Άλμα κατά 58% σε ετήσια βάση σημείωσαν τα καθαρά κέρδη της Alibaba, ωστόσο τα έσοδα από τις πωλήσεις γενικότερα υποχώρησαν, καθώς η ύφεση στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του πλανήτη, επηρέασε αρνητικά τις καταναλωτικές δαπάνες.

Ειδικότερα, τα καθαρά κέρδη του κινεζικού γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου, ανήλθαν στα 43,9 δισεκατομμύρια γιουάν (6,07 δισεκατομμύρια δολάρια) το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου, λόγω της ανόδου της μετοχής.

1

Αυτό συγκρίνεται με μια πρόβλεψη του London Stock Exchange Group (LSEG) για 25,83 δισεκατομμύρια γιουάν.

Ωστόσο, τα έσοδα ανήλθαν στα 236,5 δισεκατομμύρια γιουάν, αυξημένα κατά 5% σε ετήσια βάση, αλλά χαμηλότερα από την πρόβλεψη των αναλυτών για 238,9 δισεκατομμύρια γιουάν.

Σημειώνεται ότι η μετοχή της εισηγμένης στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρείας, έχει κερδίσει έδαφος φέτος, σημειώνοντας άλμα σχεδόν κατά 17%.

Σήμερα, η μετοχή σημείωσε άνοδο 3% στο ταμπλό στις πρωινές συναλλαγές, μετά την ανακοίνωση των τριμηνιαίων κερδών, ενώ κατέγραφε πτώση 0,85% στις 15:36 ώρα Ελλάδος την Παρασκευή.

Τα απογοητευτικά αποτελέσματα, που προέρχονται από μία χαμηλή βάση του προηγούμενου έτους, δείχνουν ότι οι καταναλωτές θα παραμείνουν απρόθυμοι στο να ξαναρχίσουν τις δαπάνες, παρά τα μέτρα τόνωσης που παρουσιάστηκαν τους προηγούμενους μήνες.

Να σημειωθεί ότι και ο κινεζικός όμιλος ηλεκτρονικού εμπορίου JD.com έχασε τις προσδοκίες για τα έσοδα τριμήνου, σύμφωνα με το Reuters.

Ταυτόχρονα, οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικών αγορών της Alibaba στο εξωτερικό, όπως η Lazada και η Aliexpress, σημείωσαν σημαντική άνοδο στις πωλήσεις τους.

Αισιοδοξία από την “τονωτική ένεση” στην οικονομία

Οι traders παρακολουθούν τώρα στενά την απόδοση των κύριων επιχειρηματικών μονάδων της Alibaba, Taobao και Tmall Group, οι οποίες ανέφεραν ετήσια αύξηση 1% στα έσοδα στα 98,99 δισεκατομμύρια γιουάν στο τρίμηνο.

Οι αγορές επικεντρώνονται στα νέα μέτρα τόνωσης που ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα το Πεκίνο, στα οποία περιλαμβάνεται ένα πακέτο 1,4 τρισεκατομμυρίων δολαρίων για να βοηθήσει στην ανάπτυξη της χώρας, περιορίζοντας παράλληλα μια μακροχρόνια ύφεση στην αγορά ακινήτων.

Η Κίνα ανέφερε σήμερα ισχυρή ανάπτυξη στις λιανικές πωλήσεις για τον Οκτώβριο, γεγονός που σημαίνει ότι η πρόσφατη “τονωτική ένεση” στην οικονομία, έχει ήδη ξεκινήσει να λειτουργεί σε ορισμένους τομείς.

Ειδικότερα, οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 4,8% σε ετήσια βάση, ένα ποσοστό υψηλότερο από το 3,8% που προβλεπόταν σε δημοσκόπηση του Reuters και μια αύξηση από την ανάπτυξη του 3,2% τον Σεπτέμβριο.

“Οι προοπτικές της Alibaba παραμένουν σε συνάρτηση με την τροχιά της κινεζικής οικονομίας”, δηλώνουν οι αναλυτές της ING.

Αισιοδοξία για το Cloud Intelligence Group

Την ίδια στιγμή, το Cloud Intelligence Group της Alibaba ανέφερε αύξηση των πωλήσεων κατά 7% στο τρίμηνο σε ετήσια βάση στα 27,65 δισεκατομμύρια, καθώς η εταιρεία συνεχίζει τις προσπάθειες να αποκτήσει ηγετική θέση στον αναπτυσσόμενο χώρο της τεχνητής νοημοσύνης.

“Είμαστε πιο σίγουροι τώρα για τις βασικές μας δραστηριότητες και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στην μακροπρόθεσμη ανάπτυξη”, δήλωσε σήμερα ο Διευθύνων Σύμβουλος της Alibaba, Έντι Γου.

Υπενθυμίζεται ότι πέρσι, ο κινεζικός γίγαντας ανακοίνωσε σχέδια απόσχισης της μονάδας Cloud Intelligence Group με διανομή μερίσματος προς τους μετόχους, με στόχο να γίνει μια ανεξάρτητη, εισηγμένη εταιρεία.

Στη συνέχεια, ανακοίνωσε ότι αποφάσισε να προχωρήσει σε 7% μείωση των υπαλλήλων της στο τμήμα του cloud computing, καθώς προσανατολίστηκε σε Αρχική Δημόσια Πρόταση (IPO) για αυτό, ακολουθώντας το σχέδιο διάσπασης που είχε αναγγείλει.

Στο επίκεντρο το cloud computing

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Alibaba έχει χαράξει τη δική της πορεία στον τομέα του cloud computing τα τελευταία χρόνια.

Αποτελεί τον νούμερο ένα παίκτη στην κινεζική αγορά, ενώ στην Ασία την έχει ξεπεράσει μόνο η Amazon, σύμφωνα με το Synergy Research Group.

Ωστόσο, σε διεθνές επίπεδο, ακόμα βρίσκεται πίσω από τις Amazon, Microsoft και Google.

Καθώς δέχτηκε σαρωτικούς ελέγχους το 2022 από το Πεκίνο μαζί με άλλους τεχνολογικούς κολοσσούς, η Alibaba αναθεώρησε πέρσι την ηγεσία του τμήματος, εντείνοντας έτσι τον ανταγωνισμό με άλλες εταιρείες ίδιου βεληνεκούς όπως η Baidu και Huawei στο εσωτερικό, και Microsoft και OpenAI στις ΗΠΑ

Κυκλοφόρησε το δικό της προϊόν τύπου ChatGPT με την ονομασία “Tongyi Qianwen” το 2023 για μικρές επιχειρήσεις στην Ευρώπη και την Αμερική, ενώ υπέγραψε μια πενταετή συνεργασία για την παροχή υπηρεσιών cloud με τον ινδονησιακό κολοσσό GoTo τον Σεπτέμβριο.

Διαβάστε επίσης: 

Alibaba: Το νέο μας μεταφραστικό εργαλείο είναι ανώτερο από αυτά των Google και OpenAI

Amazon: Λανσάρει τον νέο ανταγωνιστή των Temu και Shein με «τρελά χαμηλές» τιμές

Amazon: Γνωστός youtuber αγόρασε σπίτι έναντι $39.000 αλλά δεν διάβασε τα… ψιλά γράμματα