ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
«Το τελευταίο διάστημα παρακολουθούμε την διοίκηση της Ελλάκτωρ να πορεύεται σε λανθασμένη κατεύθυνση, επιχειρώντας να αποδώσει τις ευθύνες για την αρνητική επίδοσή της, σε όλους τους άλλους εκτός από τις δικές της αποφάσεις ή παραλείψεις» αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους οι Greenhill Investments Limited – Kiloman.
Όπως επισημαίνουν στην ανακοίνωση «παρακολουθήσαμε με υπομονή το τελευταίο διάστημα απόψεις, δημοσιεύματα και επιχειρήματα που δεν ευσταθούν αλλά είμαστε υποχρεωμένοι να ενημερώσουμε το επενδυτικό κοινό και την κοινή γνώμη για ψεύδη και ανακρίβειες όταν διατυπώνονται επίσημα από την διοίκηση του Ομίλου Ελλάκτωρ στον οποίο είμαστε βασικοί μέτοχοι».
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Πιστεύουμε ότι η εταιρεία στην οποία έχουμε επενδύσει όπως κι άλλοι μέτοχοι, πρέπει να διοικηθεί με αλήθειες, με θάρρος, με γνώση και κυρίως με την αποκατάσταση αισθήματος εμπιστοσύνης.
Γι’ αυτό έχουμε το θλιβερό καθήκον να απορρίψουμε δημοσίως και ξεκάθαρα μερικά από τα ψέματα που ακούστηκαν πρόσφατα.
• Ψέμα πρώτο: «Αναλάβαμε έργα ύψους 262 εκατομμυρίων και μόνο το 15% αυτών των έργων προέρχονται από την προηγούμενη διοίκηση.»
Η αλήθεια είναι ότι: Από τα έργα ύψους 262 εκατ. τα 246,76 εκατ. ευρώ είναι εκείνα για τα οποία υπέβαλε προσφορές η προηγούμενη διοίκηση. Αυτό δεν αποτελεί δικός μας ισχυρισμό αλλά προκύπτει από τα αποτελέσματα εξαμήνου που ανακοίνωσε η εταιρεία το 2021. Συνημμένος ο σχετικός πίνακας.
• Ψέμα δεύτερο: «Επαναδιαπραγματευτήκαμε όλα τα έργα.»
Η αλήθεια είναι ότι τα δημόσια έργα τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Ρουμανία δεν επιδέχονται νέα διαπραγμάτευση, ούτε ανατρέπονται αυθαίρετα και μονομερώς συμβάσεις που έχουν υπογραφεί. Ενδεχομένως εννοούν ότι επαναδιαπραγματεύονται με κάποιους υπεργολάβους αλλά ούτε αυτό αποτελεί πρόσχημα για την καθυστέρηση έργων και αν συμβαίνει πρέπει να γίνει γνωστό το αποτέλεσμα αυτής της επαναδιαπραγμάτευσης.
• Ψέμα τρίτο: «Συμμετέχουμε σε όλα τα έργα που προκηρύσσονται.»
Η αλήθεια είναι ότι η Άκτωρ συμμετείχε μόνο σε επτά από τα 101 έργα που περιλαμβάνονται στο πίνακα του ΕΣΗΔΗΣ (www.promitheus.gov.gr) με τα δημόσια έργα που προκηρύχθηκαν στην Ελλάδα. Στη Ρουμανία τα πράγματα είναι χειρότερα καθώς η εταιρεία δεν συμμετείχε σε κανένα νέο διαγωνισμό τους δέκα τελευταίους μήνες. Συνημμένος και αυτός o πίνακας.
• Ψέμα τέταρτο: Οι ζημιές που γράφτηκαν την τριετία 2018 – 2020 ανήλθαν στα 470 εκατ. ευρώ και ευθύνονται για τα σημερινά δεινά.
Η αλήθεια είναι ότι η προηγούμενη διοίκηση της εταιρείας που συχνά ελεεινολογείται από την σημερινή, ανέλαβε τον Σεπτέμβριο του 2018 και δύσκολα μπορεί να είναι υπεύθυνη για τα αποτελέσματα του έτους. Το 2019, η εταιρεία εμφάνισε ζημιές 114 εκατ. ευρώ που προέρχονταν από την αποτυχία των φωτοβολταϊκών στην Αυστραλία ο υπεύθυνος για τα οποία Ε. Σαραντόπουλος, συμμετέχει στη σημερινή διοίκηση!
Το τρίτο τρίμηνο του 2020 εμφανίζονταν ζημιές 25 εκατ. ευρώ και στο τέλος του έτους η νέα διοίκηση έκανε πρόβλεψη ζημίας επιπρόσθετα 122 εκατ. ευρώ. Το πρώτο εξάμηνο του 2021, πέραν των προβλέψεων αυτών αναλήφθηκαν από την σημερνή διοίκηση ζημιές επιπλέον 65 εκατ. ευρώ. Οι υπεύθυνοι των ζημιών βρίσκονται ανάμεσά τους και απολαμβάνουν τα καλά της διοίκησης.
• Ψέμα πέμπτο: «Ευθύνη για αποζημίωση της Άτκινς στο έργο του Κατάρ.»
Η αλήθεια είναι ότι: η διαιτησία της βρετανικής εταιρίας Άτκινς εναντίον της κοινοπραξίας που συμμετείχε η Ακτωρ ξεκίνησε το 2017, και προφανώς αφορά παλιότερα γεγονότα. Είναι προφανές ότι βαρύνει έργα και ημέρες διοικήσεων πριν από το 2017 με σαφέστατες ευθύνες των τότε ιθυνόντων.
• Ψέμα έκτο: «Ο πρόεδρος της Ακτωρ δεν ελέγχει την εταιρεία P&C Development»
Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για την οικογενειακή επιχείρηση του επικεφαλής της Ακτωρ και δεν είναι δόκιμο να συνεργάζεται αδιαφανώς με την εισηγμένη εταιρεία ακόμα κι αν είναι τόσο «εξειδικευμένη» και αναντικατάστατη. Και μόνον ο ισχυρισμός που διατυπώθηκε σε συνέντευξη τύπου ότι ο επικεφαλής της Άκτωρ έδωσε εντολή στην P&C Development να μην ανταγωνίζεται την εισηγμένη, αποδεικνύει ότι την ελέγχει.
• Αλήθεια μία: «Η διαμάχη με τους μετόχους βλάπτει την εταιρεία.»
Εκτός όμως από αυτά, μερικές ανακρίβειες και πολλά μισά ψέματα ακούστηκε και μια αλήθεια. «Η διαμάχη με τους μετόχους βλάπτει την εταιρεία.» Η αυτονόητη αυτή παραδοχή σωστά διαπιστώθηκε δημόσια, αλλά θα ήταν χρήσιμο να απευθύνεται εσωτερικά προς τον μέτοχο που έχει ορίσει την σημερινή διοίκηση.
Οφείλουμε όμως να παραδεχθούμε για λόγους ουσιαστικούς και τυπικούς ότι διαφωνούμε με οποιανδήποτε απόπειρα δημιουργίας εξιλαστήριου θύματος. Ο κ. Χ. Παναγιωτόπουλος έχει βεβαίως ευθύνες ως πρόεδρος της Άκτωρ και της Reds αλλά κλήθηκε να δικαιολογήσει τα πεπραγμένα της Διοίκησης του Ομίλου, απολογούμενος για επιλογές και ευθύνες που ανήκουν σε άλλους.»
Διαγωνισμοί στους οποίους υποβλήθηκαν προσφορές από την προηγούμενη διοίκηση Άκτωρ:
Τιτλος έργου | Προσφορά |
Κατασκευή Δικτύου Ακαθάρτων και Αγωγών Μεταφοράς Ακαθάρτων σε περιοχές των Δήμων Ραφήνας – Πικερμίου και Σπάτων – Αρτέμιδος | 31,6 εκ |
Η Ολοκλήρωση της σύνδεσης αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. και Εγνατίας Οδού με τον 6ο προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης, και το οδικό δίκτυο της περιοχής Καλοχωρίου | 26,3εκ |
Η Λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου στον δυτικό τομέα και τον κάθετο άξονα Α29 της Εγνατίας Οδού | 20,9εκ |
Η Λειτουργία και Συντήρηση του Αυτοκινητοδρόμου στον Ανατολικό Τομέα και στους Κάθετους Άξονες Α1, Α25 & Α23 της Εγνατίας Οδού | 18,1 εκ |
Η Επέκταση του χαλύβδινου δικτύου (19 bar), δικτύου πολυαιθυλενίου και συνδέσεις οικιακών και εμπορικών πελατών στα δίκτυα χαμηλής πίεσης (4 bar), των πόλεων της Ξάνθης και της Δράμας, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης | 16,8 εκ |
Μελέτη, Προμήθεια, Εγκατάσταση, και Θέση σε λειτουργία συστημάτων τηλεπικοινωνιών, ασθενών ρευμάτων & ελέγχου της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά | 17,4 εκ |
Κατασκευή επέκτασης Εγκατάστασης Επεξεργασίας Νερού Θεσσαλονίκης – Φάση Α2 | 15,2 εκ |
Κατασκευή οδικού τμήματος από περιφερειακή Τρικάλων έως γέφυρα Καραβόπορου | 11,2 εκ
ΤΟΜΗ |
Κεντρο επεξεργασίας Λυμάτων (ΚΕΛ) Ψυττάλειας – Συμπληρώματικό Συμβόλαιο | 27 εκ |
ΣΥΝΟΛΟ | 199 εκτ |
ΣΥΝΟΛΟ με ΦΠΑ | 246,76 εκ |
Σημείωση:
Το έργο «Upgrade of the Eastern Section of Pier II στο λιμάνι του Πειραιά» το είχε πάρει η PC Development – ΕΡΓΟΤΕΜ το 2020
Έργα προς υπογραφή: Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων (ΚΕΛ) Ψυττάλειας 320 εκ με ΦΠΑ
Διαβάστε επίσης:
Ελλάκτωρ: Τα ασφαλιστικά μέτρα της Greenhill απορρίφθηκαν – Με απόφαση ΔΣ οι αυξήσεις κεφαλαίου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike