ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Σε ένεση ρευστότητας 85 εκατ. Ευρώ έχει προχωρήσει η Intrakat προς την πρόσφατα αποκτηθείσα θυγατρική της ΑΚΤΩΡ, ενώ επιδιώκει να αυξήσει σημαντικά και το ανεκτέλεστο έργων στη Ρουμανία σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης, Αλέξανδρος Εξάρχου, κατά τη διάρκεια χθεσινής ενημέρωσης δημοσιογράφων.
Το ποσό των 85 εκ. ευρώ, χρησιμοποιήθηκε για τις αποπληρωμές υπεργολάβων και προμηθευτών αλλά και των αρμόδιων οικονομικών υπηρεσιών όπως οι εφορίες, τόσο στην Ελλάδα όσο και τη Ρουμανία «ξεκλειδώνοντας» με αυτό τον τρόπο τις πληρωμές των έργων που έχει αναλάβει η Intrakat και στις δύο χώρες.
Πιο συγκεκριμένα, όπως ανέφερε ο ισχυρός άνδρας της Intrakat, μπορεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού να έδωσε το πράσινο φως για την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ στα μέσα Νοεμβρίου, αλλά η Intrakat είχε αρχίσει να «τρέχει» τα ζητήματα και τα έργα της θυγατρικής της από τα τέλη Μαρτίου. Όταν δηλαδή οι δύο πλευρές είχαν συμφωνήσει ως προς την εξαγορά.
Για τα επόμενα βήματα της ΑΚΤΩΡ όσον αφορά τη οικονομική της στήριξη, αλλά και τη θέση της εντός του Ομίλου Intrakat, ο κ. Εξάρχου, πρόσθεσε εντός του επόμενου εξαμήνου ότι δε σχεδιάζεται αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και ότι η ΑΚΤΩΡ θα παραμείνει ως θυγατρική. Άφησε, ωστόσο, αιχμές για νέες «εκπλήξεις», χωρίς ωστόσο να προχωρήσει σε περαιτέρω λεπτομέρειες.
Το Νοέμβριο το πρώτο εισιτήριο του Μετρό Θεσσαλονίκης – Τα έργα και η μάχη για το ΒΟΑΚ
Όσον αφορά τα έργα που τρέχει πλέον η Intrakat μέσω της ΑΚΤΩΡ αγγίζοντας το ανεκτέλεστο-ρεκόρ των 5 δισ. Ευρώ, ο κ. Εξάρχου δήλωσε ότι το Νοέμβριο του 2024 θα κοπεί το πρώτο εισιτήριο του Μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ τόνισε ότι το κατασκευαστικό σκέλος έχει ολοκληρωθεί στο σύνολό του.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Intrakat δίνει μεγάλη βαρύτητα στην πορεία του Μετρό της συμπρωτεύουσας και από τις πρώτες κινήσεις του κ. Εξάρχου ύστερα από το τελικό ΟΚ της Επιτροπής Ανταγωνισμού για το deal Intrakat-ΑΚΤΩΡ ήταν να επισκεφθεί τη Θεσσαλονίκη στις 10 Νοεμβρίου για να ενημερωθεί για τη κατάσταση του έργου.
Επίσης, στις 20 Νοεμβρίου ανακοινώθηκε ότι δόθηκε αποζημίωση 27,5 εκατ. Ευρώ από την Ελληνικό Μετρό Α.Ε. Για το Μετρό Θεσσαλονίκης και το ποσό αυτό χρησιμοποιήθηκε ως «καύσιμο» για να ξεμπλοκάρει το έργο με αποπληρωμή οφειλών προς τους υπεργολάβους και τους προμηθευτές.
Για το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), συμπλήρωσε ότι τα έργα προχωρούν και ότι αναμένεται το άνοιγμα των προσφορών για την παραχώρηση Ηράκλειο-Χανιά. Υπενθυμίζεται ότι με την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ η Intrakat έχει αναλάβει την κατασκευή του δημόσιου έργου Άγιος Νικόλαος – Νεάπολη αξίας 170 εκατ. Ευρώ, ενώ συμμετέχει στην ανάδοχο κοινοπραξία του ΣΔΙΤ Χερσόνησος – Νεάπολη (σ.σ. Αξίας 290 εκατ. ευρώ) μαζί με τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.
Όσον αφορά την παραχώρηση του 1,75 δισ. Ευρώ για το Ηράκλειο-Χανιά μπορεί η Intrakat να μη συμμετέχει άμεσα στα ενδιαφερόμενα σχήματα, αλλά εάν επικρατήσει η κοινοπραξία Mytilineos-Ελλάκτωρ (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις) θα αποτελέσει το κατασκευαστικό βραχίονα της δεύτερης, καθώς η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις μέσω της συμφωνίας για την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ θα μπορεί να ζητά από την Intrakat να αναλάβει το κατασκευαστικό αντικείμενο έργων στα οποία είναι ανάδοχος.
