Ανθεκτική στον πληθωρισμό αναδεικνύεται η αγορά της μπίρας. Οι Έλληνες διατήρησαν τα επίπεδα κατανάλωσης παρά το γεγονός ότι η ακρίβεια έχει οδηγήσει σε συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης αλλά και σε στροφή στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

«Η κατηγορία της μπίρας είναι η μόνη στα ράφια των σούπερ μάρκετ που τα επώνυμα προϊόντα πήγαν καλύτερα από τα private label» ανέφερε χθες ο επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, κ. Αλέξανδρος Δανιηλίδης σε εκδήλωση για την παρουσίαση της έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης της εταιρείας.

1

Σε μία εποχή, που η τάση είναι εντελώς διαφορετική, αυτό δείχνει- σύμφωνα με τον ίδιο-  ότι ο συνδυασμός τιμών και προωθητικών ενεργειών ήταν τέτοιος που οι καταναλωτές θεώρησαν ότι η αξία των χρημάτων τους είναι υψηλότερη στα επώνυμα προϊόντα.

Νέος κύκλος ανατιμήσεων και προσφορές

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, θυγατρικής της Heineken, και με κυρίαρχη θέση στην εγχώρια αγορά μπίρας έχει προχωρήσει σε μια ανατίμηση τον περασμένο Φεβρουάριο και πρόκειται να προχωρήσει σε ανατιμήσεις και το 2024. Το ύψος τους δεν έχει ακόμη αποφασιστεί, σύμφωνα με τον κ. Δανιηλίδη ωστόσο, όπως είπε θα είναι περιορισμένες.

Αλλωστε, όπως είπε, η μπίρα είναι μια από τις κατηγορίες που έχουν γίνει οι μικρότερες ανατιμήσεις με τον καταναλωτή να έχει επιβαρυνθεί με υψηλό μονοψήφιο ποσοστό.  Την ίδια ώρα η κατηγορία της μπίρας  έχει πολύ δυνατές προσφορές και προωθητικές ενέργειες που κυμαίνονται από 16-33%.

Το υψηλότερο ποσοστό προωθητικών ενεργειών στην Ευρώπη

«Σαν κατηγορία έχουμε το υψηλότερο ποσοστό προωθητικών ενεργειών στην Ευρώπη. Όταν δει κάποιος τα προγράμματα που γίνονται στην Ελλάδα θα δει ότι πρόκειται περί ενός υγιούς ανταγωνισμού υπέρ του καταναλωτή» σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.

Αναφορικά με τις τιμές και απαντώντας στο ερώτημα για τις διαφορές σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες είπε ότι υπάρχει η διαφορά στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης ενώ στην Ελλάδα υπάρχει το συγκριτικό μειονέκτημα της εποχικότητας και της μορφολογίας της χώρας.

Επενδυτικό πλάνο 85 εκατ. ευρώ

Η εν Ελλάδι θυγατρική της ολλανδικής εταιρείας έχει δρομολογήσει ένα επενδυτικό πλάνο με τις αμιγώς παραγωγικές επενδύσεις να ανέρχονται σε 65 εκατ. ευρώ για την τριετία 2024-2026.

Πρόκειται για επενδύσεις που θα συμβάλλουν στην επίτευξη του στόχου για καθαρό μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα στις εκπομπές αερίων έως το 2030 αλλά και αύξησης της παραγωγικής δυναμικότητας των δύο εργοστασίων σε Πάτρα και Θεσσαλονίκη.

«Το να έχεις πολύ παραγωγικά ζυθοποιεία είναι ένα διαβατήριο για το μέλλον» επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. «Επενδύουμε τεράστια ποσά για να αυξήσουμε την παραγωγική μας δυνατότητα και να προσθέσουμε όγκους κάνοντας τα ζυθοποιεία μας από πρότυπα, παραδείγματα για το μέλλον» πρόσθεσε αποκλείοντας το ενδεχόμενο εξαγοράς.

Αναφορικά με τις «πράσινες» επενδύσεις ο κ. Δανιηλίδης τόνισε ότι «η δέσμευση ότι ένα ζυθοποιείο σε έξι χρόνια δεν θα παράγει διοξείδιο του άνθρακα είναι μεγάλη υπόθεση. Γιατί δεν είναι εύκολο να πάρεις απόφαση για τόσο μεγάλες επενδύσεις γιατί στο ξεκίνημα το return στην επένδυση δεν είναι θετικό».

Από Έλληνες παραγωγούς η προμήθεια κριθαριού

Σύμφωνα με την έκθεση βιώσιμης ανάπτυξης που παρουσιάστηκε χθες η πολυεπίπεδη δραστηριότητα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας «από το χωράφι ως το ποτήρι» δημιουργεί ένα θετικό ντόμινο επίδρασης, που ωφελεί την ελληνική κοινωνία, αν αναλογιστεί κανείς ότι η άμεση οικονομική αξία που διανέμεται (στην κοινωνία) ανέρχεται στα €378 εκατ. για τα έτη 2021-2022.

Από το 2008 πραγματοποιεί το πρώτο και μεγαλύτερο Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού μέσω του οποίου προμηθεύεται ελληνικό κριθάρι από περίπου 2.000 αγρότες, για την κάλυψη του 100% των αναγκών για την παραγωγή των προϊόντων της. Μάλιστα, όπως επεσήμανε ο κ. Δανιηλίδης η εταιρεία αγοράζει περίπου το 80% της ελληνικής παραγωγής.

Εξαγωγές σε 41 χώρες

Οι ελληνικές πρώτες ύλες σε συνδυασμό, με τα σύγχρονα ζυθοποιεία και τα 2 ιδιόκτητα βυνοποιεία, δημιουργούν μια πλήρως καθετοποιημένη ελληνική διαδρομή για τα προϊόντα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, η οποία εξάγει το 14% της παραγωγής της σε 41 χώρες.

Με τη βοήθεια ενός εκτεταμένου δικτύου διανομής και πώλησης παράγει και διανέμει τα προϊόντα της σε 19 χώρες και στις 5 ηπείρους.

Το πρόστιμο της Επιτροπής Ανταγωνισμού

Τέλος, ο κ. Δανιηλίδης αναφέρθηκε και στο πρόστιμο από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ύψους 26,7 εκατ. ευρώ για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης και αντιανταγωνιστικές πρακτικές. Η προσφυγή αναίρεσης στο Συμβούλιο της Επικρατείας στην οποία είχε προσφύγει η εταιρεία απέρριψε απορρίφθηκε με  ψήφους 4-3 οπότε η υπόθεση έχει πλέον λήξει.

Διαβάστε επίσης

Νέες πράσινες επενδύσεις δρομολογεί η Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Food Plus: Ρεκόρ τζίρου για τα KFC στην Ελλάδα το 2023

JD Sports: Η πτώχευση της ολλανδικής θυγατρικής, η Cosmos Sport και οι ισορροπίες στην ελληνική αγορά