Ρυθμούς ανεβάζει η ΑΚΤΩΡ, ύστερα από την ολοκλήρωση της εξαγοράς της από τον Όμιλο Intrakat, σε όλα τα έργα που εκτελεί στη χώρα, όπως προκύπτει από τις δηλώσεις που έκανε στο mononews ο Διευθύνων Σύμβουλός της, Αλέξανδρος Εξάρχου, στο περιθώριο της χθεσινής επίσκεψης της ηγεσίας του υπουργείου Yποδομών και Mεταφορών στα εργοτάξια του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος.

Πιο συγκεκριμένα, ο ισχυρός άνδρας του νέου σχήματος, το οποίο έχει αποκτήσει ηγετικό ρόλο στην εγχώρια κατασκευαστική αγορά, ανέφερε:

«Σημασία έχει για εμάς να τηρούμε τις υποσχέσεις μας. Έχουμε δεσμευτεί ότι θα προχωρήσουμε το Μετρό Θεσσαλονίκης και το Πάτρα-Πύργος αμέσως μόλις αναλάβαμε τη διοίκηση της ΑΚΤΩΡ.

Να προσθέσω ότι χθες ήμουν στη Θεσσαλονίκη με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Νίκο Ταχιάο και σήμερα στην Πάτρα ξανά μαζί του και με τον υπουργό, Χρήστο Σταϊκούρα.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης πάει εξαιρετικά, το ίδιο το τμήμα Καραίικα-Γαστούνη στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος. Μάλιστα για το τελευταίο έργο, μέσα σε ενάμιση μήνα διπλασιάσαμε την υφιστάμενη παραγωγή. Θεωρούμε ότι θα συνεχίσουμε με τους ίδιους ρυθμούς μέχρι το τέλους του Φεβρουαρίου και θα εκτελέσουμε το έργο στον μισό χρόνο.

Χριστίνα Αλεξοπούλου - Χρήστος Σταϊκούρας - Αλέξανδρος Εξάρχου
Χριστίνα Αλεξοπούλου – Χρήστος Σταϊκούρας – Αλέξανδρος Εξάρχου

Συνεπώς θα το παραδώσουμε πολύ κοντά στα χρονοδιαγράμματα του υπουργείου Yποδομών, χωρίς καμία καθυστέρηση, παρά το γεγονός ότι το αναλάβαμε πριν από ενάμιση μήνα.

Ο υπουργός είδε τη σημαντική μεταβολή στην κινητοποίηση που έγινε εκ μέρους μας, και την πρόοδο των έργων και για αυτό είναι εξαιρετικά χαρούμενος».

Αξίζει να αναφερθεί ότι κατά τη διάρκεια της χθεσινής του επίσκεψης στα εργοτάξια των ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο κ. Σταϊκούρας ήταν αρκετά αισιόδοξος για την έγκαιρη παράδοση του έργου, ενώ τόνισε ότι είναι εφικτή η ολοκλήρωση του 50% έως το καλοκαίρι και το 75% έως τα τέλη του 2024.

Πού βρίσκεται σήμερα το Πάτρα-Πύργος

Σημειώνεται ότι η ΑΚΤΩΡ μαζί με τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΑΒΑΞ είναι μέλη της κοινοπραξίας ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ, η οποία αποτελεί τον κατασκευαστικό βραχίονα της παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού (σ.σ. σε αυτή συμμετέχουν, επίσης, η γερμανική Hochtief και η γαλλική Vinci), έχει αναλάβει την κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος, προϋπολογισμού 331 εκατ. Ευρώ.

Πρόκειται για ένα πολύπαθο έργο, το οποίο απεντάχθηκε από την παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού το 2014, για να χωριστεί σε οκτώ προβληματικές εργολαβίες το 2015, οι οποίες ωστόσο προχωρούσαν με πολύ αργούς ρυθμούς, ενώ η πλειοψηφία τους δεν είχε καν υπογραφεί.

Το 2019 με υπουργό Υποδομών τον Κώστα Αχ. Καραμανλή ελήφθη η γενναία απόφαση να λυθούν οι συμβάσεις και δόθηκε μία σκληρή μάχη, η οποία κερδήθηκε, για την επανένταξη του έργου στην παραχώρηση.

Η κατασκευή του άξονα Πάτρα-Πύργος «σπάει» σε τρία μέρη. Το πρώτο που έχει αναλάβει ο Όμιλος ΑΒΑΞ και όπως ενημερώθηκε χθες ο υπουργός υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, μαζί με τους υφυπουργούς, Νίκο Ταχιάο και  Χριστίνα Αλεξοπούλου, είναι το Μιντιλόγλι-Καραίικα και βρίσκεται στο 30% της υλοποίησής του.

Αυτό χωρίζεται σε δύο τμήματα, με το πρώτο μήκους 13 χιλιομέτρων να είναι το πιο «δύσκολο» καθώς προϋποθέτει έργα διαπλάτυνσης στον υφιστάμενο οδικό άξονα. Μετά ακολουθεί ένα νέο τμήμα μήκους 8 χλμ.

Το δεύτερο που κατασκευάζεται από την ΑΚΤΩΡ του Ομίλου Intrakat και έχει ξεπεράσει το 20% είναι το Καραίικα – Γαστούνη  μήκους  33 χλμ και αφορά σε νέα χάραξη

Το τρίτο, που είναι το πιο προχωρημένο από όλα τα υπόλοιπα καθώς βρίσκεται στο 50% της κατασκευής του, είναι Γαστούνη-Πύργος (21 χλμ νέας χάραξης) και το έχει αναλάβει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Διαβάστε επίσης:

Η Άκτωρ επιταχύνει την κατασκευή του τμήματος Καραίικα – Γαστούνη του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος

Αλέξανδρος Εξάρχου (ΑΚΤΩΡ): Στο 20% η πορεία στο εργοτάξιό μας στο Πάτρα-Πύργος – Είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος

Μετρό Θεσσαλονίκης: Το νέο πετυχημένο στοίχημα του Αλέξανδρου Εξάρχου – Τι είπαν Ταχιάος και Κουρέτας