ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Με το car sharing, μπορείς να έχεις αυτοκίνητο πληρώνοντας με την ώρα και να το βρεις εύκολα και γρήγορα, 10 λεπτά της ώρας από το μέρος που βρίσκεσαι. Το έχει κάνει ήδη η Zipcar στο Λονδίνο και είναι μια λύση για τις μετακινήσεις μέσα στην πόλη, αφού στο κόστος μιας διαδρομής με ταξί, οδηγείς το «δικό σου» αυτοκίνητο, χωρίς τα κόστη πάρκινγκ, βενζίνης και όλα τα άλλα κόστη του ιδιόκτητου αυτοκινήτου. Η τεχνολογία φέρνει μια επανάσταση στις μετακινήσεις και δουλεύουμε για να τη φέρουμε και στην Ελλάδα.
Ωστόσο για να υλοποιήσουμε το σχέδιο αυτό, θα πρέπει να συνεργαστούμε αρχικά με το Δήμο Αθηναίων και μετά και με τους άλλους Δήμους, για να βρεθούν τα σημεία στάθμευσης των αυτοκινήτων που απαιτούνται σε όλη την πόλη, ώστε να μπορεί ο πολίτης να βρει και να αφήσει το αυτοκίνητο. Μετά τις δημοτικές εκλογές, τα σχέδια αυτά θα μπουν σε πρώτο πλάνο και στόχος είναι η Αθήνα, το κέντρο. Δεν είναι μια δραστηριότητα που την κάνουμε για να μας προσθέσει μεγέθη, άμεσα, αλλά θέλουμε να είμαστε μπροστά στις εξελίξεις και να φέρνουμε στην Ελλάδα τις διεθνείς τάσεις και να παρέχουμε αυτοκίνητο από 1 λεπτό μέχρι πολλά χρόνια», σημειώνει ο κ. Ταπραντζής.
Techonology game: Από τη Lyft και thn Uber στη Zipcar
“Το Car sharing είναι η ανταγωνιστική μας υπηρεσία στο Lyft και το Uber για τις οποίες το νομικό καθεστώς είναι αρκετά περίεργο εκτός ΗΠΑ. Εμείς με το car sharing, μετεξελίσσουμε το rent a car χωρίς να ανταγωνιζόμαστε τα ταξί, γιατί ο οδηγός είσαι εσύ. Βρίσκεις το αυτοκίνητο στην εφαρμογή και κάνεις κράτηση, το εντοπίζεις στο χώρο στάθμευσης, το ανοίγεις με μια κίνηση με το κινητό και χρεώνεσαι όσο το οδηγείς. Η πρόκληση είναι να βρεθούν οι χώροι στάθμευσης γιατί πρέπει να είναι πολλοί για να είναι εξυπηρετικό.
Η Uber έχει 4 δισ. ζημιές και η Lyft σχεδόν 1 δισ. ζημιές. Η Zip έχει μικρά κέρδη, αλλά αυτές οι εταιρείες τεχνολογίας δεν παρουσιάζουν κέρδη γιατί επενδύουν στο μέλλον και στην προοπτική.”
Connected Cars: Αυξάνεται η αξία του στόλου και βελτιώνεται η εμπειρία του πελάτη
“Τα αυτοκίνητα μπορούν πια να δέχονται εντολές και να επεξεργάζονται δεδομένα. Ο στόχος μας είναι όλος ο στόλος μας του χρόνου να είναι connected. Θα μπορεί ο πελάτης, να παραλαμβάνει το αυτοκίνητό του μόνος του, να το ανοίγει με την κίνηση του χεριού και αυτό να έχει όλα τα δεδομένα των προτιμήσεών του ώστε να τον εξυπηρετεί περισσότερο.
Παράλληλα, η τεχνολογία αυτή μειώνει τα κόστη γιατί κάνουμε καλύτερη διαχείριση του στόλου μας. Το μεγάλο μας έξοδο είναι τα αυτοκίνητα και είναι πολύ σημαντικό να είναι περίπου στην ίδια κατάσταση να είναι ομοιόμορφος ο στόλος. Να έχουν όλα δηλαδή τα ίδια χιλιόμετρα, ώστε να έχουν την ίδια μεταπωλητική αξία και η τεχνολογία των connected cars, μας δίνει τη δυνατότητα να ελέγχουμε τη χρήση και να μοιράζουμε καλύτερα τα αυτοκίνητα ώστε να παραμένει υψηλότερα η αξία τους.”
Έσοδα 200 εκατ. ευρώ το 2019
Η θετική πορεία του leasing και του rent a car οδηγεί την εταιρεία σε εκτιμήσεις για αύξηση εσόδων και φέτος. Η Avis πέτυχε εντυπωσιακές επιδόσεις στις υπηρεσίες βραχυχρόνιων μισθώσεων (Rent a Car), συγκεντρώνοντας πάνω από 2 εκατομμύρια ημέρες ενοικίασης μέσα στο 2018, ενώ αύξησε κατά 20% τους πελάτες της στις υπηρεσίες μακροχρόνιων μισθώσεων (Leasing).
Από τη δραστηριότητα της εταιρείας, το 1/3 των εσόδων προέρχεται από το rent a car το οποίο αυξάνεται συστηματικά τα τελευταία χρόνια.
