Την αναβάθμιση του στόλου των μέσων μαζικής μεταφοράς με στόχο τη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος, τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες, και την προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία σχεδιάζει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για το 2025.

Στόχος είναι η πλήρης ανανέωση του στόλου των οχημάτων, με τη δρομολόγηση 950 νέων λεωφορείων, φυσικού αερίου, ηλεκτροκίνησης και πετρελαίου, στην Αττική έως το τέλος καλοκαιριού του 2025.

1

Τα πρώτα λεωφορεία φυσικού αερίου

Τον Οκτώβριο υπεγράφη η τροποποίηση της Σύμβασης Προμήθειας 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων – που διαθέτουν δηλαδή δυο ή τρία σταθερά τμήματα- 18 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG), βάζοντας σε τελική ευθεία τη διαδικασία παραλαβής των 25 πρώτων από τα συνολικά 100  για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, τα οποία δρομολογήθηκαν στις αρχές του Νοεμβρίου.

Σε εξέλιξη βρίσκεται και η υλοποίηση της σύμβασης προμήθειας άλλων 200 λεωφορείων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) της Menarini, μήκους 12 μέτρων, ανεβάζοντας έτσι τον συνολικό αριθμό καινούργιων οχημάτων τεχνολογίας φυσικού αερίου, που θα δρομολογηθούν στην πρωτεύουσα σε 300.

Έρχονται 300 ηλεκτρικά λεωφορεία μέσω leasing

Πριν λίγες μέρες στο λιμάνι του Πειραιά έφτασαν τα 100 πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία μεσαίου μεγέθους τα οποία θα ενταχθούν προσεχώς στο στόλο της ΟΣΥ και τα οποία θα δρομολογηθούν σε γραμμές τόσο στο κέντρο της Αθήνας όσο και σε τοπικές γραμμές με μικρότερη επιβατική κίνηση σε διάφορους δήμους της Αττικής.

Πρόκειται για λεωφορεία μήκους 8,6 μέτρων κατασκευής της κινεζικής Yutong, όπως είναι και τα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία μήκους 18 μέτρων τα οποία κυκλοφορούν εδώ και μήνες στην Αθήνα, μέρος της προμήθειας 300 λεωφορείων μέσω σύμβασης leasing, με το χρονοδιάγραμμα να προβλέπει την τμηματική παράδοση του συνόλου των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, έως τον Απρίλιο του 2025.

Ανάδοχος της σύμβασης διάρκειας 10ετών είναι η Εθνική Leasing και υπεγράφη τον Αύγουστο. Συγκεκριμένα περιλαμβάνει 300 λεωφορεία από τα οποία τα πρώτα 100 είναι πετρελαιοκίνητα αρθρωτά λεωφορεία 18 μέτρων, τα υπόλοιπα 100 πετρελαιοκίνητα λεωφορεία, 12 μέτρων και 100 ηλεκτρικά λεωφορεία, Midi 8,6 μέτρων, ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ., ενώ στην εκμίσθωση των ηλεκτρικών λεωφορείων περιλαμβάνονται οι φορτιστές και η σύνδεσή τους με το δίκτυο των αμαξοστασίων.

Συγκεκριμένα, την Παρασκευή ολοκληρώθηκε ο εκτελωνισμός των λεωφορείων και πλέον αναμένεται η ολοκλήρωση των διαδικασιών για την ταξινόμησή τους καθώς και η πραγματοποίηση δοκιμαστικών δρομολογίων προκειμένου να ενταχθούν στο στόλο της ΟΣΥ ακόμα και εντός του Ιανουαρίου.

Υπενθυμίζεται, πως τον Νοέμβριο η ΟΣΥ προχώρησε στην ανάθεση του έργου της προμήθειας υλικών και εγκατάστασης 50 φορτιστών στα αμαξοστάσια Ρέντη και Βοτανικού, με κόστος 5.948.690,35 ευρώ πλέον ΦΠΑ.

Κυκλοφορούν ήδη 270 λεωφορεία νέας τεχνολογίας

Στην Αθήνα κυκλοφορούν ήδη 270 νέα λεωφορεία, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, ενώ ο στόχος ήταν  τα 400 έως το τέλος του 2024, και τα 950 το καλοκαίρι του 2025 στην Αττική.

Το σχέδιο τρέχει με την ίδια ταχύτητα και στη Θεσσαλονίκη όπου κυκλοφορούν 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία και υφίσταται προμήθεια άλλων 159 οχημάτων μέσω Leasing, με αποτέλεσμα το 50% του στόλου του ΟΑΣΘ να είναι καινούργια οχήματα από τις αρχές του νέου έτους.

Ειδικότερα, ο ΟΑΣΘ αντικατέστησε από τις αρχές του Νοεμβρίου 18 μισθωμένα λεωφορεία του 2009, με ισάριθμα νεότερα. Τα λεωφορεία που αντικαθίστανται είναι όλα 12 μέτρων και 100 επιβατών, ενώ η αντικατάσταση γίνεται από εννιά 12μετρα λεωφορεία και από εννιά λεωφορεία 18 μέτρων και 150 επιβατών.

Με την ανανέωση αυτή ο ΟΑΣΘ όχι μόνο θα διαθέτει νεότερα και πιο σύγχρονα λεωφορεία, αλλά και περισσότερα αρθρωτά, στα οποία φαίνεται να υπάρχει έλλειψη.

Τα νεότερα λεωφορεία, είναι καλύτερης λειτουργικής κατάστασης, και πρόκειται να βελτιώσουν την εξυπηρέτηση των επιβατών τόσο με όρους μεταφορικής ικανότητας, όσο και με όρους ποιότητας και αξιοπιστίας.

Το βάρος πέφτει στο κέντρο της Αθήνας και στη Θεσσαλονίκη χωρίς να παραμεριστούν όμως οι Περιαστικές Γραμμές της Νοτιοανατολικής Αττικής. Συγκεκριμένα, 20 νέα 18μετρα αρθρωτά Λεωφορεία προστέθηκαν τον Νοέμβριο για την κάλυψη των αυξανόμενων αναγκών στις περιαστικές γραμμές της Σαρωνίδας, Βάρκιζας και Αργυρούπολης, καλύπτοντας τον Νότιο-Ανατολικό τομέα της Αττικής, φτάνοντας πλέον τα 130 νέα λεωφορεία σε κυκλοφορία στην Ανατολική Αττική.

Στις 14 Οκτωβρίου επιπλέον 35 νέα λεωφορεία βγήκαν στους δρόμους της Αττικής, αυξάνοντας τον αριθμό των λεωφορείων που δρομολογούνται. Πρόκειται επίσης για σύγχρονα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τα οποία εξυπηρετούν 11 γραμμές, μαζί με τα 75 που ήδη κυκλοφορούν στις περιαστικές γραμμές της Αττικής, καθώς και τα 140 νέα ηλεκτρικά οχήματα της ΟΣΥ.

Διαβάστε επίσης:

Θεσσαλονίκη – Μετρό: Όλες οι αλλαγές που «φέρνει» στις λεωφορειακές γραμμές, τις στάσεις και τα δρομολόγια

Ποια οδικά έργα τελειώνουν και ποια αρχίζουν το 2025

Σταϊκούρας: Καθοριστική η συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή των Περιφερειών – Πώς θα μας βοηθήσει