ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πιο συγκεκριμένα, ο ισχυρός άνδρας της Intrakat ανέφερε ότι ύστερα από μία δεκαετή κρίση, οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι έχουν ανακάμψει, και μάλιστα γίνεται λόγος για ιστορικό ανεκτέλεστο για κάθε μία από τις πέντε μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες (σ.σ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat και Mytilineos).
Ωστόσο, τόνισε πως υπάρχουν προβλήματα με τα οποία έρχεται αντιμέτωπος ο κλάδος, όπως η έλλειψη ικανού τεχνικού και επιστημονικού προσωπικού, αλλά και αδυναμία των συστημικών τραπεζών να «σηκώσουν» το βάρος των εγγυητικών επιστολών που είναι απαραίτητες για την υλοποίηση των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης.
Πρόσθεσε, ότι το πρόβλημα αυτό προκύπτει κυρίως από τον όγκο των έργων που έχουν ή πρόκειται να δημοπρατηθούν στο άμεσο μέλλον, και ότι οι κατασκευαστικοί Όμιλοι είναι επαρκώς κεφαλαιοποιημένοι και εντός της επόμενης διετίας, κατά τη διάρκεια της οποίας θα υλοποιούνται τα περισσότερα έργα, θα έχουν και ικανοποιητικό cash flow.
Επομένως, το ερώτημα είναι εάν υπάρχει η δυνατότητα από τις τράπεζες να καλύψουν τις εγγυητικές επιστολές, ενώ κρίνει ότι σίγουρα θα πρέπει να υπάρξει μία λύση σε κυβερνητικό επίπεδο. Διαφορετικά, είναι ορατός ο κίνδυνος απώλειας των χρηματοδοτήσεων από το Ταμείο Ανάκαμψης, καθώς τα ενταγμένα έργα έχουν σφικτά χρονοδιαγράμματα υλοποίησης (σ.σ πρέπει να έχουν συμβασιοποιηθεί και υλοποιηθεί εντός του 2026).
Σχολίασε, δε, ότι το να έχει μία εταιρεία υψηλό ανεκτέλεστο είναι αρκετά καλό ως δεδομένο, αλλά πρέπει να μπορεί να λάβει και εγγυητικές επιστολές από τις τράπεζες. Ειδάλλως, δε θα μπορεί να υπογράφει συμβάσεις για τα έργα και να προχωρά στην υλοποίησή τους.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Καλύβια: Συνελήφθη μέλος συμμορίας που καλλιεργούσε SKUNK σε μονοκατοικία- Κατασχέθηκε πάνω από 1 κιλό κάνναβης
- ΣΥΡΙΖΑ: Αύριο οι εκλογές για την ανάδειξη προέδρου
- Ερντογάν: «Θαρραλέα απόφαση» η έκδοση των ενταλμάτων σύλληψης κατά Νετανιάχου και Γκάλαντ
- Ηλιόπουλος στον Πατριάρχη Βαρθολομαίο: «Να μεγαλουργεί και να μας δοξάζει η ΑΕΚ, θα μας ενώνει για πάντα»