Στόχος το ανεκτέλεστο 2,5 δισ. στη Ρουμανία
Ο κ. Εξάρχου αναφέρθηκε στη Ρουμανία ως τη μόνη χώρα των Βαλκανίων στην οποία σχεδιάζει να αναπτυχθεί περαιτέρω η εταιρεία. Ήδη το ανεκτέλεστο έργων στη Ρουμανία της εταιρείας είναι 1,2 δισ ευρώ και όπως είπε στόχος είναι το ανεκτέλεστο να φτάσει τα 2,5 δισ. ευρώ στην τριετία.
Στη Ρουμανία σχεδιάζει εξάλλου να αναπτυχθεί και στις ΑΠΕ και όπως τόνισε η πρώτη σημαντική κίνηση αναμένεται το πρώτο εξάμηνο του 2024 με την εξαγορά αδειών για αιολικά πάρκα σε συνεργασία με στρατηγικό επενδυτή. «Μιλάμε με στρατηγικούς επενδυτές και θεωρώ ότι το επόμενο εξάμηνο θα προχωρήσουμε σε εξαγορές αδειών», σημείωσε.
Ξεκαθάρισμα χρειάζεται στις άδειες στην Ελλάδα
Ο κ. Εξάρχου τόνισε ότι σήμερα στην ελληνική αγορά επικρατεί ένας παραλογισμός στις τιμές που ζητούν όσοι επιδιώκουν να πουλήσουν έργα ΑΠΕ και επεσήμανε ότι σταδιακά θα εξορθολογιστούν οι τιμές και τότε θα πραγματοποιηθούν συμφωνίες.
Σημείωσε ότι πρέπει να γίνει ένα ξεκαθάρισμα στα έργα που σήμερα καταλαμβάνουν ηλεκτρικό χώρο, αλλά δεν πρόκειται να γίνουν και αναφέρθηκε στην ανάγκη να λυθεί νομοθετικά το πρόβλημα, ώστε να απελευθερωθεί χώρος και να προωθηθούν άλλα έργα ΑΠΕ. Όπως εξήγησε αν φύγουν τα ανενεργά έργα από την αγορά θα μπορούσαν να απελευθερωθούν 6-7 GW και “να δημιουργηθεί μια νέα πραγματική ώθηση στην αγορά των ΑΠΕ».
Σημειώνεται ότι στον τομέα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας ο Όμιλος διαθέτει χαρτοφυλάκιο έργων 1,8 GW και τα οποία κατηγοριοποιούνται σε έργα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Αιολικά Πάρκα συνολικής ισχύος 0,9 GW και σε έργα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Φωτοβολταϊκά Πάρκα συνολικής ισχύος 0,9 GW. Η περαιτέρω διείσδυση στον τομέα των ΑΠΕ περιλαμβάνει και την ανάπτυξη 11 αδειών σταθμών αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας με χρήση συσσωρευτών, συνολικής ισχύος 0,9 GW.
Ήδη προχωρά τρία έργα αποθήκευσης ενέργειας, ισχύος 100 MW, στο πλαίσιο του πρώτου σχετικού διαγωνισμού της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας.
Δεν καταλαβαίνω γιατί χρειαζόμαστε υπεράκτια πάρκα
Σχετικά με τα υπεράκτια (offshore) αιολκά, που σχεδιάζονται στην Ελλάδα, ο κ. Εξάρχου εξέφρασε δυσπιστία για τη σκοπιμότητα να γίνουν, σημειώνοντας ότι ειδικά στην Ελλάδα τα βάθη είναι μεγάλα και αυτό θα σήμαινε μεγάλα κόστη. “Θα έχει μεγάλο κόστος η κατασκευή τους και ακόμη δεν έχει βρεθεί λύση ώστε να γίνουν αποδοτικά”, σημείωσε.
“Μόνο όταν δημιουργηθούν οι νομοθετικές προϋποθέσεις για τα πλωτά αιολικά και διαπιστώσουμε ότι μπορούν να λειτουργήσουν στα ελληνικά βάθη θα ξέρουμε αν θα αναπτυχθούν, είπε και τόνισε: «Στην Ελλάδα γιατί τα χρειαζόμαστε, δεν είμαι βέβαιος ότι το καταλαβαίνω…».
Ωστόσο, η Intrakat έχει δηλώσει την πρόθεσή της να συμμετάσχει στους επικείμενους διαγωνισμούς για τα υπεράκτια αιολικά πάρκα που θα υλοποιηθούν στη χώρα μας, σε συνεργασία με τον στρατηγικό της συνεργάτη, τη βελγική Parkwind, η οποία διαθέτει μεγάλη εμπειρία σε αντίστοιχα έργα.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τράπεζες: Τι να περιμένουμε το 2025 στα στεγαστικά δάνεια
- «Ημέρα Καριέρας» της ΔΥΠΑ στο Ντίσελντορφ 1.200 θέσεις εργασίας από 45 επιχειρήσεις
- «Κοκκινίζουν» οι μετοχές πληροφορικής – Ποιες εταιρείες έχουν μεγάλες απώλειες
- Μεγάλες αλλαγές στη Δικαιοσύνη: Η στρατηγική για το 2025 και τα άλυτα προβλήματα