Έντονη κινητικότητα παρατηρείται τον τελευταίο έναν χρόνο στη διοίκηση των δεκάδων brand της LVMH, με τον 74χρονο Μπερνάρ Αρνό να επιχειρεί να αναλάβουν όλο και περισσότερες ευθύνες τα παιδιά του.

Ο ίδιος έχει φροντίσει να δώσει ένα διάστημα έξι ετών στον εαυτό του στο τιμόνι του ευρωπαϊκού κολοσσού, παρατείνοντας το όριο ηλικίας του διευθύνοντα συμβούλου μέχρι τα 80 έτη. Μέχρι τότε, έχει αναθέσει αρκετά από τα πολυτελή brands στα χέρια των πέντε απογόνων του και τώρα σχεδιάζει να τοποθετήσει δύο γιους τους, τον 31χρονο Αλεξάντρ και τον 29χρονο Φρεντερίκ στο διοικητικό συμβούλιο LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton.

1

Η κούρσα της διαδοχής

Η νεαρή ηλικία των δύο παιδιών του δεν προκαλεί αίσθηση στους καλά γνωρίζοντες την τακτική του τρίτου πλουσιότερου ανθρώπου του κόσμου με περιουσία άνω των 161 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με τον δείκτη Bloomberg Billionaires Index.

Τα παιδιά του από τον πρώτο γάμο, Ντελφίν και Αντουάν έγιναν μέλη πριν την ηλικία των 30 ετών.

Την ίδια τακτική ακολουθεί και για τους απογόνους που απέκτησε από τον δεύτερο γάμο του, καθώς ο Αρνό θα κληθεί σε λίγα χρόνια να λάβει μια σημαντική απόφαση: να χρίσει τον διάδοχό του σε μία εύθραυστη κούρσα διαδοχής που θα πρέπει να κρατήσει χαρούμενους τους επενδυτές της εταιρείας – οι οποίοι τον περασμένο Απρίλιο εκτόξευσαν την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας τοποθετώντας την στην κορυφή των πιο ακριβών στην Ευρώπη.

Ο διορισμός των δύο γιων του στο διοικητικό συμβούλιο αναμένεται να ανακοινωθεί ακόμα και αυτή την εβδομάδα, καθώς η εταιρεία ανακοινώνει αποτελέσματα την Πέμπτη. Η απόδοσή της κατά το τελευταίο τρίμηνο και οι πωλήσεις μέσα στα Χριστούγεννα, βρίσκονται στο μικροσκόπιο των επενδυτών και των αναλυτών σε μία χρονιά που αναμένεται ασταθής για τον κλάδο της πολυτέλειας.

Μέσα στον προηγούμενο ενάμιση χρόνο, η Ντελφίν ανέλαβε τη Dior, με τους επενδυτές να επιβραβεύουν την επιλογή του πατέρα της, ο Αντουάν αποχώρησε από το τιμόνι της Berluti, εταιρείας υποδημάτων που ανήκει στον οίκο και ο Φρεντερίκ Αρνό ανέλαβε τον τομέα υψηλής ωρολογοποιίας του οίκου, δηλαδή τα brands Tag Heuer, Hublot, Zenith.

Τεστ δεξιοτήτων

Τα παιδιά του πάντως είναι συνηθισμένα στις πρακτικές του πατέρα του να τους κάνει διαρκή τεστ αντοχής και ικανοτήτων.

Έχει γραφτεί ότι κάθε μήνα ο Γάλλος επιχειρηματίας συγκεντρώνει τα παιδιά του στο Παρίσι για ένα γεύμα… αρκετά απαιτητικό.

Σε διάστημα 90 λεπτών, ο Μπερνάρ Αρνό παράλληλα με το φαγητό διενεργεί τεστ ικανοτήτων, θέτοντας ερωτήματα στους απογόνους του, ζητώντας προτεινόμενες λύσεις είτε σε πραγματικά είτε σε υποθετικά προβλήματα της εταιρείας.

Ζητάει τη γνώμη τους για τους δεκάδες ανασχηματισμούς στην εταιρεία αλλά και τις προτάσεις τους.

Ο ίδιος πάντως αποφεύγει μέχρι στιγμής να ανοίξει τα χαρτιά του για τις μελλοντικές αποφάσεις του. Συνεχίζει να αλλάζει την διοικητική διάρθρωση της εταιρείας του τοποθετώντας τα παιδιά του σε πληθώρα διαφορετικών brands, δοκιμάζοντας τα αντανακλαστικά τους στις διαφορετικές ανάγκες και την ιστορία της κάθε εταιρείας και παραμένει κυρίαρχος στην ηγεσία του σημαντικότερου εκπροσώπου στον κλάδο της πολυτέλειας.

Η μεταστροφή

Η διαδικασία της διαδοχής έχει αποδειχθεί για δεκάδες κολοσσούς αρκετά επώδυνη. Δικαστικές διαμάχες, οικογενειακά δράματα ή έλλειψη διαδόχων έχουν απασχολήσει κατά καιρούς τους μεγιστάνες σε όλο τον κόσμο.

Ο Αρνό όπως είχε παραδεχτεί και ο ίδιος δεν είχε σκεφτεί ποτέ ότι θα πρέπει να εκπαιδεύσει τα παιδιά του στο να αναδειχθούν αντάξιοι διάδοχοί του.

Όταν έχασε έναν αγαπημένο του φίλο ξαφνικά λόγω μιας λοίμωξης αποφάσισε να συσφίξει τις σχέσεις με την οικογένειά του και να ανταποκριθεί ως πατέρας αλλά και ως μέντορας αντάξια στα παιδιά και των δύο του γάμων.

Δημιούργησε λοιπόν μία εταιρεία, την Agache Commandite, η οποία ανήκει στα πέντε παιδιά του, το καθένα με ποσοστό 20%. Αυτή θα αναλάβει να τερματίσει την ηγεσία του Arnault στην LVMH όταν έρθει η ώρα.

Τα παιδιά του θα έχουν εκ περιτροπής διετή προεδρία και δεν θα μπορέσουν να πουλήσουν τις μετοχές τους για τουλάχιστον 30 χρόνια.

Ένας επιχειρηματίας που γνωρίζει τον κ. Arnault εδώ και δεκαετίες παρομοίασε αυτό το σχέδιο με το έργο του Ζαν Πολ Σαρτρ «No Exit», στο οποίο οι πρωταγωνιστές κλειδώνονται σε ένα δωμάτιο μαζί για πάντα ως τιμωρία.

Διαβάστε επίσης:

Χάνουν τη λάμψη τους οι οίκοι πολυτελείας – Η ανάπτυξη στην Κίνα που δεν ήρθε και τα δύσκολα Χριστούγεννα

LVMH: «Συμμαχία» με το TikTok για τον περιορισμό διακίνησης μαϊμού προϊόντων

LVMH – Hermes: Πώς ο Μπερνάρ Αρνό χάνει για δεύτερη φορά από την ισχυρή δυναστεία