Μια ακόμη εξαγορά, αυτή των σούπερ μάρκετ Μέριμνα ανακοίνωσε χθες η αλυσίδα ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, η οποία χτίζει με αθόρυβο αλλά μεθοδικό τρόπο τη θέση της στην ελληνική αγορά. Όπως λέει στο mononews.gr ο διευθυντής μάρκετινγκ της εταιρείας, Διαμαντής Γραμματικόπουλος, «ήταν μια κίνηση ουσίας, η οποία εξυπηρετεί τη στρατηγική στόχευση της αλυσίδας για ανάπτυξη σε περιοχές που δεν έχει σήμερα παρουσία» και σημειώνει πως έρχεται να συμπληρώσει ιδανικά το υφιστάμενο δίκτυο της Κρητικός στην Αττική.

Ο κ. Γραμματικόπουλος τονίζει πως υπάρχει σχέδιο για ακόμη μεγαλύτερη επέκταση, τόσο στην πρωτεύουσα όσο και στην Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα, με έμφαση στις περιοχές όπου δεν έχει η αλυσίδα δραστηριότητα. Στο πλαίσιο αυτό, δεν αποκλείεται και το ενδεχόμενο νέων εξαγορών. Μάλιστα, το έμπειρο στέλεχος αποκαλύπτει πως η διοίκηση εξετάζει με μεγάλη προσοχή μικρότερες αλυσίδες που θέλουν να ενταχθούν κάτω από την ομπρέλα μιας μεγαλύτερης αλυσίδας που έχει ένα αποδοτικό επιχειρηματικό μοντέλο. «Είμαστε πάντοτε ανοιχτοί σε συζητήσεις», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η συγκυρία ευνοεί τέτοιου είδους επιθετικές κινήσεις μιας και είναι δύσκολο για τους μικρότερους παίκτες να συνεχίσουν να λειτουργούν αυτόνομα μέσα σε αυτό το εξαιρετικά ανταγωνιστικό και δύσκολο περιβάλλον. «Μας δίνεται μια πρώτης τάξεως ευκαιρία, την οποία προσπαθούμε να εκμεταλλευθούμε». Τα κεφάλαια για τις εξαγορές, όπως σπεύδει να τονίσει για όσους αναρωτιούνται εάν κρύβεται κάποιο fund πίσω από την εταιρεία, προέρχονται από την ισχυρή ανάπτυξη άνω του 25% που εμφανίζει τα τελευταία χρόνια η εταιρεία και την επανεπένδυση του μεγαλύτερου ποσοστού των κερδών της, -κόντρα στην κάμψη της κατανάλωσης-. Επιπλέον, η εταιρεία διατηρεί άριστες σχέσεις με τις τράπεζες, γεγονός που συντελεί σημαντικά σε κάθε μορφή χρηματοδότησης.

Το κλειδί της επιτυχίας

Σύμφωνα με τον κ. Γραμματικόπουλο, το μυστικό της επιτυχίας δεν είναι άλλο από το επιχειρηματικό μοντέλο που ακολουθεί η εταιρεία όλα αυτά τα χρόνια: μικρά καταστήματα από 250 με 500 τ.μ. μέσα στον αστικό ιστό, ανταγωνιστικές τιμές, γενναίες προσφορές και αισθητικά προσεγμένους χώρους πώλησης. Χάρη σε αυτό το μοντέλο, κατάφερε να φθάσει στις πρώτες θέσεις του λιανεμπορίου τροφίμων, όντας σήμερα η 7η μεγαλύτερη από πλευράς τζίρου και μέσα στην κορυφαία πεντάδα σε αριθμό καταστημάτων.

Κομβικής σημασίας είναι και η στήριξη που απολαμβάνει από τους προμηθευτές. Στήριξη ανάλογη με αυτή των μεγάλων παικτών του χώρου. Αυτή βέβαια οφείλεται στη συνέπεια που έχει επιδείξει η αλυσίδα στις πληρωμές, αλλά και στην ευέλικτη και αποτελεσματική συνεργασία μαζί τους ακόμη και στα δύσκολα χρόνια της κρίσης.

Μερίδιο στην επιτυχία έχει και το μοντέλο franchise. Η εγγύηση κεφαλαίου, ακόμη και κερδών που παρέχει στους υποψήφιους συνεργάτες έχει παίξει καταλυτικό ρόλο στη ανάπτυξη του, προσελκύοντας διαρκώς νέους επαγγελματίες, προσφέροντας σύμφωνα με τον διευθυντή μάρκετινγκ της εταιρείας «το καλύτερο μοντέλο συνεργασίας της αγοράς». «Σημαντικός παράγοντας επιτυχίας», προσθέτει ο ίδιος, «παραμένει όλα αυτά τα χρόνια και το προσωπικό της Κρητικός που με πάθος και μεράκι δίνουν καθημερινά τον καλύτερό τους εαυτό. Με όλα τα παραπάνω, συνεχίζουμε να απολαμβάνουμε την στήριξη και την εμπιστοσύνη των πελατών μας όλα αυτά τα χρόνια και προσπαθούμε κάθε μέρα να τους προσφέρουμε ακόμη περισσότερα».

Ο κ. Γραμματικόπουλος δεν κρύβει πως παρά την πίεση που εξακολουθεί να δέχεται η κατανάλωση υπάρχουν υψηλές προσδοκίες για την επόμενη μέρα. Πλέον, η Κρητικός με σχεδόν 300 καταστήματα, 100 εκ των οποίων στην Κρήτη και εκτιμώμενο τζίρο 326 εκατ. Ευρώ εξελίσσεται σε κορυφαίο παίκτη του λιανεμπορίου, ικανό να ανταγωνιστεί τους πέντε μεγάλους (ΑΒ Βασιλόπουλος, Σκλαβενίτης, ΜΕΤRO, Lidl και Μασούτη).

Τα 11 καταστήματα που απέκτησε από την Μέριμνα σε Άγιο Δημήτριο, Άλιμο, Βύρωνα, Άνω Γλυφάδα Ηλιούπολη, Νέα Σμύρνη, Καλλιθέα, Περιστέρι και Ταύρο θα ανακαινισθούν πλήρως και η ενσωμάτωσή τους στα συστήματα της Κρητικός αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου. Στο διάστημα αυτό, τα καταστήματα θα δουλεύουν κανονικά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Νέα εξαγορά στα σούπερ μάρκετ: Η Κρητικός απέκτησε την “Μέριμνα” των 11 σούπερ μάρκετ στην Αττική

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αποκλειστικό: Οι top 20 προμηθευτές των σούπερ μάρκετ: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν τη μάχη της κατανάλωσης – Αναλυτικός πίνακας

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: «Έφυγε» ο Έλληνας επιχειρηματίας που κάποτε ήθελε να τον αγοράσει η CoCa Cola