ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε «αναμμένα κάρβουνα» κάθονται οι εργαζόμενοι στα ναυπηγεία Ελευσίνας εν αναμονή των αποφάσεων για την τύχη της επιχείρησης. Η αγωνία είναι μεγάλη καθώς στις 31 Μαρτίου εξέπνευσε η σύμβαση με το Πολεμικό Ναυτικό που εξασφάλιζε την καταβολή του μεγαλύτερου μέρους των μισθών τους και κανείς δεν γνωρίζει εάν θα πάρει νέα παράταση.
Η αδυναμία να προχωρήσει η συμφωνία εξυγίανσης με την αμερικάνικη Onex εντός της χρονικής προθεσμίας που είχε τεθεί δημιουργεί νέα δεδομένα και αφήνει ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα. Κυβερνητικές πηγές πάντως σπεύδουν να καθησυχάσουν πως δεν υπάρχει θέμα «ναυαγίου», λέγοντας πως η διαδικασία εξεύρεσης λύσης για τα πολύπαθα ναυπηγεία συνεχίζεται κανονικά και επισημαίνουν πως το ενδιαφέρον της Onex παραμένει ενεργό και ισχυρό.
Τονίζουν δε πως η μπάλα πλέον βρίσκεται στο γήπεδο του βασικού μετόχου των ναυπηγείων, ο οποίος πρέπει να τηρήσει τις δεσμεύσεις τους και τη συμφωνία για την είσοδο νέου στρατηγικού επενδυτή.
Σύμφωνα με πληροφορίες από κύκλους των εργαζομένων, παρά τη δύσκολη συγκυρία και τον φόρτο έχει προγραμματισθεί συνάντηση ανάμεσα στους υπουργούς Οικονομικών, Ανάπτυξης και Άμυνας τις επόμενες μέρες, όπου θα συζητηθεί το μέλλον των ναυπηγείων αλλά και το ζήτημα της σύμβασης με το Πολεμικό Ναυτικό.
Εάν δεν βρεθεί κάποιου είδους λύση, τότε οι περίπου 600 εργαζόμενοι και οι μισθοί τους είναι στον «αέρα» ενώ δεν μπορούν να πάρουν το επίδομα των 800 ευρώ, αφού τα ναυπηγεία δεν εντάσσονται στα μέτρα στήριξης για όσους πλήττονται από τις συνέπειες του κορονοϊού.
Συγκλίνουσες πληροφορίες αναφέρουν πως ο υπουργός Άμυνας ζητά εγγυήσεις από τον βασικό μέτοχο ότι θα συμβάλει στην λύση αλλά και για το πρόγραμμα ναυπήγησης των δυο πυραυλάκατων, που κατασκευάζονται στα ναυπηγεία, προκειμένου να ανάψει το «πράσινο φως» για την ανανέωση της σύμβασης. «Όσο ο Ταβουλάρης δεν υπογράφει δεν μπορεί και το υπουργείο Άμυνας να προχωρήσει στην επόμενη φάση», επισημαίνεται χαρακτηριστικά από πηγές που γνωρίζουν.
Στα σενάρια που κυκλοφορούν στην περίπτωση που καθυστερήσει και άλλο η προσπάθεια εξυγίανσης μέσα από την μεταβίβαση των ναυπηγείων στην Onex είναι η κρατικοποίησή τους (λέγεται πως θα επιτραπεί από την ΕΕ για προβληματικές επιχειρήσεις στρατηγικής σημασίας αλλά και ο ορισμός προσωρινής διοίκησης από τις τράπεζες και το Δημόσιο, οι οποίοι είναι και οι βασικότεροι πιστωτές της εταιρείας. Υπολογίζεται ότι τα ναυπηγεία Ελευσίνας επιβαρύνονται με υποχρεώσεις άνω των 230 εκατ. ευρώ (χωρίς να υπολογίζονται οι υποχρεώσεις του πολεμικού ναυτικού).
Υπενθυμίζεται πως ο υπουργός Ανάπτυξης έχει διαμηνύσει εδώ και καιρό πως εάν δεν βρεθεί λύση για τα ναυπηγεία Ελευσίνας θα κλείσουν τέλος Μαρτίου.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κινδυνεύει η Ελλάδα από τους Ντεγκρέτσια και τα εγγόνια της Φρειδερίκης;
- Πιερρακάκης: Έρχονται νέοι τύποι σχολείων από το 2025- Η συνεργασία με το Ίδρυμα Ωνάση, οι καινοτομίες και η εδραίωση του ΙΒ
- Όταν ο Δένδιας σπιτώνει αξιωματικούς
- Το ΠΑΣΟΚ στα κάγκελα, οι άλλοι σε αμηχανία και η Ν.Δ. αναζητά όραμα