ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σύγχυση προκάλεσε η πρόσφατη δήλωση του Λεωνίδα Χριστόπουλου προέδρου του νέου φορέα του ΕΚΟΜΕ από το φόρουμ των Δελφών, ανάμεσα σε υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και παρόχους συνδρομητικής, καθώς είπε ότι το 50% του φόρου συνδρομητικής θα πηγαίνει στον νέο φορέα για επενδύσεις.
Μάλιστα αυτή η δήλωση έγινε σε συγκυρία που οι τηλεπικοινωνιακοί και συνδρομητικοί πάροχοι (Cosmote TV, Nova, Vodafone), ζητούν επιμόνως από την κυβέρνηση και την ηγεσία του υπουργείου Ψηφιακής, την κατάργηση του φόρου συνδρομητικής 10%, καθώς προκαλεί αθέμιτο ανταγωνισμό συγκριτικά με τις υπόλοιπες streaming πλατφόρμες που δεν έχουν έδρα την Ελλάδα (Netflix, Disney+, Ant1+ κλπ).
Πηγές της αγοράς που μίλησαν στο mononews τόνισαν ότι «η τοποθέτηση του κ. Χριστόπουλου δημιούργησε… μπέρδεμα και αμφιβολία στην αγορά», καθώς όπως λένε είχαν μείνει στην πρόσφατη τοποθέτηση του υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κωνσταντίνου Κυρανάκη σε συνέδριο για τις Υποδομές και τα Δίκτυα, στο οποίο είπε ότι υπάρχει συζήτηση με τους φορείς του υπουργείου Οικονομικών για την κατάργηση του φόρου.
Όπως αναφέρουν, «η δήλωση Χριστόπουλου τους φάνηκε… περίεργη καθώς είναι σαν να αναιρεί τα λεγόμενα του κ. Κυρανάκη». Σε κάθε περίπτωση το mononews έθεσε ερώτημα στο υπουργείο Ψηφιακής αναφορικά με το ζήτημα, με την θέση του να είναι ότι «ο φόρος συνδρομητικής δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό και πρέπει να καταργηθεί».
Τα έσοδα του κράτους από τον φόρο συνδρομητικής τηλεόρασης υπολογίζονται γύρω στα 18-20 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Επίσης, εκτός από τον ειδικό φόρο τηλεόρασης, οι πάροχοι καλούνται να πληρώνουν φόρους και τέλη που υπερβαίνουν συνολικά το 7%. Όπως το τέλος της άδειας δορυφορικής συνδρομητικής τηλεόρασης που φτάνει έως και το 3%, η εισφορά στον ΕΔΟΕΑΠ που είναι στο 2% και οι πληρωμές για τα συγγενικά δικαιώματα που φτάνει επίσης στο 2%.
Νέο τοπίο στη συνδρομητική;
Στο συνέδριο για τα Δίκτυα και τις Υποδομές, ο κ. Κυρανάκης είχε πει ότι ήδη υπάρχει επικοινωνία της ηγεσίας του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με το υπουργείο Οικονομικών, προκειμένου να εξεταστούν τι δημοσιονομικά περιθώρια υπάρχουν για την κατάργησή του.
Ενώ προηγήθηκε η τοποθέτηση της chief officer Νομικών και Ρυθμιστικών Θεμάτων του ΟΤΕ, κ. Ειρήνη Νικολαΐδη η οποία είχε πει ότι το θέμα απασχολεί αρκετά τους παρόχους, οι οποίοι υφίστανται αθέμιτο ανταγωνισμό από τις μεγάλες ψηφιακές πρακτικές. «Στη χώρα μας έχουμε το πρόβλημα με τις συνδρομητικές πλατφόρμες περιεχομένου και τη φορολογία 10%, καθώς όλοι οι άλλοι πάροχοι, όπως το Netflix, η Amazon, η Disney, δεν πληρώνουν τίποτα. Πράγμα που τους δίνει μεγάλο πλεονέκτημα, καθώς είναι φθηνότερες από τις πλατφόρμες που έχουν τη βάση τους στην Ελλάδα, όπως η Cosmote TV και η Nova».
Πάντως πηγές της αγοράς τόνισαν στο mononews ότι το τοπίο στη συνδρομητική τηλεόραση στην Ελλάδα φαίνεται να αλλάζει και να ακολουθεί περισσότερο τις… ευρωπαϊκές πρακτικές.
Αυτό φαίνεται να συμβαίνει κυρίως με τη δημιουργία «πολυπαραγοντικών» συνδρομητικών, όπως η περίπτωση της Vodafone TV που «ενσαρκώνει» HBO και Disney+ αλλά και η περίπτωση της DT που μετά τη συμφωνία με το Netflix αναμένεται να φέρει τον μεγαλύτερο παίκτη παγκοσμίως στον κλάδο του streaming στην Cosmote TV.
Επίσης όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, με αυτόν τον τρόπο οι πλατφόρμες αναμένεται να φορολογούνται… εμμέσως, καθώς μπορεί κατά μόνας να μην αναγκάζονται να πληρώνουν τον φόρο συνδρομητικής, ωστόσο με τη «συμμετοχή» και συνεργασία τους με ελληνικές συνδρομητικές όπως Cosmote TV ή Nova, να πρέπει να πληρώσουν ένα μικρότερο μέρος του φόρου.
Διαβάστε επίσης:
Πιέσεις των παρόχων για κατάργηση του φόρου συνδρομητικής 10% – Τι σχεδιάζει η κυβέρνηση
Cosmote TV: Τα μεγάλα όπλα στη «μάχη» της συνδρομητικής τηλεόρασης
Φωτιά στη συνδρομητική τηλεόραση στην Ελλάδα βάζει η συμφωνία DT-Netflix
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike