Ο γαλλικός κολοσσός των μεταφορών και των κατασκευών Alstom, βραζιλιάνικες κατασκευαστικές εταιρείες και στελέχη τους καταδικάστηκαν αυτή την εβδομάδα να πληρώσουν πρόστιμο ύψους σχεδόν 45 εκατομμυρίων ευρώ από βραζιλιάνικο δικαστήριο, για την καταστροφή που είχε στοιχίσει τη ζωή σε επτά ανθρώπους το 2007 σε εργοτάξιο γραμμής του μετρό στο Σαν Πάουλου, απόφαση που περιήλθε σε γνώση του Γαλλικού Πρακτορείου χθες Σάββατο.

Δικαστήριο της πολιτείας Σαν Πάουλου επέβαλε σε έξι φυσικά πρόσωπα, την εποχή στελέχη της εταιρείας διαχείρισης του μετρό, και σε επτά νομικά πρόσωπα, εταιρείες που συμμετείχαν στο έργο, να πληρώσουν συλλογικά πρόστιμο 240 εκατομμυρίων χεάις (44,8 εκατ. ευρώ), αποφαινόμενο πως παραλείψεις τους οδήγησαν στην πολύνεκρη καταστροφή.

1

Η απόφαση, στην οποία μπορεί να ασκηθεί έφεση, απαγορεύει εξάλλου στα φυσικά πρόσωπα που καταδικάστηκαν να εργαστούν στον δημόσιο τομέα και στις εταιρείες να αναλάβουν δημόσια έργα στη Βραζιλία για πέντε χρόνια.

Τη 12η Ιανουαρίου 2007, εργάτες έκαναν εκσκαφή, στο πλαίσιο των έργων κατασκευής του σταθμού του μετρό Πινιέιρους, στο δυτικό τμήμα της βραζιλιάνικης πρωτεύουσας, όταν υποχώρησε τμήμα του εδάφους, ανοίγοντας πελώρια τρύπα που κατάπιε τμήμα κοντινού δρόμου. Πεζοί και αυτοκίνητα παρασύρθηκαν σε αυτή την καταβόθρα, μαζί με όγκους γης, ασφάλτου και μπετόν. Επτά άνθρωποι σκοτώθηκαν και πάνω από 90 κτίρια στην περιοχή είτε κατεδαφίστηκαν, ή χαρακτηρίστηκαν κατεδαφιστέα.

Παρότι υπήρχαν «ενδείξεις» δομικού προβλήματος, πως το υπέδαφος ήταν ασταθές στην τοποθεσία όπου διανοιγόταν η στοά του μετρό, τα έργα προχώρησαν χωρίς να εγκατασταθούν απαραίτητες υποστυλώσεις, τόνισε το δικαστήριο στην ετυμηγορία του, που εκδόθηκε προχθές Παρασκευή.

Ο τρόπος που ενήργησαν οι κατασκευαστικές εταιρείες αποδείχθηκε «επικίνδυνος», η αμέλειά τους εξέθεσε την τοποθεσία «σε άμεσο κίνδυνο» κατάρρευσης, που τελικά έγινε.

Ανάμεσα στις άλλες εταιρείες στις οποίες επιβλήθηκε το πρόστιμο και η απαγόρευση είναι μεγάλες βραζιλιάνικες κατασκευαστικές επιχειρήσεις, ανάμεσά τους οι OAS (πλέον Grupo Metha), Queiroz Galvao, Camargo Correa και CBPO, θυγατρική της πρώην Οντεμπρέχτ (πλέον Novonor).

Όταν επικοινώνησε μαζί τους το Γαλλικό Πρακτορείο, καμιά από τις εταιρείες δεν θέλησε να σχολιάσει την απόφαση προς το παρόν.

Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ, AFP

Διαβάστε επίσης: 

Οι τρέχουσες τάσεις και προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας και ναυτιλίας στο συνέδριο της Capital Link

Οι δολοφονίες Ελλήνων εφοπλιστών που έμειναν στην ιστορία: Ζυγομαλάς, Τεργιάζος, Περατικός, Καρνέση

Συνεργασία WIMA και Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά