Μια ανάσα από το μισό δισ. ευρώ έφτασαν το 2022 οι πωλήσεις της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, καταγράφοντας διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης.

Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ κατάφερε να εμφανίσει πολλαπλάσια ανάπτυξη από τον ανταγωνισμό, καθώς αύξησε τις πωλήσεις της κατά 18,53%, την ώρα που ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων με βάση τα στοιχεία της Nielsen, για την Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρουμένων των νησιών, αναπτύχθηκε με ρυθμό 6,3%.

1

Σύμφωνα με πληροφορίες του mononews.gr οι ενοποιημένες πωλήσεις της Κρητικός έφτασαν στα 497,6 εκατ. ευρώ από 419,801 το 2021 ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι και στη χρήση του 2021 ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων ήταν και πάλι πολλαπλάσιος της αγοράς, καθώς «έτρεξε» με 18,05% έναντι του 2020.

Πάνω από 620 εκατ. ευρώ ο τζίρος το 2023

Ο πήχης για το 2023 ανεβαίνει ακόμη πιο ψηλά βάζοντας την αλυσίδα στο τοπ πέντε των ισχυρών του λιανεμπορίου. Με την ενσωμάτωση των καταστημάτων από τις εξαγορές, στις οποίες προχώρησε πέρυσι και με τον υφιστάμενο ρυθμό ανάπτυξης, ο τζίρος- σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης- θα ξεπεράσει τα 620 εκατ. ευρώ.

Σε μια δύσκολη αγορά, με υψηλή συγκέντρωση και τους μεγάλους και ισχυρούς παίκτες, -εγχώριους και πολυεθνικούς- να μοιράζονται το 55-60% της αγοράς, η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός διευρύνει σταθερά την παρουσία της διεκδικώντας με αξιώσεις κομμάτι από την πίτα των 12 και πλέον δισ. ευρώ του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων.

Η στρατηγική ανάπτυξης και το επενδυτικό πλάνο

Η εταιρεία, αναπτύσσεται επενδύοντας στη δημιουργία νέων καταστημάτων και μέσω εμπορικών συμφωνιών με τη μέθοδο της δικαιόχρησης. Πέρσι λειτούργησαν 40 νέα καταστήματα ενώ για φέτος υλοποιείται η ενσωμάτωση των 52 καταστημάτων ΣΥΝΠΑ και των 12 καταστημάτων Μαθιουδάκης.

Επιπλέον σχεδιάζεται το άνοιγμα 20 νέων καταστημάτων εκ των οποίων 10 σούπερ μάρκετ και 10 convenience stores. Η επέκταση του δικτύου σε περιοχές όπου δεν έχει ισχυρή παρουσία είναι στις προτεραιότητες της εταιρείας ενώ παραμένει πάντα το ενδιαφέρον για εξαγορές.

Η επέκταση της νέας εταιρικής εικόνας, η οποία ξεκίνησε από το τέλος του περασμένου έτους να εφαρμόζεται πιλοτικά σε καταστήματα της αλυσίδας στην Αττική σε διάστημα 15 μηνών θα εφαρμοστεί στο σύνολο των καταστημάτων της αλυσίδας.

Παράλληλα εστιάζει στην αναβάθμιση των υπηρεσιών του ηλεκτρονικού της καταστήματος, λανσάροντας το νέο ΚΡΗΤΙΚΟΣ e-shop: kritikos-sm.gr ενώ έχει προχωρήσει σε συνεργασία με την πλατφόρμα OnLine παραγγελιών ΒΟΧ της Cosmote.

Τέλος διευρύνει το private brand επαναλανσάροντας τη σειρά «Επιλογή μου» παράλληλα με τη σειρά «Θησαυροί της Ελλάδας», που βρίσκεται ήδη στα ράφια των καταστημάτων και περιλαμβάνει τοπικά προϊόντα Ελλήνων παραγωγών και στοχεύει στην ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας αλλά και στην ανάδειξη του Value for money μέσω του προιοντικού μείγματος σε national και private brands σε ανταγωνιστικές τιμές.

Το αθόρυβο success story των αδελφών Κρητικού

Η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, ένα αθόρυβο success story των αδελφών Κρητικού- Αγγέλου, Νεκτάριου και Δημήτρη – μέσω εξαγορών αλλά και οργανικής ανάπτυξης έχει καταφέρει να γίνει μια αλυσίδα, που σκαρφαλώνει στο «πάνω ράφι» στην αγορά των σούπερ μάρκετ μέσα από μεθοδευμένες κινήσεις, εξαγορές αλλά και οργανική ανάπτυξη.

