση 600 στρεμμάτων στην Κουμπάρα – Διακοφτό, όπου θα υλοποιηθεί σύνθετο τουριστικό κατάλυμα με συντελεστή δόμησης 0,05 (αντί 0,2 που είναι το επιτρεπόμενο), με 95 κλίνες, 25 τουριστικές κατοικίες, 1 συνεδριακό κέντρο, 86 άμεσες θέσεις εργασίας.

1

Επίσης, στο πλάνο συμπεριλαμβάνεται επένδυση για σύνθετο τουριστικό κατάλυμα στο Πικρί Νερό, δυναμικότητας 85 κλινών και 16 επιπλωμένων κατοικιών και παραθεριστικό χωριό 37 κατοικιών, που θα δημιουργήσει 130 άμεσες και περίπου 700 έμμεσες θέσεις εργασίας. Τέλος, δρομολογείται επένδυση σε έκταση 7.500 στρεμμάτων στην ευρύτερη περιοχή του Μαγγαναρίου, όπου θα υλοποιηθεί σύνθετο τουριστικό κατάλυμα με 280 κλίνες και 80 επιπλωμένες κατοικίες. Εκεί θα δημιουργηθούν 158 άμεσες και περίπου 246 έμμεσες θέσεις εργασίας.

Το Περιβαλλοντικό Σχέδιο Δράσης κατατέθηκε πρόσφατα στη Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης και στο Σώμα Επιθεώρησης Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ, στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου καθώς και στο Δήμο Ιητών.

Στο πλαίσιο του επενδυτικού σχεδίου, που θα συντελέσει στη δημιουργία περισσότερων από 418 άμεσων και περίπου 1.000 έμμεσων θέσεων εργασίας, το τουριστικό προϊόν της Ίου θα ενισχυθεί με περίπου 1000 κλίνες, 121 τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες, 37 κατοικίες και 1 συνεδριακό κέντρο.

Σύμφωνα με τους επενδυτές, είναι το μόνο σχέδιο στρατηγικής τουριστικής ανάπτυξης στην Ελλάδα, όπου ο επενδυτής οικειοθελώς αυτοδεσμεύεται να αξιοποιήσει μόλις το 1% της συνολικής έκτασης, αφήνοντας το 80% των εκτάσεων του ανέγγιχτο για τις επόμενες γενιές, ενώ σηματοδοτεί παράλληλα την πρώτη φορά που ένας Έλληνας επενδυτής λαμβάνει οικειοθελώς την πρωτοβουλία για την ίδρυση ενός ανεξάρτητου Παρατηρητηρίου με περιβαλλοντική δράση πριν την υλοποίηση των επενδύσεων.

«Είμαστε στον αντίθετο κύκλο της κρίσης. Η αλαζονεία είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο ανάμεσα σε μας και την επόμενη νίκη που θα πρέπει να κατακτήσουμε στον τουρισμό. Τα προϊόντα μοιάζουν ολοένα και περισσότερο μεταξύ τους», είπε ο Άγγελος Μιχαλόπουλος στην παρουσίαση του επενδυτικού σχεδίου, φέροντας ως παράδειγμα το Ντουμπάι.

Στόχος η δόμηση του 1% των εκτάσεων

Ο ίδιος φάνηκε αισιόδοξος για την πορεία ανάπτυξης της Ελλάδας, τονίζοντας πως «έχουμε Κτηματολόγιο, Δασολόγιο, έχουμε δρόμους εκτός σχεδίου που τα Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια θα ορίσουν και η εκτός σχεδίου δόμηση που θα πρέπει με την κυβέρνηση και το ΣτΕ να τακτοποιηθεί. Επομένως σε 5 χρόνια να έχουμε κάτι που η Ελλάδα δεν είχε ποτέ. Τώρα όλα είναι ασαφή στη χώρα».

Στόχος του ομίλου είναι η δόμηση του 1% της έκτασης που έχει έρθει στην ιδιοκτησία του, ώστε το υπόλοιπο 99% να παραμείνει αδόμητο και «το προϊόν να μην χάσει την αυθεντικότητά του. Χτίζουμε το 1/5 αυτού που μας δίνει τη δυνατότητα ο νόμος, ώστε το νησί μας να μην γίνει ένα πρώην όμορφο νησί» είπε ο ίδιος.

Ο Άγγελος Μιχαλόπουλος ξεκίνησε το 2003 να αγοράζει εκτάσεις στο νησί, έχοντας αποκτήσει 202 οικόπεδα από 2.137 ιδιοκτήτες.

«Είμαστε 20 χρόνια στο νησί και αυτό που έχουμε να δείξουμε, ύστερα από 20 χρόνια, είναι 70 δωμάτια», επισήμανε. Ο πρώην trader της Wall Street έχει αγοράσει εκτάσεις που αντιστοιχούν σε περισσότερο από το 25% του νησιού, συνολικά 27.000 έως 30.000 στρέμματα.

Από την πλευρά της, η Έρικα Μιχαλοπούλου, διευθύντρια Στρατηγικής Ανάπτυξης και Δημοσίων Σχέσεων του ομίλου τόνισε πως «η Ίος έχει μείνει παρθένο νησί και είναι εξαιρετικά σημαντικό δεδομένου ότι βρίσκεται ανάμεσα στην Μύκονο και τη Σαντορίνη. Η βιωσιμότητα και η ανάπτυξη με το σωστό μοντέλο μπορεί να συνδυαστεί».

Στα 1.227 ευρώ η μέση τιμή δωματίου

Η οικογένεια αποφάσισε να επενδύσει στην Ίο, δεδομένου ότι είναι «ένα απίστευτα όμορφο νησί με 36 παραλίες. Έχει μείνει παρθένο περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο νησί. Έχουμε τη δυνατότητα στην ίο να κάνουμε αυτό το μοντέλο που θέλουμε να προστατεύσουμε τον χώρο».

Από το 2020 οι εργαζόμενοι υπερδιπλασιάστηκαν και έφτασαν τους 125. Η πληρότητα αυξήθηκε κατά 42,5% στο 57% το 2023.

Η μέση ημερήσια τιμή (ADR) αυξήθηκε σε 1.227 ευρώ το 2023, έχοντας καταγράψει άνοδο της τάξης 147%. Τα έσοδα ανά δωμάτιο αυξήθηκαν κατά 247% στα 704 ευρώ, ενώ τα συνολικά έσοδα του ομίλου αυξήθηκαν κατά σχεδόν 700% από το 2019 έως το 2023. Μέχρι σήμερα, ο όμιλος έχει δημιουργήσει 100 μόνιμες θέσεις εργασίας και 200 θέσεις κατά την τουριστική περίοδο.

Οι κύριες αγορές προέλευσης των επισκεπτών είναι η Αγγλία, η Αμερική και το Ισραήλ και στα ξενοδοχεία του Calilo φτάνουν high end τουρίστες, celebrities και τουρίστες με οικολογική συνείδηση, ενώ το 20% των επισκεπτών είναι Έλληνες.

Να σημειωθεί εδώ ότι ο όμιλος σχεδιάζει την έναρξη σχολής φιλοξενίας το 2025, με στόχο την προώθηση της τοπικής οικονομικής ανάπτυξης.