Ρεκόρ αποδοτικότητας σημείωσε τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο η δραστηριότητα rent a car της Avis καθώς η μεγάλη προσέλευση τουριστών εκτόξευσε τη ζήτηση σε μια χρονιά που οι στόλοι των rent a car ήταν μειωμένοι σε σχέση με το 2019.

Έλλειψη αυτοκινήτων, ρεκόρ ζήτησης και αύξηση των τιμών σημειώθηκε το τελευταίο δίμηνο στις ενοικιάσεις αυτοκινήτων, αποτέλεσμα της αύξησης των τουριστών σε συνδυασμό με τους μικρότερους στόλους που είχαν φέτος οι εταιρείες του κλάδου.

Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Avis, Ανδρέα Ταπραντζή, ρεκόρ αποδοτικότητας σημείωσε τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο η δραστηριότητα rent a car της εταιρείας καθώς η μεγάλη προσέλευση τουριστών εκτόξευσε τη ζήτηση σε μια χρονιά που οι στόλοι των rent a car ήταν μειωμένοι σε σχέση με το 2019.

“Το τελευταίο δίμηνο είδαμε μια μεγάλη άνοδο στη ζήτηση για αυτοκίνητα προς ενοικίαση λόγω της μεγάλης αύξησης του τουρισμού τους δύο τελευταίους μήνες. Ειδικά στα γνωστά τουριστικά νησιά στις Κυκλάδες, Μύκονο, Πάρο, Σαντορίνη, η ζήτηση και η απόδοση ήταν μεγαλύτερη από την προσφορά και ανέβηκαν οι τιμές. Τα έσοδα του διμήνου είναι πάνω από τα αυτά των αντίστοιχων μηνών του 2019. Όμως όλες οι εταιρείες rent a car το 2021 είχαν λιγότερα αυτοκίνητα από ότι το 2019. Εμείς είχαμε 11.000 αυτοκίνητα το 2019 και φέτος είχαμε 8.000. Γι αυτό και ανέβηκαν πολύ οι τιμές γιατί η προσφορά δεν αρκούσε να καλύψει τη ζήτηση.

Και καλά κάναμε και είχαμε μικρότερους στόλους φέτος, γιατί το πρώτο εξάμηνο η ζήτηση ήταν πολύ χαμηλά. Και δεν συμφέρει αν δεσμεύεις αυτοκίνητα για ένα χρόνο επειδή η ζήτηση είναι αυξημένη τους δύο μήνες. Η ραγδαία αύξηση της ζήτησης έφερε και ραγδαία αύξηση των τιμών.

Πλέον είμαστε σε μια πολύ καλύτερη χρονιά από το 2020 αλλά ακόμη χειρότερη από το 2019 συνολικά. Αν καταφέρουμε το τουριστικό έσοδο και το έσοδο το δικό μας φέτος να είναι με μια μείωση 35% από το 2019.

Προβλήματα στην τροφοδοσία αυτοκινήτων στην αγορά

Λόγω Covid υπάρχουν πολύ σοβαρά προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς με αυτοκίνητα και  ειδικά με ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Όπως αναφέρει ο κ. Ταπραντζής, “η έλλειψη στους μικροεπεξεργαστές και τα τσιπάκια έκανε πολλά εργοστάσια να κλείσουν ή να μειώσουν παραγωγές. Στο leasing έχουμε 2,5 φορές περισσότερο backlog 2.500 αυτοκίνητα γιατί δεν υπάρχει αρκετή προσφορά με αποτέλεσμα από εκεί που θέλαμε 1,5 μήνα χρόνο για μια παράδοση τώρα θέλουμε 4-5 μήνες. Είναι μικρότερη η παραγωγή των αυτοκινητοβιομηχανιών και ακόμη πιο πολύ στα ηλεκτρικά και επομένως καθυστερήσεις να καλύψουμε τη ζήτηση”.

“Το leasing κινείται με αυξητικούς ρυθμούς φέτος και αν υπήρχε η δυνατότητα να καλύψουμε τη ζήτηση, η αύξηση στο leasing θα ήταν στο 15% ενώ τώρα θα είναι στο 10%”, σημειώνει ο κ. Ταπραντζής.

Όσο για το car sharing και τη συνεργασία με το Δήμο Αθηναίων, σημειώνει, “το όλο project θα μπορέσει να επανεκκινήσει όταν επανέλθουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αγορά από τα μέσα του 2022 και μετά”.

Διαβάστε επίσης

Η Avis αναδείχθηκε Leasing Company of the Year στα Mobility Awards 2021

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση