«Ο κώδικας είναι έτοιμος, πρέπει απλά να πατήσουμε το κουμπί».

Σε αυτή τη φράση συνόψισε τις ευκαιρίες να αναβαθμιστεί το αστικό περιβάλλον της Αθήνας ο Δημήτρης Ανδριόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Dimand, κατά τη συμμετοχή του σε συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 8ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών.

«Η συγκέντρωση στις πόλεις και τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η συγκέντρωση των πληθυσμών δεν έχουν επιλυθεί. Ως εταιρεία, τα προβλήματα αυτά άρχισαν να μας απασχολούν σοβαρά από το 2008, όχι λόγω μίας ακαδημαϊκής εγγύτητας αλλά με ένα ένστικτο ότι θα πρέπει να διαφοοποιηθούμε. Αν αυτό το πρόβλημα δεν το αντιμετωπίσουμε συλλογικά θα έρθει και θα μας πνίξει»

Μιλώντας για τα πλεονεκτήματα της ελληνικής πρωτεύουσας, ο επικεφαλής της εισηγμένης είπε χαρακτηριστικά ότι «η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει συντονισμένος σχεδιασμός, ούτε σε ορίζοντα δεκαετίας. Το δεύτερο και πολύ σημαντικό είναι ότι η Αθήνα, έτσι όπως αναπτύχθηκε, έχει τέτοιες ευκαιρίες που μπορούν να σχεδιάσουν τα επόμενα 50 χρόνια της πόλης. Ποια πόλη στην Ευρώπη έχει Ελαιώνα, Βοτανικό, Άγιο Διονύσιο, την Ομόνοια, την Αιόλου και τη Σοφοκλέους; Όλα αυτά είναι παρεμβάσεις για τα επόμενα 20 με 40 χρόνια. Για εμάς εδώ μένει η απόφαση να συντονιστούμε και να συνεργαστούμε. Πρέπει να δουλέψουμε πάνω στις ευκαιρίες που έχει η πόλη, ο κώδικας είναι γραμμένος, πρέπει μόνο να πατήσουμε το κουμπί. Είμαστε η εξαίρεση στα παραδείγματα όπου σε όλες αυτές τις περιοχές έχουν υλοποιηθεί οι βαριές υποδομές», διευκρίνισε, εννοώντας τις γραμμές μετρό και συγκοινωνιών που έχουν ήδη αναπτυχθεί σε Πειραιά και δυτικά προάστια.

Ο ίδιος αναφέρθηκε στις αστικές αναπλάσεις,«αυτές που έχουν αποτύπωμα στους πολλούς. Ο δήμος ή ο ιδιώτης νοιάζεται και συνεργάζεται για το πράσινο, για τον κοινό χώρο, για τον πολλαπλασιαστή, κι αυτή είναι η ουσία της αστικής ανάπλασης, το πώς θα υποδεχτείς κι άλλους μετά. Βιωσιμότητα δεν είναι να δημιουργείς μία περιοχή διασκέδασης στο Γκάζι. Αν σχεδιάζουμε τις αναπλάσεις, π.χ. τις πόλεις 15 λεπτών, αυτές συνορεύουν και δημιουργούν ένα σύνολο».

Οι ελληνικές πόλεις, με απλό τρόπο, πρέπει χωρίς κόμπλεξ να κάνουν τα αυτονόητα. Να ανοίξουμε τις πόρτες μας στο νερό, ακόμη και να γκρεμίσουμε.

«Το μεγάλο πρόβλημα που ορίζει τις πόλεις κατά 80% είναι η κινητικότητα. Στην Αθήνα, παρότι η πόλη και το κέντρο ανήκει σε ένα είδος ευρωπαϊκής πόλης, ο μηχανισμός αυτός βρίσκει τεράστιες αντιστάσεις. Αυτό που έχουμε σημερα επιδιορθώνεται με εύκολο τρόπο, είμαστε ευτυχείς να δούμε ποιες είναι οι δυνατότητες αυτού του μοντέλου», είπε από την πλευρά του ο Ανδρέας Κούρκουλας, αρχιτέκτονας του γραφείου Kokkinou & Kourkoulas Architects & Associates.

Στην κινητικότητα αναφέρθηκε και ο κ. Ανδριόπουλος, φέρνοντας το παράδειγμα της Λωζάνης, όπου τα αυτοκίνητα αποφασίστηκε να κινούνται με ταχύτητα 30 χιλιομέτρων την ώρα. «Η κινητικότητα επιλύεται σε πόλεις όπου δεν κυκλοφορεί αυτοκίνητο. Όσο κι αν αυτό μας φαίνεται μεταφυσικό για τις ελληνικές πόλεις, αυτά θα συμβούν κι εδώ».

Διαβάστε επίσης:

Πιτσιλής: Το Μνημόνιο Συνεργασίας της ΑΑΔΕ με τις πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης, παράδειγμα καλής πρακτικής για την Ελλάδα