Σήμερα μέρα λειτουργεί περισσότερα από 300 καταστήματα, διαθέτει έξι κέντρα διανομής και απασχολεί περισσότερους από 2.500 εργαζομένους. Η ιστορία της αλυσίδας ξεκινά από το 1948 όταν ο κύριος Ανδρέας Κρητικός ίδρυσε το πρώτο του κατάστημα στην Αίγινα. Η ιστορία συνεχίζεται όταν τα παιδιά του, οι Άγγελος, Νεκτάριος και Δημήτρης Κρητικός, δημιουργούν το πρώτο μεγάλο κατάστημα στην Αίγινα το 1983.

Το 1996 ιδρύεται η ΑΝΕΔΗΚ και το 2000 η αλυσίδα ξεπερνάει τα όρια της Αίγινας και επεκτείνεται στον Αργοσαρωνικό με 5 νέα καταστήματα.

Το 2007 ιδρύεται το 1ο_κέντρο διανομής στην Μαγούλα Αττικής με σκοπό να εξυπηρετήσει την ανάπτυξη αλλά και την επέκταση της αλυσίδας σε νέες περιοχές.

Τα αμέσως επόμενα χρόνια, η ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, μέσω εξαγορών και δημιουργίας νέων καταστημάτων, επεκτείνεται στην Κορινθία, Αργολίδα, Εύβοια αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Επιπλέον, εισέρχεται στην Αττική μέσω της ανάπτυξής ενός ευέλικτου μοντέλου συνεργασίας Franchise με την επωνυμία ΚΡΗΤΙΚΟΣ ΤΟP MARKET.

Στις αρχές του 2017, η είσοδος της ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ στο μετοχικό κεφάλαιο της αλυσίδας «ΥΠΕΡ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗ», η οποία δραστηριοποιείται στους Νομούς Καστοριάς, Κοζάνης, Φλώρινας και Γρεβενών, ήταν το πρώτο βήμα για την άνοδο της στην Βόρεια Ελλάδα, ενισχύοντας έτσι την παρουσία της στη Δυτική Μακεδονία με 35 επιπλέον καταστήματα.

Τον Ιούλιο του 2017 αποκτά το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της αλυσίδας CRM–ΑΡΙΑΔΝΗ στην Κρήτη. Η αλυσίδα αριθμεί 92 συνδεδεμένα μέλη και λειτουργεί μέσω συμβάσεων δικαιόχρησης.

Επιπλέον, στα τέλη του 2017 εισήλθε στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες της να έχουν πρόσβαση σε ένα διευρυμένο κωδικολόγιο προϊόντων.

Το 2018 εξαγόρασε τα σούπερ μάρκετ ΜΕΡΙΜΝΑ στην Αττική, ενώ το 2019 ενίσχυσε την παρουσία της στην Θεσσαλονίκη εξαγοράζοντας την αλυσίδα ΜΑΚΟ, που διέθετε δίκτυο 11 καταστημάτων. Αντίστοιχα το 2020 η αλυσίδα πρόσθεσε στο δίκτυο της ακόμη 11 καταστήματα.

Από τον Ιανουάριο του 2021 αποχώρησε από τον ΕΛΟΜΑΣ μετά από δέκα χρόνια συνεχίζοντας αυτόνομα με σκοπό την επέκτασή της. Ταυτόχρονα, η ΚΡΗΤΙΚΟΣ υλοποιώντας το επενδυτικό και αναπτυξιακό της πλάνο, προέβη στην απόκτηση ποσοστού 49% της θυγατρικής CRM Αριάδνη, η οποία εδρεύει στους Μαλάδες Ηρακλείου Κρήτης εξυπηρετώντας πάνω από 140 καταστήματα και κατέχοντας πλέον το 100% των μετοχών της.

Το 2022 προχώρησε στην εξαγορά της αλυσίδας Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες και λίγες ημέρες αργότερα την αλυσίδα Μαθιουδάκης, διευρύνοντας την παρουσία της στην ισχυρή αγορά της Κρήτης.

Διαβάστε επίσης:

Σούπερ μάρκετ: Deals 400 εκατ. ευρώ – Το κυνήγι για το «μεσαίο ράφι» – mononewsTV