Η Motor Oil προχωρά σταθερά τη στρατηγική της πορεία για τον μετασχηματισμό προς μιας περιφερειακή διαφοροποιημένη ενεργειακή οντότητα μέχρι το 2030, ενώ την ίδια στιγμή τα περιθώρια διύλισης αναμένονται σε υγιή επίπεδα το 2024, υποστηρίζοντας τις λειτουργίες, εκτιμά η Alpha Finance.

«Επαναβεβαιώνουμε τη σύσταση αγοράς, αυξάνοντας την τιμή στόχο μας για το επόμενο δωδεκάμηνο €32,38 ανά μετοχή από €25,56 ανά μετοχή πριν και περιθώριο ανόδου 40% από τα τρέχοντα επίπεδα και σύσταση αγοράς.

Η αποτίμηση της μετοχής της Motor Oil ΜΟΗ 1,86% 23,04 παραμένει ελκυστική. Παραμένουμε εποικοδομητικοί για τη μετοχή, καθώς η ολιστική προσέγγισή της στους τέσσερις διακριτούς στρατηγικούς πυλώνες, που υλοποιείται μέσω της εκτέλεσης ενός από τους μεγαλύτερων προγραμμάτων ενεργειακής μετάβασης στην περιοχή, προσφέρει μια αξιόπιστη πορεία για τον μετασχηματισμό της», συνεχίζει η χρηματιστηριακή.

Το σχέδιο περιλαμβάνει δυναμικότητα ΑΠΕ περίπου 2GW, με EBITDA άνω των 250 εκατ. ευρώ και EBITDA του ομίλου από μη ορυκτές δραστηριότητες ύψους σε ποσοστό άνω του 40% έως το 2030.

Παράλληλα, προωθείται η ηλεκτρική κινητικότητα με συνολικά σημεία φόρτισης άνω των 4 χιλ.. Οι ενεργειακές στρατηγικές χαμηλών εκπομπών άνθρακα (βιοκαύσιμα, υδρογόνο, CCS, διαχείριση αποβλήτων) με την ενσωμάτωση βιώσιμων λύσεων για τους πελάτες, αποδίδουν ήδη αποτελέσματα, προς την κατεύθυνση των χαμηλότερων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου

Ταυτόχρονα, στοχευμένες επενδύσεις στο διυλιστήριο, αποσκοπούν στην ενίσχυση της αποδοτικότητας και της ευελιξίας για να ανταποκριθεί στις μελλοντικές προκλήσεις και να διατηρήσει τις υψηλότερες πρόσθετες αποδόσεις που προσφέρει το ιδιαίτερα πολύπλοκο διυλιστήριο.

Ανοδική αναθεώρηση των εκτιμήσεων

Η Alpha Finance ενσωματώνει το επικαιροποιημένο στρατηγικό της Motor Oil σχέδιο για το 2030, συμπεριλαμβανομένης της εξαγοράς της Anemos.

Η εφαρμογή του χαρτοφυλακίου ΑΠΕ από τα 837MW περίπου το 2023 σε 1GW σε λειτουργία έως το 2026 θα οδηγήσει σε συνεισφορά της τάξεως του 18% του συνολικού προσαρμοσμένου EBITDA (148 εκατ. ευρώ), με τον τομέα διύλισης να συνεισφέρει το 65% (547 εκατ. ευρώ) και ο τομέας εμπορίας περίπου 3% (c€111 εκατ.).

Όπως επισημαίνει στην έκθεσή της η χρηματιστηριακή, η Motor Oil διαπραγματεύεται 3,8x το EV/adj. EBITDA ’24, ενώ οι μέθοδοι αποτίμησης που χρησιμοποιεί (SoTP, EV/adj. EBITDA mid-cycle, 2-stage DCF) και η νέα τιμή στόχος, διαμορφώνουν τον δείκτη σε 4,9x, χαμηλότερα από τον ιστορικό μέσο όρο (8,1x) διαπραγμάτευσης.

Παράλληλα, ενώ διαχρονικά η εταιρεία διαπραγματεύεται με ένα premium 1,1x σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, τόσο στα τρέχοντα επίπεδα τιμών όσο και με βάση τη νέα τιμή στόχο, διαπραγματεύεται σε discount, δικαιολογώντας έτσι re-rating της μετοχής.

Η υψηλή μερισματική απόδοση άλλωστε στα επίπεδα άνω του 6% κατά μέσο όρο για την περίοδο (2023-2027) και η απόδοση ελεύθερων ταμειακών ροών στα επίπεδα του 11%, σε συνδυασμό με την επαναγορά μετοχών, ενισχύουν περαιτέρω, σύμφωνα με τη χρηματιστηριακή, τις θετικές προοπτικές του Ομίλου.

Διαβάστε επίσης:

Motor Oil: Ενημέρωση για την εξαγορά της ΑΝΕΜΟΣ από την ΕΛΛΑΚΤΩΡ

Γιατί επί μια δεκαετία είναι επίμονοι πωλητές μετοχών της Motor Oil τα παιδιά του Θόδωρου Βαρδινογιάννη

ManpowerGroup: Το 82% των εργοδοτών στην Ελλάδα δυσκολεύεται να βρει εξειδικευμένα ταλέντα