ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Η Amazon προχωρά στην επιβολή πρόσθετης εισφοράς κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Σχεδιάζει να αυξήσει κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου τις προμήθειες που χρεώνει στους εμπόρους που πωλούν τα προϊόντα τους μέσω της πλατφόρμας της, μεταφέροντας σε αυτούς μέρος του αυξημένου κόστους.
Ειδικότερα, αρχής γενομένης από τις 15 Οκτωβρίου και έως τις 14 Ιανουαρίου, οι έμποροι που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα Fulfillment by Amazon (FBA) θα πρέπει να καταβάλλουν στον κολοσσό του ηλεκτρονικού εμπορίου επιπλέον 35 σεντς για κάθε προϊόν τους που πωλείται στις ΗΠΑ ή τον Καναδά, όπως έκανε γνωστό η εταιρεία την Τρίτη μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που απέστειλε στους πωλητές.
Τι παρέχει η Amazon στους εμπόρους
Σημειώνεται ότι μέσω της πλατφόρμας FBA η Amazon παρέχει στους εμπόρους υπηρεσίες συλλογής, συσκευασίας και αποστολής προϊόντων. Η πρόσθετη προμήθεια για την εορταστική περίοδο προστίθεται στα ισχύοντα τέλη που πληρώνουν οι έμποροι για τη χρήση των υπηρεσιών της πλατφόρμας FBA, τα οποία ποικίλλουν ανάλογα με το μέγεθος, την κατηγορία και το βάρος κάθε αντικειμένου.
Η Amazon σημείωσε ότι επιβάλει πρόσθετη επιβάρυνση για την εορταστική περίοδο για πρώτη φορά, καθώς “τα κόστη της φτάνουν σε νέα ύψη”, καθιστώντας δυσκολότερο για την εταιρεία να απορροφήσει το κόστος που συνδέεται με την περίοδο αιχμής των αγορών. “Οι συνεργάτες μας έμποροι είναι εξαιρετικά σημαντικοί για εμάς και αυτή δεν είναι μια απόφαση που λάβαμε επιπόλαια”, ανέφερε η Amazon στο ηλεκτρονικό μήνυμά της.
Πυρήνας ηλεκτρονικού εμπορίου
Άλλωστε, οι πωλήσεις για λογαριασμών τρίτων έχουν καταστεί ο πυρήνας της δραστηριότητας ηλεκτρονικού εμπορίου του αμερικανικού κολοσσού, καθώς αντιπροσωπεύουν πλέον περισσότερο από το ήμισυ των συνολικών διαδικτυακών πωλήσεών της. Λόγω της παγκόσμιας εμβέλειας και της τεράστιας πελατειακής βάσης της Amazon, πολλοί έμποροι λιανικής βασίζονται στην εταιρεία για το μεγαλύτερο μέρος και σε ορισμένες περιπτώσεις για το σύνολο της δραστηριότητάς τους
Η Amazon έχει εξαργυρώσει αυτήν τη μόχλευση. Τα έσοδα από υπηρεσίες πώλησης για λογαριασμό τρίτων, που περιλαμβάνουν προμήθειες που εισπράττει η Amazon, εκπλήρωση των παραγγελιών, έξοδα αποστολής και άλλες χρεώσεις, αυξήθηκαν κατά 13% το δεύτερο τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους, φτάνοντας τα 27,4 δισ. δολάρια. Τα συνολικά έσοδα από τον κλάδο ηλεκτρονικού εμπορίου της Amazon μειώθηκαν κατά 4% την ίδια περίοδο.