ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σύμφωνα με στοιχεία που μεταφέρουν στο mononews.gr άνθρωποι του κλάδου, η Coca Cola στο κανάλι του σούπερ μάρκετ και της μικρής λιανικής (σε επίπεδο όγκου) «είδε» το μερίδιο της να πέφτει στο 63,5% από 65,4%, τον Ιούλιο του 2017 ενώ ελαφρώς πτωτικά κινήθηκε και η Pepsico, η άλλη μεγάλη πολυεθνική του κλάδου (στο 9% από 9,1%).
Οριακή κάμψη εμφάνισαν επίσης η ΕΨΑ από τον Βόλο (στο 1,9% από 2,3%) και η Green Cola από την Ορεστιάδα (στο 3,8% από 3,9%). Μείωση κατέγραψαν και οι πωλήσεις των αναψυκτικών ιδιωτικής ετικέτας (στο 2,4% από 2,5%), τα οποία σταδιακά χάνουν τη δυναμική που είχαν αποκτήσει στα πρώτα χρόνια της κρίσης.
Στον αντίποδα, μεγάλοι κερδισμένοι τον Ιούλιο (στο κανάλι της μεγάλης και μικρής λιανικής) ήταν η πατρινή βιομηχανία Λουξ και η ηπειρώτικη Βίκος. Ειδικότερα, η πρώτη «είδε» το μερίδιο της στο σύνολο της αγοράς να αυξάνεται σημαντικά στο 10,4% από 8,9% και η Βίκος να φθάνει στο 2,5% από 1,7%
Παρόμοια ήταν η εικόνα στα αναψυκτικά με γεύση, μια κατηγορία που η κατανάλωση τον Ιούλιο υποχώρησε κατά 5%. Ειδικότερα, το μερίδιο της Coca Cola 3E έπεσε στο 39,4% από 44,1% τον Ιούλιο του 2017, της Pepsico στο 6,7% από 7,6%, της ΕΨΑ στο 6,1% από 7% και της ιδιωτικής ετικέτας στο 1,6% από 1,7%.
Από την άλλη πλευρά, η Λουξ ενίσχυσε το μερίδιο της στο 35,4% από 30,1%, το ίδιο και η Βίκος στο 3,3% από 2,9% αλλά και η Green Cola, η οποία μετά το λανσάρισμα της νέας της σειράς έφθασε στο 1,6% στο 2,4%.
Είναι εμφανές από τα παραπάνω ότι η μάχη στην κατηγορία των αναψυκτικών με γεύση έχει εξελιχθεί σε αγώνα για δύο, τουτέστιν στην Coca- Cola 3Ε και στη Λουξ, η οποία αρχίζει πλέον και βλέπει (στη συγκεκριμένη κατηγορία) την πολυεθνική «στα μάτια».
Προβληματισμός
Στο μεταξύ, κατώτερη των προσδοκιών αποδεικνύεται η καλοκαιρινή σεζόν για την αγορά των αναψυκτικών. Παρότι ο κλάδος ήλπιζε σε τόνωση της ζήτησης κατά τους καλοκαιρινούς μήνες κυρίως λόγω της σημαντικής αύξησης του τουριστικού ρεύματος από το εξωτερικό, εντούτοις η κατανάλωση κινήθηκε πτωτικά τόσο στα σούπερ μάρκετ όσο και στην υπόλοιπη αγορά, εντείνοντας τον προβληματισμό για την πορεία ανάκαμψης.
Παράγοντες του κλάδου αποδίδουν την κάμψη στη χαμηλή ποιότητα των τουριστών που έφθασαν φέτος στην Ελλάδα αλλά και στις καιρικές συνθήκες, οι οποίες δεν ευνόησαν την κατανάλωση (αρκετές βροχοπτώσεις μέχρι και τα μέσα Ιουλίου).
Ρόλο θεωρούν πως έπαιξε και η περαιτέρω συγκράτηση των δαπανών από τους Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι πλέον περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα και είναι αρκετά επιφυλακτικοί στα χρήματα που ξοδεύουν.
Και όλα αυτά παρά τις προσφορές που συνεχίζουν να υπάρχουν σε μια σειρά από κωδικούς στα ράφια της μικρής και μεγάλης λιανικής. Σύμφωνα πάντοτε με επίσημα στοιχεία που μεταφέρουν στο mononews.gr άνθρωποι του χώρου, οι πωλήσεις αναψυκτικών στα σούπερ μάρκετ αλλά και στη μικρή λιανική (περίπτερα, φούρνοι, μίνι μάρκετ, κα.) τον Ιούλιο υποχώρησαν κατά 3% σε όγκο και 1% σε αξία. Ανάλογη εκτιμάται πως ήταν η εικόνα και τον Αύγουστο, σε όλα τα κανάλια.
«Όσο η αγοραστική δύναμη του καταναλωτή παραμένει υπό πίεση και δεν γίνεται τίποτα για να βελτιωθεί, η κατανάλωση θα συνεχίσει να μειώνεται», σημειώνει στέλεχος μεγάλης εταιρείας του χώρου.