ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η εταιρεία, του έλληνα εφοπλιστή τον τελευταία χρόνο, σε τακτά χρονικά διαστήματα προχωρά σε πωλήσεις των παλαιότερων πλοίων που έχει στον στόλο της, ενώ ταυτόχρονα αποκτά νέα πλοία τελευταίας τεχνολογίας, και ανοίγεται και σε αγορές που αναμένεται να κυριαρχήσουν τα επόμενα χρόνια όπως είναι τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG carriers).
Παράλληλα προωθεί και την ψηφιακή επανάσταση, αφού έχει ανακοινώσει ότι επενδύει στην ψηφιακή πλατφόρμα RINACube του νηογνώμονα RINA. Η πλατφόρμα παρουσιάζει σε πραγματικό χρόνο δεδομένα σχετικά με το πλοίο και το ταξίδι, ενώ παρέχει και πολύτιμες πληροφορίες επιτρέποντας έτσι την καλύτερη παρακολούθηση και τη βελτίωση των λειτουργιών των πλοίων.
Ο ίδιος, αν και φροντίζει να κρατάει χαμηλό προφίλ, δεν διστάζει να διατυπώσει την άποψή του, σε όσα θέματα θεωρεί σημαντικά.
Η ανάρτηση για την Τουρκία
Πριν από λίγο καιρό «έβαλε φωτιά» τόσο στα social media όσο και στην ευρύτερη ναυτιλιακή και όχι μόνο κοινότητα. Με αφορμή την απόφαση Ερντογάν με μετατρέψει σε τζαμί της Αφία Σοφιά, έκανε μια ανάρτηση στις αρχές Ιουλίου που ακόμα συζητιέται. Αφού επεσήμανε ότι πρόκειται για προσβολή της διεθνούς κοινότητας και για μια ακόμα αναίτια πρόκληση της Τουρκίας κάλεσε τους έλληνες εφοπλιστές να αφαιρέσουν από τα τουρκικά ναυπηγεία από τους προορισμούς των πλοίων τους για επισκευές. Μία ανάρτηση που έλαβε ευρεία δημοσιότητα από τον ελληνικό τύπο.
Στην σελίδα του στο facebook, που έχει περισσότερους από 1.900 ακόλουθους, δεν δίστασε λίγες ημέρες αργότερα να ανακαλέσει εν μέρει, αναφορικά με τον τουρκικό λαό. Όπως έγραψε χαρακτηριστικά: «ομολογώ ότι λίγο μετάνιωσα για την προηγούμενη ανάρτηση διότι οι φίλοι μας οι τούρκοι δεν φταίνε τίποτα πού έχουν έναν μεγαλομανή σουλτάνο πάνω απ το κεφάλι τους. Δεν επιτρέπεται να έχουμε στεγανά οικονομικά ,κοινωνικά η οτιδήποτε άλλα με την Τουρκία η οποιαδήποτε άλλη χώρα διότι η Ελλάδα είναι υπέρ άνω όλων αυτών. Διαβάζω διάφορα περί αποκλεισμού προϊόντων από την Τουρκία από μεγάλα σούπερ μάρκετ. Δεν είναι τελικά σωστό. Αν σκεφτούμε ότι θα μπορούσαν κι αυτοί να μας αποκλείσουν που θα καταλήγαμε. Σε μια οικονομική κρίση πού ποιον θα ωφελούσε; Οι Τούρκοι είναι καλοί άνθρωποι και αγαπούν και θαυμάζουν τούς Ελληνες, πάντα τούς θεωρούσαν leaders στα οικονομικά κι εμπορικά και το ίδιο ισχύει μέχρι σήμερα. Είμαστε υποχρεωμένοι με την ανωτερότητα που μας διακρίνει να κρατήσουμε μία καλή σχέση φιλίας και συνεργασίας».
Κύκλοι της ναυτιλίας που τον γνωρίζουν καλά επισημαίνουν στο mononews ότι πρόκειται για έναν άνθρωπο που σκέφτεται out of the box, εντός και εκτός ναυτιλίας. Φέρνουν για παράδειγμα έναν σχολιασμό του, για έναν πατέρα που απώθησε έναν δάσκαλο, με αφορμή την υποχρεωτική χρήση μάσκας στα σχολεία από τους μαθητές, για προστασία από τον κορονοϊό. Ο Έλληνας εφοπλιστής κατέκρινε τη στάση του πατέρα, κυρίως γιατί το περιστατικό αυτό έλαβε χώρα, μπροστά στα μάτια του γιού του. Ένα περιστατικό που διαμορφώνει συνειδήσεις στα νέα παιδιά.
Ιδιαίτερα θετικά είχε σχολιαστεί και η απόφασή του να παραμείνει Ελλάδα, όταν το 2013 άγνωστοι προσπάθησαν να απαγάγουν τον γιο του, Ανδρέα (Κίκο) Μαρτίνο, όταν επέστρεφε από τα γραφεία της ναυτιλιακής εταιρείας στο σπίτι της οικογένειας.
Ο κ. Μαρτίνος είναι παντρεμένος με την Αλεξάνδρα Μαρτίνου που είναι πρόεδρος της Ένωσης «Μαζί για το Παιδί», με την οποία απέκτησαν τρία παιδιά, τον Κίκο, που έχει αναλάβει να τρέξει και την επόμενη μέρα στην ναυτιλιακή εταιρεία της οικογένειας, την Αταλάντη και την Αλίκη.
Κοντά στους ναυτικούς
Ο Ανδρέας Μαρτίνος, ο οποίος ίδρυσε την εταιρεία του το 1996 όταν αυτός και τα δύο αδέλφια του (Θανάσης και Ντίνος), γιοι της Αθηνάς (Νουνού) Μαρτίνου, αποφάσισαν να ακολουθήσουν τον δικό τους, ο καθένας, δρόμο στη ναυτιλία, τιμά και εμπιστεύεται τους έλληνες ναυτικούς αλλά και τους ναυτικούς γενικότερα.
Έχει ιδρύσει στη Χίο training center για ναυτικούς και κάθε χρόνο οργανώνει εκδήλωση για να τιμήσει τους χιώτες ναυτικούς που εργάζονται στα πλοία της εταιρείας.
Οι κινήσεις στην σκακιέρα της ναυτιλίας
Τον τελευταίο χρόνο η Minerva έχει προχωρήσει σε σειρά αγορών και πωλήσεων πλοίων με γνώμονα την διατήρηση της πρωτοπορίας σε όλους τους τομείς.
Ειδικότερα όπως έχει γράψει το mononews:
-Στο εβδομαδιαίο της report η Seasure Shipbroking αναφέρει ότι η ναυτιλιακή πούλησε το VLCC Pantariste χωρητικότητας 309,300 dwt, κατασκευής 2002, στην τιμή των 23,5 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με την VesselsValue, η αξία του πλοίου εκτιμάται στα 23,6 εκατ. δολάρια.
-προχώρησε στην πώληση του aframax Minerva Zenia, χωρητικότητας 105,900 dwt και κατασκευής 2002, έναντι 12 εκατ. δολαρίων. Η τιμή αυτή κρίνεται συμφέρουσα δεδομένου ότι σύμφωνα με τη VesselsValue η αξία του τάνκερ εκτιμάται στα 10,3 εκατ. δολάρια.
-Τον Ιούνιο πούλησε στην Golden Lotus Gas & Real Estate, το χωρητικότητας 105,900 dwt Minerva Astra, κατασκευής 2001, στην τιμή των 10,5 εκατ. δολαρίων. Το συγκεκριμένο τάνκερ παραδόθηκε στους νέους ιδιοκτήτες και έχει μετονομαστεί σε Explorer.
-Λίγο αργότερα, σύμφωνα με τις Advanced Shipping & Trading και Seasure Shipbroking η ναυτιλιακή πούλησε το Minerva Alexandra, χωρητικότητας 104,600 dwt, κατασκευής 2000, στην τιμή των 10,3 εκατ. δολαρίων.
-Στις αρχές Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με την Intermodal, η ναυτιλιακή πούλησε στο χωρητικότητας 105,709 dwt aframax Minerva Maya, κατασκευής 2002, στην τιμή των 12,2 εκατ. δολαρίων.
-Τον περασμένο Φεβρουάριο, η Minerva Marine απέκτησε το aframax Minerva Kallisto, χωρητικότητας 112,802 dwt, το οποίο κατασκευάστηκε το 2019 στο ναυπηγείο Samsung Heavy Industries Co. Ltd. της Νότιας Κορέας.
-Υπό κατασκευή βρίσκονται δύο ακόμη aframax τάνκερ που έχει παραγγείλει η εταιρεία του κ. Μαρτίνου στο ναυπηγείο Daehan Shipbuilding της Ν. Κορέας. Πρόκειται για δύο πλοία χωρητικότητας 115,000-dwt τα οποία θα παραδοθούν το 2021, ενώ υπάρχει option για δύο ακόμη πλοία.
-Τον Ιούλιο η εταιρεία (Minerva Gas) παρέλαβε το νεότευκτο LNG Minerva Kalymnos . Το πλοίο ναυπηγήθηκε στις κλίνες της Samsung Heavy Industries στη Νότια Κορέα. Το πλοίο έχει μεταφορική ικανότητα 174.000 κυβικών μέτρων υγροποιημένου φυσικού αερίου. Η Minerva Gas ανέφερε ότι είναι το πρώτο από μια σειρά τριών αδελφών πλοίων LNG που η εταιρεία κατασκευάζει στα ναυπηγεία της Samsung Heavy Industries. H εταιρεία ναυπηγεί ακόμη δύο πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου στο ναυπηγείο Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) στη Νότια Κορέα.
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!