“Φέτος περιμένουμε τζίρο 200 εκατ. ευρώ από 180 εκ. ευρώ το 2018. Σύμφωνα με το δείκτη μελλοντικών εσόδων που διαμορφώνεται από τις προκρατήσεις φαίνεται αύξηση κατά 10% κάτι που δείχνει και αύξηση και στις τουριστικές αφίξεις Αυτό που φαίνεται είναι ότι η ζήτηση είναι αυξημένη και οι τιμές κινούνται ψηλά και φαίνεται ότι θα έχουμε πάλι αύξηση στον τουρισμό. Αν και υπάρχουν φέτος πολλοί αστάθμητοι παράγοντες όπως το αν θα έρθουν φέτος οι Βρετανοί λόγω Brexit, οι Τούρκοι λόγω λίρας και οι Ρώσοι που τελευταία μειώνουν τις αφίξεις τους.
Και οι Βρετανοί καλύπτουν το 40% του τουρισμού στο Ιόνιο, ενώ οι Τούρκοι το 35% του τουρισμού στα νησιά του Ανατολικού Αιγάιου.
Τα τελευταία χρόνια η αύξηση στο rent a car κινείται με 10% και οφείλεται στη συστηματική αύξηση του τουρισμού, και το rent a car αποτελεί το 1/3 των πωλήσεών μας.”
Μεγάλες οι προοπτικές για το Leasing
Το 60% των εσόδων της εταιρείας είναι από το Leasing. Οι προοπτικές είναι μεγάλες στην ελληνική αγορά, γιατί η χώρα σιγά σιγά ανακάμπτει. Το ποσοστό των οχημάτων που αγοράζονται με τη μέθοδο του leasing στην Ευρώπη διαμορφώνεται στο 78%, έναντι μόλις 26% στην Ελλάδα, γεγονός που συνεπάγεται ότι υπάρχουν σαφέστατα περιθώρια αύξησης.
To οικονομικό περιβάλλον της χώρας ευνοεί το leasing όπως και οι καταναλωτικές τάσεις, που αλλάζουν γρήγορα. Ο μέσος όρος leasing είναι στα 4 χρόνια και επειδή πολλοί στα 10 χρόνια της κρίσης δεν άλλαξαν αυτοκίνητο, δίνεται η δυνατότητα στις εταιρείες να προσελκύσουν τέτοιους πελάτες.
“Μια αγορά που αναπτύσσεται είναι το leasing για ιδιώτες, καθώς απαλλάσσει τον ιδιώτη από κόστη συνεργείων και ασφάλεια, ενώ η κάλυψη είναι μικτή και απόλυτη για ό,τι κι αν συμβεί. Σε συνδυασμό με την αδυναμία των τραπεζών για καταναλωτικά δάνεια, μας ανοίγει ουσιαστικά ένα μεγάλο αγοραστικό κοινό στην κατηγορία του leasing.
Πλέον το αυτοκίνητο είναι υπηρεσία και αυτό που προσφέρει είναι η απαλλαγή από τις έγνοιες του, έχεις το κεφάλι σου ήσυχο από τα ξαφνικά κόστη που μπορούν να προκύψουν από τη χρήση. Στο τέλος της περιόδου leasing μπορείς να το αγοράσεις, σε μια χαμηλότερη τιμή ου υπολογίζεται με βάση τη φθορά του”, σημειώνει ο κ. Ταπραντζής.
«Είμαστε οι μεγαλύτεροι αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων»
Η εταιρεία παρακολουθεί τις εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση αν και οι υποδομές στην ηλεκτροκίνηση είναι σχεδόν ανύπαρκτες στη χώρα μας.
“Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ενδιαφέρον γιατί είναι η προοπτική αφού όλη η αυτοκινητοβιομηχανία πληρώνουν τεράστια πρόστιμα επειδή μολύνουν. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο ωστόσο δεν σημαίνει ότι συνολικά μολύνει λιγότερο, γιατί και η ηλεκτρική ενέργεια όταν παράγεται μολύνει και ακόμη δεν έχει βρεθεί ο τρόπος ανακύκλωσης των μπαταριών τους.
Οι μεγαλύτεροι αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα είμαστε εμείς με 15 αυτοκίνητα το χρόνο. Όμως δεν υπάρχουν και περισσότερα στην αγορά και ακόμη κι αν ένας πελάτης ήθελε ένα μεγάλο στόλο από ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα τα βρούμε να τα αγοράσουμε.
Μια άλλη μεγάλη δυσκολία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λόγω της συνεχούς εξέλιξης είναι να αποτιμήσουμε τη μελλοντική τους αξία, μετά από τέσσερα χρόνια. Το ίδιο πρόβλημα έχουν και οι κατασκευαστές γιατί και αυτοί δεν ξέρουν πόσα να παράγουν, με δεδομένο ότι συνεχώς εξελίσσεται η τεχνολογία τους. Για όλους αυτούς τους λόγους είμαστε λίγο συντηρητικοί… δεν θέλουμε να χάσουμε πάρα πολλά από αυτή την αγορά.”
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΑΑΔΕ: Στην Αθήνα η συνάντηση εκπροσώπων χημικών και τελωνειακών Υπηρεσιών από 27 χώρες
- Ρωσία: Ο υπουργός Άμυνας δήλωσε πως η Μόσχα έχει επιταχύνει την προέλαση της στη βορειοανατολική Ουκρανία
- Ανοδικά ξανά οι τιμές πετρελαίου και φυσικού αερίου λόγω των γεωπολιτικών αναταραχών
- Μέρκελ: Πρέπει να προκαλεί «τεράστια ανησυχία» η επιρροή του Έλον Μασκ πάνω στον Τραμπ