Επάγγελμα: Influencer. Αλήθεια κατά πόσο μπορεί να ζήσει κάποιος αναρτώντας απλώς φωτογραφίες στα social media; Όπως όλα δείχνουν, μπορεί το εν λόγω επάγγελμα να είναι αρκετά δημοφιλές, ωστόσο δεν είναι απαραίτητο να είναι και εξαιρετικά επικερδές.

Η τάση που ήθελε του ανθρώπους που ασχολούνται επαγγελματικά με τα social media να βγάζουν πολλά χιλιάδες δολάρια ή ευρώ για μία τους ανάρτηση μάλλον φαίνεται να «ξεφουσκώνει» όπως άλλωστε αρχίζουν να περιορίζονται πολύ οι δωρεάν παροχές.

«Οι χρήστες μας γράφουν πως θέλουν να έρθουν στις Μαλδίβες για 10 ημέρες και πως θα κάνουν δύο ποστ στο Instagram τα οποία θα συγκεντρώσουν 2.000 likes», αναφέρει η Kate Jones, διευθύντρια μάρκετινγκ και επικοινωνιών στο Dusit Thani, ένα θέρετρο πέντε αστέρων στις Μαλδίβες.

Όμως όπως προσθέτει «ακόμη και 10 διαφορετικές φωτογραφίες με μπικίνι ημερησίως στην παραλία είναι ιδανικές για εταιρεία μαγιό, αλλά όχι για ξενοδοχείο- ακόμη και αν οι ακόλουθοι είναι πολύ περισσότεροι».

Αυτή είναι η νέα άποψη που κυριαρχεί σε ξενοδοχεία, κέντρα διασκέδασης, εστιατόρια κ.ο.κ., και το μέλλον των influencers διαγράφεται μάλλον δυσοίωνο.

Με μια γρήγορη ματιά, μέχρι πρότινος, στο Ιnstagram ένας influencer θα μπορούσε να βγάλει από µερικές δεκάδες ευρώ για μια ανάρτηση (προφίλ µε λίγες χιλιάδες ακολούθους) και να φτάσει ακόµη και τα 1.000 ευρώ αν ο/η influencer έχει προβολή µε κάποιον τρόπο και στην τηλεόραση. Πλέον τέτοιου είδους προβολών ενός πορϊόντος ή μιας υπηρεσίας ελαχιστοποιείται δραματικά, το ίδιο και τα έσοδα των Influencers.

To αντίθετο βέβαια συμβαίνει για προσωπικότητες µε δεκάδες ή και εκατοντάδες χιλιάδες ακολούθους που συνήθως πρόκειται για stars που έχουν κατακτήσει με κάποιον τρόπο τη showbiz. Εκεί τα ποσά στην κυριολεξία «ξεφεύγουν».

Ένα άλλο παράδειγμα της καχυποψίας που επικρατεί είναι αυτό που περιγράφει γνωστός pr manager ξενοδοχείων στο Μπαλί.

Ο ίδιος αναφέρει πως υπάρχει καταιγισμός μηνυμάτων από ερασιτέχνες που προσεγγίζουν μαζικά ξενοδοχεία ελπίζοντας να πετύχουν δωρεάν διακοπές. Είναι εκείνοι που έχουν ελάχιστους followers όμως με θράσος προσεγγίζουν ιδιοκτήτες μεγάλων ξενοδοχείων ή άλλων χώρων προκειμένου να εξασφαλίσουν δωρεάν υπηρεσίες.

Πλέον τα ξενοδοχεία έχουν αρχίσει να ελέγχουν αυστηρά ακόμη και τα ποστς που γίνονται. Επίσης φέρονται να λένε και αρκετά «όχι» σε δωρεάν παροχές.