ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Στόλους που διαθέτουν συνολικά πάνω από 360 πλοία διαχειρίζονται οι τρεις Ελληνίδες πλοιοκτήτριες που φιγουράρουν στη Lloyd’s List του 2021 με τους 100 πιο επιδραστικούς παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας.
Διακρίνονται σε έναν άκρως ανδροκρατούμενο κλάδο και μάλιστα σε διεθνές επίπεδο, ενώ με τις κινήσεις και τον τρόπο που διοικούν τις ναυτιλιακές εταιρείες τους αποδεικνύουν έμπρακτα την επιρροή τους στον κλάδο.
Μαρία Αγγελικούση
H Μαρία Αγγελικούση βρέθηκε για πρώτη φορά στη λίστα καταλαμβάνοντας μάλιστα στην 9η θέση, καθώς ανέλαβε τον περασμένο Απρίλιο τα ηνία του μεγαλύτερου ιδιωτικού εφοπλιστικού ομίλου διεθνώς, Angelicoussis Shipping Group, μετά τον θάνατο του πατέρα της, του πανίσχυρου εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση.
Παρά το γεγονός ότι σπούδασε γιατρός, συμμετέχοντας σε ανθρωπιστικές αποστολές αποστολές, η απόφαση της να εργαστεί για λίγο το 2008 με τον πατέρα της στην οικογενειακή ναυτιλιακή επιχείρηση, αποδείχτηκε καθοριστική για το μέλλον της.
Μετά από 13 χρόνια και έχοντας διδαχτεί από “τον καλύτερο”, όπως αναφέρουν οι Lloyd’s, είναι έτοιμη να οδηγήσει τον όμιλο στη νέα εποχή της πράσινης ναυτιλίας.
Κατά τη διάρκεια των σχεδόν επτά μηνών που βρίσκεται στο τιμόνι της Angelicoussis Shipping Group, έχει δείξει ξεκάθαρα τις προθέσεις της, ακολουθώντας σε μεγάλο βαθμό την πολιτική του προκατόχου της και δίνοντας ταυτόχρονα το δικό της στίγμα.
Συνεχίζει τις κινήσεις αναδιάρθρωσης του στόλου, δίνει έμφαση στην αγορά LNG και διαμορφώνει σταδιακά την επιτελική ομάδα που θα την στηρίξει τις επόμενες αποφάσεις της.
Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η πρόσφατη πρόσληψη του βετεράνου της βιομηχανίας LNG, Sveinung Stohle στον όμιλο Αγγελικούση και η τοποθέτηση του στην καίρια θέση του αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου από τις αρχές του νέου έτους.
Ο στόλος του ομίλου Αγγελικούση περιλαμβάνει 146 πλοία όλων των κατηγοριών, ενώ τα περισσότερα από αυτά φέρουν την ελληνική σημαία.
Η Μαρία Αγγελικούση μεγάλωσε στην Αγγλία και σπούδασε Ιατρική, στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ, με τιμητικές διακρίσεις.
Είναι παντρεμένη με τον Σέρβο μάνατζερ αθλητών, Lawrence Frankopan, ο οποίος κατάγεται από τη βασιλική οικογένεια των Καραγεώργεβιτς της Σερβίας και έχουν τρία παιδιά.
Αγγελική Φράγκου
Η Αγγελική Φράγκου, ιδρύτρια και επικεφαλής του ομίλου Navios, βρέθηκε στην 18η θέση της Lloyd’s List από την 25η που ήταν πέρυσι.
Κόρη του καπετάν Νικόλα Φράγκου, από τα Καρδάμυλα της Χίου, σπούδασε μηχανολογία στο Πανεπιστήμιο Farleigh Dickinson και πήρε Master από το Πανεπιστήμιο Κολούμπια.
Παρά το γεγονός ότι η ίδια τηρεί χαμηλό προφίλ, παραμένει στα φώτα της δημοσιότητας επί σειρά ετών λόγω της αξιόλογης πορείας της στον χώρο της ναυτιλίας, χτίζοντας μία εντυπωσιακή αυτοκρατορία, που περιλαμβάνει πάνω από 180 πλοία.
Πραγματοποίησε τα πρώτα της επαγγελματικά βήματα στη Wall Street, ωστόσο λίγο αργότερα, σε ηλικία μόλις 25 ετών, αποφάσισε να ταξιδέψει στο Ρίο Ντε Τζανέιρο, έχοντας πάρει δάνειο από τον πατέρα της για να αγοράσει το πρώτο της πλοίο.
Τον Αύγουστο του 2005, εξαγόρασε τη ναυτιλιακή εταιρεία Navios, την οποία ήλεγχε κατά 66% η οικογένεια Δαυίδ (ιδιοκτήτες της Coca-Cola Hellenic Bottling). Από εκεί ξεκίνησε μία λαμπρή διαδρομή, με τολμηρές αλλά καλά σχεδιασμένες κινήσεις, που την οδήγησε στις κορυφαίες θέσεις της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Φέτος, τάραξε για μία ακόμη φορά τα νερά δημιουργώντας τη μεγαλύτερη εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία των ΗΠΑ όσον αφορά τον αριθμό πλοίων, μέσω της συγχώνευσης δύο εκ των εταιρειών της, των Navios Maritime Partners και Navios Maritime Acquisition.
Μετά από χρόνια διαπραγμάτευσης των εταιρειών του ομίλου Navios ξεχωριστά με βάση τον κλάδο δραστηριοποίησης τους, δημιούργησε τώρα ένα ενιαίο όχημα με έκθεση στα δεξαμενόπλοια, τα πλοία ξηρού φορτίου και τα containerships, με 15 διαφορετικούς τύπους πλοίων, που εξυπηρετεί περισσότερες από 10 end markets.
Η ίδια υπερασπίζεται με σθένος τη νέα της απόφαση, εκτιμώντας ότι η μεγάλη κλίμακα και η διαφοροποίηση αποτελούν μεγάλα πλεονεκτήματα.
Η κίνηση αυτή, κατά τους αναλυτές, θα αποτελέσει ένα ενδιαφέρον τεστ σχετικά με τη διάθεση της αγοράς και των επενδυτών απέναντι σε μία εταιρεία με ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων.
Σεμίραμις Παληού
Στη 81η θέση στη λίστα των Lloyd’s βρέθηκε η Σεμίραμις Παληού, επικεφαλής της Diana Shipping, αλλά και πρόεδρος της HELMEPA.
Η Σεμίραμις Παληού, κόρη του Συμεών Παληού, ιδρυτή της ναυτιλιακής που διαθέτει στόλο 36 bulkers διαφόρων μεγεθών, από panamax μέχρι newcastlemax, ανέλαβε τα ηνία της οικογενειακής επιχείρησης τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους.
Απέκτησε πτυχίο μηχανολογίας από το Imperial College του Λονδίνου και MSc στη Ναυπηγική από το University College του Λονδίνου. Παρακολούθησε σεμινάρια εξειδικευμένα στα Οικονομικά και σε θέματα Ηγεσίας στο Harvard Business School.
Από τον Μάρτιο του 2015 βρίσκεται στο διοικητικό συμβούλιο της Diana Shipping, ενώ τον Αύγουστο του 2018 ανέλαβε τη θέση του Chief Operating Officer και από τον Οκτώβριο του 2019 ήταν αναπληρώτρια CEO.
Διαθέτει πάνω από 20 χρόνια εμπειρίας στις ναυτιλιακές δραστηριότητες, την τεχνική διαχείριση και τα πληρώματα. Από το 1996 μέχρι και το 1998 εργάστηκε στο Lloyd’s Register, ως ασκούμενη επιθεωρήτρια πλοίων, ενώ στη συνέχεια, εντάχθηκε στις οικογενειακές ναυτιλιακές επιχειρήσεις και συγκεκριμένα στην Diana Shipping Agencies, για δέκα περίπου χρόνια.
Ως επικεφαλής πλέον της Diana Shipping, έχει δείξει τη βαθιά γνώση και την κατανόηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας στο σύνολό της, ενώ εκμεταλλεύτηκε προς όφελος της εταιρείας την εκτίναξη των ναύλων της αγοράς ξηρού φορτίου κλείνοντας συμφέρουσες συμφωνίες ναύλωσης.
Επιπλέον, με στόχο την περαιτέρω αξιοποίηση της άνθησης της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου και την επιστροφή αξίας στους μετόχους, προχώρησε πρόσφατα τη δημιουργία εταιρείας spin-off με τα παλαιότερης κατασκευής πλοία της Diana Shipping. Πρόκειται για την OceanPal, η οποία επίσης θα εισαχθεί στο αμερικανικό χρηματιστήριο.
Με τον τρόπο αυτό η οικογένεια Παληού θα έχει δύο εισηγμένες ξηρού φορτίου αλλά με διαφορετική στόχευση. Η OceanPal με τα παλαιότερα πλοία θα εστιάσει στην έκθεση της στη βραχυπρόθεσμη αγορά ναυλώσεων, ενώ η Diana Shipping θα συνεχίσει να επικεντρώνεται στην μακροπρόθεσμη ανάπτυξη.
Τον Ιούνιο του 2020 η Σεμίραμις Παληού διαδέχθηκε τον απερχόμενο πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου της Ελληνικής Ένωσης Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος – HELMEPA που είναι στενά συνδεδεμένη με την ελληνική ναυτιλία, Δρ. Γιώργο Γράτσο, και αναδείχθηκε η πρώτη γυναίκα πρόεδρος της οργάνωσης.
Ασχολείται ιδιαίτερα με τα περιβαλλοντικά θέματα και τα ζητήματα προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike