ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Χάνει τη “λάμψη” της φέτος η Prime Day της Amazon, καθώς ο εν εξελίξει εμπορικός πόλεμος που ξεκίνησε ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ με την Κίνα στις εισαγωγές κινεζικών προϊόντων, “σβήνει” την ελπίδα για κερδοφορία.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, ορισμένοι έμποροι που διαχειρίζονται προϊόντα κατασκευασμένα στην Κίνα, ακύρωσαν τη συμμετοχή τους φέτος ή σχεδιάζουν να μειώσουν την ποσότητα των διαθέσιμων εμπορευμάτων τους με έκπτωση, κατά τη διάρκεια της κορυφαίας εκδήλωσης αγορών της Amazon τον Ιούλιο, η οποία πρόκειται φέτος να διαρκέσει τέσσερις ημέρες.
Αρκετοί απέσυραν τα εμπορεύματά τους λίγο πριν τεθούν σε ισχύ οι δασμοί του Τραμπ στις 9 Απριλίου, προκειμένου να τα πουλήσουν αργότερα σε πιο συμφέρουσα τιμή.
Όπως υποστηρίζουν οι έμποροι λιανικής, οι δασμοί 145% στην Κίνα, θα υπερδιπλασιάσουν το κόστος των εισαγόμενων προϊόντων τους, καθιστώντας τα απρόσιτα για το καταναλωτικό κοινό.
Τι είναι η Prime Day
Σημειώνεται ότι η Prime Day είναι ουσιαστικά μια ημέρα ή μια περίοδος εκπτώσεων, διαθέσιμη στους περίπου 200 εκατομμύρια συνδρομητές Prime της Amazon παγκοσμίως.
Ξεκίνησε το 2015 ως εορτασμός της 20ής επετείου της Amazon, ενώ διαφημίστηκε ως ένα “μονοήμερο γεγονός γεμάτο με περισσότερες προσφορές σε σχέση με τη Black Friday, αποκλειστικά για τα μέλη της υπηρεσίας Prime σε όλο τον κόσμο”.
Η πρώτη Prime Day δεν σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία, καθώς το απόθεμα εξαντλήθηκε γρήγορα και οι λίστες αναμονής γέμισαν αμέσως, αφήνοντας στους καταναλωτές ελάχιστες επιλογές.
Την επόμενη χρονιά, η Amazon οργανώθηκε λίγο καλύτερα επιτρέποντας τη συμμετοχή τρίτων λιανεμπόρων όπως η Walmart, που προσέφεραν προϊόντα σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές.
Μέχρι σήμερα, η Prime Day αποτελούσε παραδοσιακά ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα της χρονιάς για την Amazon, μετά τη Black Friday και την Cyber Monday.
14,2 δισ. δολάρια ξόδεψαν οι Αμερικανοί το 2024
Τα προηγούμενα χρόνια μάλιστα, η ημέρα κατέγραφε σημαντικά νούμερα σε πωλήσεις, ενώ αυξάνονταν και οι νέες συνδρομές στην υπηρεσία Prime, η οποία κοστίζει 14,99 δολάρια μηνιαίως ή 139 δολάρια ετησίως.
Πέρσι, δε, οι καταναλωτές στις ΗΠΑ ξόδεψαν 14,2 δισεκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια της ημέρας, ήτοι 11% περισσότερα από το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία Adobe Analytics.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2023, κατά τη διάρκεια της διήμερης εκδήλωσης, τα μέλη της Prime αγόρασαν περισσότερα από 375 εκατομμύρια προϊόντα, ενώ εξοικονόμησαν περισσότερα από 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την Amazon.
Παρόλο που η συμμετοχή στο event είναι προαιρετική, η εταιρεία ξοδεύει εκατομμύρια για την προώθηση της Prime Day σε διαφημιστικές καμπάνιες σε τηλεοπτικά μέσα και μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Μάλιστα, επισημαίνει ότι οι έμποροι επωφελούνται από το “halo effect” (το φαινόμενο του φωτοστέφανου), προμοτάροντας τα εμπορεύματά τους σε ένα ευρύτερο αγοραστικό κοινό.
Διαβάστε επίσης:
Temu: Διπλασιάζει τις τιμές προϊόντων για τους Αμερικανούς – Απάντηση στους δασμούς Τραμπ
Shein: Απαντά στον Τραμπ με αυξήσεις έως και 377% στις τιμές
Toyota: Εκτίναξη των μετοχών και ερωτηματικά για το ενδεχόμενο εξαγοράς της Toyota Industries
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Νικόλας Νοτιάς: Νέα κίνηση της SteelShips στην αγορά των τάνκερ
- Άστον Βίλα: Εξετάζει το ενδεχόμενο πώλησης μεριδίου της γυναικείας ομάδας της έναντι $80 εκατ.
- Αλέξης Χαρίτσης: Διαψεύδει δημοσιεύματα που τον θέλουν να παραιτείται από την Κ.Ο. της Νέας Αριστεράς
- Επεσαν οι υπογραφές για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στη Θεσσαλία
